Sotva se Frédéric Vasseur chopil své funkce, musel se vyrovnat se zprávami, které pluly éterem a dokonce hovořily o zrušení kontraktu mezi švýcarským týmem a japonským dodavatelem motorů. Spojení Hondy a Sauberu bylo oznámeno 30. dubna letošního roku s působností od ročníku 2018, ale záhy se začaly nořit na denní světlo rozporuplné informace.
Především se spekuluje o tom, zda je kontrakt vůbec uzavřena podepsán. Důvod je prý prostý: u Sauberů se údajně ještě rozhodují, zda nakonec nepůjdou do svazku s Mercedesem nebo prodlouží stávající spojení s Ferrari. Sám Vasseur poskytl sdělení periodiku L'Equipe vyjádření velmi opatrné, ze kterého čiší poznatek, jak to s Hondou v posledních letech po motorické stránce vypadá.
"Otázka Hondy leží na stole - je to první věc, absolutní priorita, na které budu pracovat. Je nutné se o tuto záležitost postarat co nejdříve. Jenže ve světle toho, jaké zprávy přicházejí z McLarenu, to může být děsivé," vysvětluje nový šéf Sauberu.
Přitom Vasseur dostal od majitele týmu se základnou v Hinwilu jasný příkaz: vytáhnout Sauber na konkurenceschopnou úroveň, aby nevlál za startovním polem jak otrhaný ocas papírového draka. Důležité je, že podpora ze strany majitele, společnosti Longbow Finance, je významná.
"Mám k dispozici dost prostředků, abych tým znovu poskládal a pravidelně se s vozy umisťoval na bodovaných pozicích. Lonqbow Finance se postarali v tomto projektu o velkorysý rozpočet. Ohledně několika budoucích let mají jasné plány. Mám volnost, abych tento projekt rozjel. Tým má dobrou motivaci a v minulosti o svých kvalitách přesvědčil," pokračuje Vasseur.
Podle devětačtyřicetiletého šéfa Sauberu bylo rovněž jednou ze špatných voleb týmu dominantní spojení s Marcusem Ericssonem, přestože se za ním stojící investoři významně podíleli na podpoře týmu.
"Týmový projekt nelze svazovat s jedním pilotem. To nedělá dobrotu. Pokud chce Markus rozvíjet svou kariéru, což předpokládám, a chce jednou vyhrávat závody a pokud možno v dohledné době, bude mít pravděpodobně jiné ambice, než se o to pokoušet u Sauberu. Tým by se mohl zajímat i o jiné piloty. Prozatím existují dva doprovodné projekty, které mají svůj smysl a dovolí nám na nich společně pracovat. Nikdo se necítí událostmi unaven. Konečné rozhodnutí o pilotech udělám. Naším cílem je Sauber a jeho cíl je sázet na mladé piloty," dodává Vasseur.