Jako první se na klikatý okruh v Singapuru vydala dvojice Magnussen a Sainz. Španelovi se ještě v průběhu instalačního kola povedlo Dána předjet a první měřený čas - 1:49,151 - tak patřil jemu. Během několika úvodních minut byla na trati prakticky polovina startovního pole, mezi nimi i oba Red Bully a Mercedesy - piloti Ferrari mezitím vyčkávali v boxech.
První část tréninku byla ve znamení červené - až na Vandoornea a Strolla, kteří si hned zpočátku vyzkoušeli ultraměkkou směs, a Hamiltona s měkkými pneumatikami, zvolili červenou všichni ostatní. Časy pomalu padaly níž a konkurenční hodnotu zajel jako první Ricciardo - 1:42,520. Hamiltonovi první kolo nevyšlo, byl příliš široký za úsekem Singapore Sling a proto si připsal hrůzný čas 2:00,031. Vzápětí vše uvedl na pravou míru, i když pořád měl ještě nazutou žlutě označenou směs (1:43,640).
Ferrari vsadilo rovněž na rozdílnou strategii jako Mercedes: Räikkönen jel na superměkkých, Vettel na měkkých pneumatikách. Oba piloti však dost ztráceli a nedokázali zachytit nejen Red Bullů a Mercedesů, ale ujížděly jim i oba McLareny. Když Vettel po třetině tréninku konečně přezul na ultraměkkou směs, přimotal se mu do cesty Wehrleinův Sauber a Sebastian musel zpomalit, proto nadále zůstával u jeho jména čas dosažený na měkkých pneu.
V prostřední části vyvrcholily boje o nejlepší čas: Ricciardo byl na chvíli překonán týmovým kolegou Verstappenem (1:42,077), vzápětí se Daniel revanšoval časem 1:41,228. Hamilton se z výchozího času na ultraměkkých pneu 1:42,505 dokázal o vteřinu zlepšit, ale Ricciardo zasadit smrtící úder časem pod 1:41,0.
Uprostřed tréninku se dokonce asi na dvě minuty "objevil" na trati virtuální safety car, protože v opět za zatáčkou Singapore Sling nejdřív Verstappen načal obložení bariéry s reklamou Rolex, vzápětí do ní pravým zadním kolem už pořádně praštil Sebastian Vettel a jeden z panelů toto laškování nevydržel a poroučel se na trať. Pořadatelé však reagovali poměrně rychle a po dvou minutách pilotům na volanty doputovala zpráva VSC END.
Druhá polovina už byla ve znamení závodní simulace, pro níž se Vettel vrátil k měkké směsi, ostatní zkoušeli kombinace ultraměkké a superměkké - časy se v této fázi pohybovaly od 1:46,0 po 1:49,0. Bylo jasné, že se žádného dalšího zlepšení nedočkáme, karty byly rozdány a zejména piloti Ferrari měli důvod k zamyšlení.
#F1 #SinigaporeGP ?? FP3 Best Sectors vs Fastest Laps:
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 15, 2017
Vettel with fastest S1 wasted 0.815s otherwise could've been P5, #Ricciardo on top pic.twitter.com/JH6qJd86BC
V Singapuru je obvyklé, že velké množství pilotů atakuje bariéry, i tentokrát jich bylo více než dost - ve třetí zatáčce po startu se v takové situaci objevil Palmer a Magnussen, dalším nepříjemným bodem byla série zatáček před podjezdem tribuny, kde část bariéry doslova ubrousil Pérez. Část trati od šikany před závěrem okruhu otloukali Grosjean, Stroll či Alonso. Ale několikrát se dostali piloti do úzkých a jentaktak se trefovali do zatáček.
#F1 #SinigaporeGP ?? FP2 Sector Max Speeds & Speed Trap ?:
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 15, 2017
Teams opted for more downforce in FP2, Ocon reached 303.3kph, @MercedesAMG's Top5 pic.twitter.com/09tjNRpD9t
Nezáviděníhodný rekord si připsal Carlos Sainz jr., který dvakrát na stejném místě nezvládl nájezd do zatáčky za pravoúhlou Memorial - v obou případech couval zpátky. Zatímco poprvé v samém začátku tréninku zvládli pořadatelé varovat piloty dvojitými žlutými vlajkami, v samotném závěru nechybělo mnoho a trefil dojíždějícího Vettela.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:40,852 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:41,408 |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:41,555 |
4. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:42,104 |
5. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:42,448 |
6. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:42,501 |
7. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:42,788 |
8. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:42,826 |
9. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:42,835 |
10. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:43,054 |
11. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:43,104 |
12. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:43,236 |
13. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:43,608 |
14. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:43,795 |
15. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:43,836 |
16. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:44,301 |
17. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:44,417 |
18. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:44,928 |
19. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Sauber F1 Team | 1:45,673 |
20. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:45,721 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ