Zbývá něco přes dvacet kol do konce Indy 500, Alonso se drží na solidním sedmém místě. V podstatě se dá říct, že bojuje minimálně o pódium, probojovává se postupně dopředu po dřívější zastávce v boxech, která jej posunula na 9. místo.
Jenže na cílové rovince se začíná z jeho motoru kouřit a to je pro Španěla konečná. Není snad nutné říkat, že měl za sebou motor od Hondy. Ta má problémy i v IndyCar, jen v dnešním závodě byl Alonso 3. pilot, kterému tato pohonná jednotka selhala. Mnoho potíží zaregistrovala i při trénincích, a to konkrétně i u Španělova vozu.
REPLAY: @alo_oficial has smoke coming from the 29 car #Indy500 #INDYCAR https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/mIuA4rMG38
— IndyCar Series (@IndyCar) May 28, 2017
Pilot McLarenu si přitom vedl velmi dobře. Dlouhou dobu se pohyboval na pódiových umístění, dokonce i na prvním místě. Několikrát vedl startovní pole po zajetí safety caru do boxů, jednou vedl pole i při hromadných zastávkách.
Alonso se bude normálně účastnit VC Kanady. Alonso se vyjádřil, že by se do Indy vrátil a navíc by měl k dispozici spoustu zkušeností. "Zasloužili jsme si aspoň dokončit závod, kdo ví, jaká by to byla pozice," podotkl.
Slavný závod nakonec vyhrál jiný pilot z Formule 1 Takuma Sato a stal se vůbec prvním Japoncem, který ovládl Starou cihelnu. V F1 jsme jej naposledy mohli vidět v roce 2008. Nejlepší umístění měl v roce 2004 s Hondou a shodou okolností v USA a konkrétně v Indianapolis.
The ? drops at the 101st #Indy500 and it’s a win for @TakumaSatoRacer. But an amazing rookie performance from @alo_oficial too #Legend pic.twitter.com/CRPSJyoae5
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) May 28, 2017