K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Gallagher: Limit 12 mil. dolarů původně navrhl Cosworth. Proč jsou motory tak drahé?

Petr Hlawiczka, 10. července 2015, 06:20 Google+

Bývalý šéf Cosworthu Mark Gallagher se podivuje nad tím, že Mezinárodní automobilová federace nyní oznámila záměr omezit cenu motorů na 12 milionů dolarů (300 mil Kč), tedy na přesně na částku, kterou navrhovali oni. Proč jsou podle něj současné hybridní pohonné jednotky tak drahé?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 10.07. 11:31) Napište svůj názor
Cosworth

Cosworth | foto: www.cosworthformula1.com

Sdílejte článek

Cosworth se z F1 stáhl na konci atmosférické éry v roce 2013, kdy dodával svůj 2,4 litrový osmiválec Marussii. Ještě v roce 2010 měl v F1 čtyři zákazníky: HRT, Lotus, Virgin a Williams. Do nových hybridních V6 turbomotorů s pokročilým ERS systémem se nakonec kvůli příliš vysokým nákladům a jejich složitosti nepustil.

V současné době přijde balík 1,6litrových V6 pohonných jednotek týmy na 17 - 22 milionů Eur, tedy v přepočtu až na 600 mil, zatímco atmosférické V8 motory byly ještě před 2 lety k mání za třetinu této částky. FIA proto kvůli vysokým cenám, které jsou pro menší týmy neúnosné, hodlá zasáhnout a stanovit jejich cenu na maximálně 12 milionů dolarů od roku 2017 (více zde).

img-responsive

Mark Gallagher (uprostřed) s Karunem Chandhokem (vlevo) a s Brunem Sennou (vpravo) | foto: HRT F1 Team

Limit 12 milionů dolarů byl nápad Cosworthu
Bývalý šéf Cosworthu Mark Gallagher se nyní podivuje nad tím, že FIA oznámila přesně tu částku, kterou před začátkem vývoje požadovala jeho společnost: "Je to zajímavé číst výroky v debatě o F1 motorech a sledovat pokusy o snížení ročních nákladů přesně na tu částku, kterou Cosworth navrhoval v roce 2010," kdy se formovala pravidla pro změnu formátu motorů.

Menším týmům se nelíbí přehnaně vysoká cena, do které si výrobci zahrnuli i náklady na vývoj ve snaze o co nejrychlejší návratnost investice. Šéfka Sauberu Moniša Kalterbornová kritizuje: "My jsme tyto motory nikdy nechtěli. Byly zavedeny na přání automobilek a nám je vnutili. Proto do nich nemůžou zahrnovat náklady na vývoj. Oni si tak dělají reklamu, ne my."

Výrobci usilují o návratnost do 3 let, cílem je zisk
Proč jsou podle Gallaghera současné pohonné jednotky tak drahé? "Jedním důvodem je to, že nevěří ve stabilitu pravidel. To znamená, že se společnosti snaží o návratnost nákladů na výzkum a vývoj do tří let."

img-responsive

Atmosférický 2,4litrový V8 motor Coswothu | foto: www.cosworthformula1.com

To jim ale nevyčítá: "Další bod. Nebuďte na rozpacích z toho, že se společnosti vyrábějící motory snaží pokrýt náklady na výzkum a vývoj. Cílem výrobců motorů F1 je dosáhnout zisku."

To si se zpožděním uvědomila i Mezinárodní automobilová federace, která chce ceny pohonných jednotek omezit. Navrhovaná částka (12 mil. dolarů) se však nesetkává s pochopením Ferrari ani dominantního Mercedesu. Podle nich je příliš nízká a motory by tak museli dotovat, což nemají v plánu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Gallagher: Limit 12 mil. dolarů původně navrhl Cosworth. Proč jsou motory tak drahé?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 10.07.2015 11:31 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok

Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Max Verstappen ve Velké ceně Británie

"Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

Toro Rosso letos předvádí nestabilní výkony

Jako na horské dráze. Toro Rosso se svou formou není spokojeno, zazáří v Maďarsku?

Robert Kubica měl v F1 dobře našlápnuto

Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Server F1NEWS.cz reaguje na přání návštěvníků a připravuje facelift vzhledu homepage

Jste zvědaví? Úprava vzhledu F1NEWS.cz se blíží!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jsou komisaři konzistentní? Šéf Mercedesu se po penalizaci Räikkönena podělil o svůj názor

  2. "Hamilton mohl vyhrát, chyby Ferrari nejsou fér ani legrace," kritizuje Lauda

  3. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  4. "Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

  5. Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

  6. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud