Japonská automobilka se po třech letech partnerství na konci roku rozejde s McLarenem, místo něj naváže spolupráci s Toro Rosso. Místo série několika vylepšení v posledních šesti závodech se pokusí o jeden velký, aby se Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne vyhnuli penalizacím na startovním roštu.
Minimum penalizací, velké vylepšení
"Jedním z bodů je to, že ve zbytku sezóny chceme minimalizovat počet upgradů motoru. K tomu ale dochází proto, že bychom chtěli v tomto ročníku dosáhnout těch nejlepších možných výsledků," vysvětluje sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
"Předtím jsme upřednostňovali pouze výkonnostní vylepšení, protože jakékoliv zlepšení se přenese do příštího roku, takže jsme nemuseli váhat s jejich nasazováním. Ale teď už se Stoffelem a s Fernandem příští rok nebudeme spolupracovat, proto se chceme zaměřit na letošní výsledky pro McLaren.
Dávám přednost zisku více bodů letos, chtěl bych co nejvíce přispět tomuto týmu. Samozřejmě, že kdybychom mohli dostat nějaké velké vylepšení, pak bychom nemuseli čekat a váhat s penalizací," pokračuje Hasegawa.
Kdy, to ještě nevíme
Honda tedy usilovně pracuje na dalším vylepšení, zatím však stále nedokáže říci, kdy ho zvládne připravit: "Zbývá 6 závodů, takže bychom mohli podle plánu nasadit ještě jeden motor. Mohlo by to být v Malajsii, v Suzuce nebo ve Spojených státech.
Z tohoto pohledu se samozřejmě pokusíme se vyhnout penalizaci v Suzuce a Spojené státy by pro nás mohly být potenciálně velmi dobrým okruhem, soudě dle loňských výsledků. Malajsie by mohla představovat další šanci, ale na to je ještě příliš brzy. Bude to těžké, takže to nemůžu potvrdit," říká šéf Hondy.
Problém s hřídelí MGU-K vyřešen
Mezitím se jim v továrně podařilo vyřešit opakující se problém s hřídelí MGU-K, kvůli němuž musel Vandoorne v Monze dvakrát svůj McLaren odstavit.
"Když jsem se vrátil do továrny, tak jsme přišli na to, že jsme měli potíž s dávkou. Poslední dávka hřídelí nebyla vyrobena správně, takže jsme nasadili předchozí dávku hřídelí," vysvětluje Hasegawa.