Nejdříve to vypadalo, že bude dodávat své motory Sauberu, který se již několik let potýká s finanční krizí a řešení od Hondy se pravděpodobně jevilo výhodněji než partnerství s Ferrari. U švýcarské stáje ale též nastaly změny, jelikož odešla šéfka Moniša Kaltenbornová, kterou posléze nahradil Frederic Vasseur. Bývalý šéf Renaultu se ke spojenectví s Hondou moc neměl, a tak nakonec švýcarská stáj zůstane pod křídly Ferrari.
"Samozřejmě je to zklamání," řekl pro magazín RACER sportovní šéf Hondy Hasegawa. "Je to ale jen zákaznický tým, takže to až tak nezasáhne do našeho programu. I tak jsme ale doufali, že budeme mít více motorů v provozu. Měli bychom pak více dat a možností komparace. Je to opravdu velká škoda. Navíc jsme museli ukončit veškeré přípravy, což je prostě špatné," pokračoval Japonec.
K celé situaci řek své i nynější šéf Sauberu: "S Hondou začala komunikace před osmi měsíci. Situace u obou stran se ale za tu dobu drasticky změnila. Dostali jsme se do bodu, kdy bylo nejlepší řešení vše pozastavit. Udělali jsme to férově, a chtěl bych tak Hondě poděkovat. Byla to pro nás dobrá zkušenost," řekl Vasseur.
"Jsme v docela obtížné situaci, co se týče rychlosti. Do toho navíc nevíme, co se stane s McLarenem, takže to pro nás byla velmi ošemetná situace," dodal Francouz.
Honda zkusila své štěstí i u Toro Rosso, jenž v současné době využívá motory od Renaultu - stejně jako hlavní stáj červeného býka. Nakonec jednání s týmem z Faenzy nevyšla a Hondě v současné zbývá jen McLaren. A jak víme, Woking ze současné formy a strategie Hondy není úplně nadšen. Navíc, jen pár týdnů zpět britská média informovala o tom, že McLaren s největší pravděpodobností sáhne po motorech od Daimleru.
V zájmu Formule 1 je zvýšení diverzity dodavatelů. Pokud by se Honda z královny motorsportu stáhla, zůstaly by jen tři motoráři: Mercedes, Renault a Ferrari. Je ale pravdou, že o vstup do F1 mají v budoucnu zájem i další dodavatelé - vše ale bude záviset na specifikacích a cenách motorů po roce 2020.