Renault pro rok 2019 volí odlišnou filozofii vylepšování vozu, v oblasti motoru doufá ve větší zisky

Petr Hlawiczka, 8. března 2019, 06:20 Google+

Renault pro letošní sezónu volí podle svého jezdce Daniela Ricciarda zcela novou filozofii vývoje vozu, což by mu mělo pomoci se udržet vpředu a dále stahovat deficit v oblasti pohonné jednotky.

Počet komentářů:  41 komentářů (Poslední 10.03. 14:29) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo s Renaultem RS19 během testů v Barceloně

Daniel Ricciardo s Renaultem RS19 během testů v Barceloně | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Zatímco loni ve vývojových závodech francouzský tým proti svým soupeřům spíše ztrácel, letos by tento trend chtěl obrátit. "Jsem si jistý tím, že jsme nedosáhli žádného pokroku," řekl například během Velké ceny Japonska Nico Hülkenberg.

Jeho nový týmový kolega, jenž přišel z Red Bullu známého silným sezónním vývojem, ale nyní od Renaultu "očekává dobré věci. Myslím, že filozofie bude tento rok zcela odlišná, pokud jde o vylepšení, která dostáváme."

"Myslím, že se plán a struktura změní, i jejich filozofie, pokud jde o to, co a kdy nasadit. Věřím, že se to změní. Budu toho součástí a tomu procesu věřím. A doufám, že se udržíme vpředu," popisuje Ricciardo.

Vzhledem k tomu, jak se zdá být střed pole vyrovnaný, bude vývoj během sezóny pro týmy klíčový. Renault hodně investoval do vylepšení své továrny v Enstone i ve Viry, což by se mu mohlo vyplatit.

img-responsive

Nico Hülkenberg během testů v Barceloně | foto: Renault Sport F1

Nová pravidla také otevírají prostor pro rozdíly. "Je to dáno částečně tím, že umožňují spoustu cest. Letos se toho proto bude dát hodně vyvinout, pokud jde o přední křídla, brzdové kanálky, deflektory, bočnicové panely - celá velká oblast dostupná pro vývoj," vysvětluje technický ředitel Nick Chester.

"Vkládáme velké úsilí do našich aerodynamických programů a programů v aerodynamickém tunelu, takže se budeme snažit s věcmi přijít co nejrychleji a dostat je na auto," uvádí Chester.

A Ricciardo věří, že se to bude týkat i motoru, s nímž Renault dosáhl během zimy pokroku - údajně výkon navýšil až o 50 koní: "Není tajemstvím, že v posledních několika letech Renault se svou pohonnou jednotkou ostatní doháněl, z čehož pramení pozitivní věc, že podle nás můžeme získat pořád více než ostatní. Proto samozřejmě zůstanu optimistou. Cítím, že ve vývoji během sezóny toho můžeme najít o trochu více a snižovat ztrátu."

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Renault pro rok 2019 volí odlišnou filozofii vylepšování vozu, v oblasti motoru doufá ve větší zisky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 10.03.2019 14:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 41 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo s Renaultem v Barceloně

ŽIVĚ: Poslední den testů - kolik toho týmy odhalí? Dopoledne nejrychlejší Renault před Ferrari

Sebastian Vettel během testů za Valtterim Bottasem

"Výkonné módy motoru používáme v kolech, která nikdo nesleduje," usmívá se Vettel. Ferrari na Mercedes nestačí

Sebastian Vettel v Barceloně

Ve čtvrtek po mokrém začátku nejrychlejší Ferrari, Hamilton měl problém s motorem

Nicholas Latifi během testů v Barceloně

Williams nasadil už třetí motor, jeho šéfka lituje ztrátu času způsobenou Mercedesem

Robert Kubica dnes dopoledne řádil

Ve středu byl v Barceloně nejrychlejší Kubica s Alfou Romeo, Ferrari bude v Melbourne ztrácet

Carlos Sainz s novým McLarenem MCL35 v Barceloně

McLaren zažil po mnoha letech ten nejlepší začátek předsezónních testů, Seidl je moc spokojený

Charles Leclerc s vozem SF1000 v Katalánsku

Ferrari začne od zítřka pracovat na výkonnosti. Co způsobilo selhání Vettelova motoru?

Týmový jezdci Williams pro sezónu 2020

Russell se na bitvu s Latifim těší. Zamíří po sezoně k Mercedesu?

Mercedes W11 EQ Performance

"Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

Charles Leclerc v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Antonio Giovinazzi s Alfou Romeo C38 během testů v Barceloně

Alfa Romeo má "dobré" auto, Haas očekává uprostřed pole intenzivní bitvu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ve středu byl v Barceloně nejrychlejší Kubica s Alfou Romeo, Ferrari bude v Melbourne ztrácet

  2. Ve čtvrtek po mokrém začátku nejrychlejší Ferrari, Hamilton měl problém s motorem

  3. ŽIVĚ: Poslední den testů - kolik toho týmy odhalí? Dopoledne nejrychlejší Renault před Ferrari

  4. "Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

  5. Ferrari začne od zítřka pracovat na výkonnosti. Co způsobilo selhání Vettelova motoru?

  6. Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud