Japonský výrobce zažil frustrující vstup do sezóny, když zaostával za očekáváními v oblasti výkonu i spolehlivosti. Na dráze se mu nedařilo dosahovat takových výsledků, jaké očekával. Hasegawa minulý měsíc vysvětlil, že jejich korelace mezi dynamometrem a tratí byla špatná, což chtějí zlepšit.
"Měníme způsob vývoje. Neklademe už takový důraz na jednoválcový vývoj [na stolici]. U jednoválcového bloku můžeme zkontrolovat některé faktory, prvky či mnoho konceptů, ale nyní chápeme, že to musíme ověřit na V6, abychom mohli finalizovat naši specifikaci," vysvětluje Hasegawa.
"Už tedy nespoléháme příliš na výsledky z jednoho válce. Jako reference je jednoválcový test důležitý, ale pro nalezení výkonnosti musíme kontrolovat výsledky V6," pokračuje pro Autosport sportovní šéf Hondy, která se hodně trápila s vibracemi a spolehlivostí motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) napojeného na turbodmychadlo.
Po vylepšení, které přišlo v Silverstone, ale tvrdí, že je po problému: "Vyřešení selhávání MGU-H zabralo velmi dlouhou dobu. Na motoru jsme měli mnoho drobných potíží. Tato oblast je na dynamometru náročná pro pochopení."
"Ten problém [s MGU-H] máme vyřešen, jen to musíme potvrdit na dráze. Ale specifikace MGU-H, kterou jsme nasadili, obsahuje řešení problém, proto věříme, že je OK," dodává Hasegawa. Honda usilovala o spolupráci s druhým týmem, z dohody se Sauberem nakonec došlo a minulý týden zkrachovala také jednání s Toro Rosso. Zůstává ji jen McLaren, který kvůli její dlouhotrvající nekonkurenceschopnosti uvažuje o ukončení partnerství.