DISKUZE K ČLÁNKU Honda mění svůj přístup k vývoji pohonné jednotky, chce zlepšit korelaci
Honda dle svého sportovního šéfa Jusuke Hasegawy změnila svůj přístup, jakým přistupuje k vyhodnocování nových dílů vyvíjených pro jejich pohonnou jednotku dodávanou McLarenu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Honda mění svůj přístup k vývoji pohonné jednotky, chce zlepšit korelaci
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Limbi
12:08 22.08.2017 147.228.70.XXXJako tohle prohlášení je fajn jen má 8 měsíců zpoždění. Honda uvedla, že od prosince ví, že motor je křáp a křáp to je proto, že navrhli spalovák na základě testů na jednom válci. To si dělají srandu, že až teď jim došlo, že by to měli testovat na V6. Tam snad dělají úplní blbci.-
uzivatel001639
19:52 22.08.2017 178.255.168.XXXNeboj testujou. Libi se mi jak si nekteri mysli, ze tam delaji amateri a blbci Skoda by to nedala dohromady ani za 10 let a u Hondy predelaj komplet motor za rok. Chce to jen dobre pochopit, co Honda rika. U Hondy si zase nemysli, ze je vse treba vysvetlivat do detailu, ze se venuji F1 fandive co trichu chapou vyvoj motoru-
Limbi
11:18 23.08.2017 147.228.70.XXXPromiň, ale jako konstruktér a vývojář si myslím, že vývoji trochu rozumím a v životě bych nepostavil spalovací motor z výsledků testů na jednoválcovém modelu. Už jen souhra přesazených pístů a další drobnosti jsou celkem zásadní to nemluvím o tepelném ovlivnění bloku. Honda udělala model jednoválce a v podstatě ho 6x zkopírovala. To řekli sami a to je celkem zásadní chyba na tak velkou automobilku. Říct o škodovce, že by něco takového nedokázala ani za 10 let je celkem zavádějící. Škodu teď nelze hodnotit jelikož spadá pod koncern, ale češi jako konstruktéři a vývojáři jsou jedni z nejlepších na světě (zejména díky kreativitě) a věřím, že kdyby tu byly peníze, tak by češi mohli být v F1 konkurenceschopní i s vlastní stájí. VW např. musí několik let škrtit např. Škodu Superb aby vyšel Pasat prostě lépe. Kamarád zas například dělá vývoj motorů pro Mercedes a kupodivu v ČR a to ne jen pro nějaké A-čko, ale pro vozy směřované do AMG. Firma Ricardo (konkrétně zastoupení v ČR) zas mělo na svědomí motory pro McLaren P1. Upřímně si myslím, že v dnešní době by český tým reagoval mnohem pružněji, než japonská Honda. Přežitky z let 90-tých, že co je made in Japan je top technologický meister stick už neplatí, protože japonci prostě jedou svůj rozvážný a klidný výrobní proces a svět jim maličko utíká a nejen v automobilizmu.-
uzivatel001639
16:30 23.08.2017 89.111.77.XXXHonda nerekla, ze ho 6 zkopirovala, rekal, ze to co jim chodilo na 1 valci se jim nedari rozchodit na V6, coz je dost zasadni rozdil. Ty z nich ty hlupaky jen umyslne delas.
To ze je japoncum v automobilismu nekdo utika je dobry vtip. Honda s Toyotou dne sprodukuji vodikova auta a ostatni jen smutne prihlizeji a zacinaji se venovat autum na baterie, ktere uz Honda v USA davno nabizi. Zaostaly je moloch EU, kde sidli takove zancky jako VW a musi podvadet pri emisnich testech.
Nerikam, ze by cesi neco nedokazali, ale vezmi si ty zlusenosti co maji ve Skodovce a jake maji v Honde, vezmi si ty testovaci centra. Skoda by to dokazala, ale nez by nabrala zkusenosti a znalosti tak by ubehlo tak 10 ale po Honde se to chce za rok-
Pikaso
00:54 24.08.2017 94.199.44.XXXDocela mě mrzí, že jsem se sem nedostal dříve. Budu se trochu dost opakovat a i přesto, že to nikdo už asi číst nebude musím se vyjádřit i já.
Amatérismus, amatérismus a ještě jednou amatérismus. Ne jenom v letošním roce, ale už od samého začátku. Nejsem žádný inženýr, ale už v době Zero konceptu jsem psal to hezké slovo amatérismus. Každý inženýr přeci od samého začátku musel vědět, že při jasně omezeném počtu otáček lopatek turba je jedinou možností na zvýšení jeho výkonu jeho zvětšení, nebo se pletu ??? A jak asi u H chtěli do prostoru odhadem 25x25 cm mezi válci, nacpat turbínu o průměru byť jenom 25,1 cm ???? Tedy zde amatérismus číslo 1.
Odmítání vnější pomoci odborníků, amatérismus č. 2.
No a konečně do současné doby. Jak může někdo testovat něco tak složitého jako je dnešní pohonná jednotka F1 na pouhém jednoválci ???? Pokud by to tak bylo tak by to byl amatérismus č. 3. Ten osobně však vidím trochu jinde a osobně si myslím, že testy jednoválce slouží jenom k pochopení a zdokonalení spalováku, což je v současné době jenom jedna ze součástí PJ. Nevím co všechno zaniklo v různých překladech, ale myslím si, že testovat celou PJ jenom s jednoválcem by byla naprostá hloupost a myslím, že to ani nedělali. Vůbec nechápu smysl tohoto tvrzení. Tím ze sebe dělají hlupák pouze samy u H. Prostě a jednoduše. Mohu provádět testy na jednoválci, ale pouze s ohledem na kvalitu a zlepšení spalováku. Pokud testuji celou PJ musím jí testovat prostě celou, tedy s šestiválcem, jinak to nemá smysl. No a pokud to u H pochopili až teď jsou to opravdu hlupáci. No a tomu se mi prostě nechce věřit.
Zjednodušeně bych tedy řekl, že jsou to vyjádření jenom pro vyjádření. Někdo se jich na něco pořád ptá a tak pořád odpovídají. Smutné je, že tím samy ze sebe dělají hlupáky.
No a co je nejsmutnější je to to, že H má letos jinou konstrukci PJ, ale opakuje na ní chyby z roku 2015. A tak se ptám, neměli být již samy poučeni minimálně svými chybami ????
No a pro vás konstruktéry mám taky jeden dotaz. Jak moc se musel změnit spalovák při změně konceptu ??? Neměli mít u H ten jednoválec vyvinutý již od roku 2015 a neměli spíše již řešit pouze právě to konstrukční řešení 6tiválce ??? A co teprve vlastní spalování, nemělo již být dávno vyvinuté ??? Proč by mělo být spalování nové, když to loni fungovalo a v konceptu jde vlastně pouze o změnu architektury motoru ??? Nějak moc tomu všemu nerozumím.
-
-
Pikaso
01:01 24.08.2017 94.199.44.XXXNo a abych byl objektivní, myslím si, že i u McL nesou svůj díl chyby. Ne v tom, že to zkusili s H, ale v tom, že i oni jako odborníci prostě museli vědět, že Zero koncept, nikdy nemůže být lepší než ty ostatní, už jenom proto, že jeho konečná hranice potenciálu je při stávajících pravidlech velmi omezená právě prostorem a velikostí. Za hlupáky v této tragikomedii tedy H není zcela určitě sama.
-
-
-
-
-
-
uzivatel001639
19:45 22.08.2017 178.255.168.XXXOno je to asi divne vysvetleno a chce to asi pochopit i vyvoj jednotky. Dle meho vyvoj brzi na jednovalci a po vyvoji se udela V6 a testuje. Problem bude ten, ze neni moc casu zkousrt vsechno stale na V6 a proto se jede do posledni chvile na jednovalci. Az jdyz cas tlaci prejfe se na V6. Vsichni vime ze casu moc neni, takze to tak budou delat vsichni. Problem bude, ze ostatni delaji/vyvijeji spalovaky delsi dobu, proto maji naskok a Honda tak musi nejak ten cas zkracovat. No vypada to tak, ze chtela co nejvice vyvinout na jednivalci, aby stahla cas. Jenze pak kdyz se prislo ze to nefunguje dle predstav, dle jednivakce, uz zase neni cas na napravu. Byl to risk, chteli stahnout hodne a nepovedlo se. Renault asi dnes ladi casteji na V6, preci jen vyviji spalovsk nekolikrat dele, ma tedy cas. Zato ale stahovani naskoku Mercedesu prakticky nekolik let stagnuje a nikam se neposouva.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek