K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Monako představovalo obrat, Mercedes po něm dle Allisona své potíže vyřešil

Petr Hlawiczka, 17. srpna 2017, 06:20 Google+

Špatná výkonnost ve Velké ceně Monaka podle technického ředitele Jamese Allisona pomohla Mercedesu k tomu, aby se zaměřil na své slabiny a zlepšil svůj letošním monopost.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 17.08. 09:50) Napište svůj názor
Lewis Hamilton zajel v kvalifikaci v Monaku až 14. nejrychlejší čas

Lewis Hamilton zajel v kvalifikaci v Monaku až 14. nejrychlejší čas | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

I když Stříbrné šípy do květnového závodu v Monaku vyhráli tři z pěti závodů, tak se na pomalém městském okruhu dle očekávání trápili - Valtteri Bottas dojel čtvrtý a Lewis Hamilton dokonce až sedmý poté, co v kvalifikaci skončil na 14. místě. Ferrari tam vybojovalo první a druhou příčku a dostalo se do vedení v šampionátu konstruktérů.

Mercedes pak usilovně pracoval a vyřešil své potíže s nastavením a provozem pneumatik v optimálním rámci - vyhrál tři z následujících čtyř závodů a během letní přestávky má před Scuderií náskok 39 bodů.

"Monako bylo okruhem, kde jsme ukázali jen velmi málo dobrých částí na voze, většina z nich byla špatných. A opravdu nám v tomto ohledu pomohlo, protože naše mysli zaměřilo tím směrem, kde se nacházely potíže. Bylo velmi, velmi užitečné," popisuje pro Autosport Allison.

img-responsive

Valtteri Bottas dojel čtvrtý se ztrátou 5,5 vteřin na vítězného Sebastiana Vettela | foto: Daimler AG

"Před Monakem jsme několik závodů vyhráli. Ve všech kromě jednoho jsme získali pole-position. Očividně jsme měli rychlé auto. Pak se můžete chlácholit tím, že všechno bude v pořádku. Ale Monako nám pomohlo vidět problémy, s nimiž jsme se museli vyrovnat, protože se nám nelíbilo to, co jsme tam zažili," pokračuje technický ředitel Mercedesu.

"Čistota, s jakou nám byly v Monaku předloženy, zjednodušila určení těch největších faktorů a toho, jak na ně, takže to bylo užitečné ve dvou směrech: jako podnět a jako diagnostika," poukazuje na potíže, které Mercedes u svého monopostu odhalil na nejpomalejší trati kalendáře.

Pochopení vozu mělo podle Allisona větší přínos než kterýkoliv z nových dílů: "Po Monaku jsme zatím nezažili opravdu slabý závod. A do Kanady po něm jsme nepřivezli žádná vylepšení."

img-responsive

Valtteri Bottas s Mercedesem F1 W08 EQ Power+ během Velké ceny Monaka | foto: Daimler AG

Podle sportovního ředitele Tota Wolffa prožil Mercedes po Monaku "zřejmě nejužitečnějších 10 dní" této sezóny. "V Minulosti jsme zažili podobné okamžiky, například v Singapuru [v roce 2015]," vzpomíná.

"Pracují celou dobu na velmi vysoké úrovni, ale když se přihodí takové věci jako v Monaku, kdy se najednou celá vaše výkonnost propadne, pak je kladen ještě větší důraz na to, abyste se pokusili zjistit, co se stalo. Hodně na mě zapůsobilo to, jak se s tím tým popral a celou situaci zvládl. Ale tak to máme každý víkend," chválí Wolff své lidi.

"Každý víkend se snažíme identifikovat problémy, nalézt řešení, pokoušíme se zjistit, jak optimalizovat výkonnost. Neustále čelíme obtížím, většinou veřejnosti nejsou viditelné," dodává sportovní ředitel Mercedesu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Monako představovalo obrat, Mercedes po něm dle Allisona své potíže vyřešil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 17.08.2017 09:50 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc s vozem Alfa Romeo - Sauberu v Monaku

"Z F2 do F1 to byl větší skok, než jsem čekal," přiznává Leclerc

Red Bull by podle Renaultu mohl být se stejnými palivy ještě rychlejší

Red Bull kvůli vývoji paliv ztrácí, tvrdí Renault. Jak hodnotí nasazení nového motoru?

Ferrnando Alonso po vítězství v Le Mans s ostatními jezdci Toyoty

Alonso se dočkal vítězství, s Buemim a Nakajimou dovedli Toyotu k vítězství Le Mans + VIDEO

Lewis Hamilton po Velké ceně Kanady moc důvodů k radosti neměl

"Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v Kanadě

Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

Renault získává posily, v budoucnu chce útočit na titul

Renault získává Harmana - odborníka Mercedesu pro integraci pohonného ústrojí do vozu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Mercedesu

Symonds o motorech F1: zaslouží si více chvály, cena odpovídá. Co přijde v roce…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zakázaná dohoda? FIA na žádost týmů prošetřovala předjetí Ocona Hamiltonem v Monaku

  2. Mercedes o potížích v Kanadě: Hamiltonův motor a nedostatek hyper-měkkých pneumatik

  3. "Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

  4. Se spotřebou paliva to v Kanadě bylo kritické. Bottas odhaluje dramatickou koncovku

  5. Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

  6. "Brown je správný šéf, u Ferrari mi závodění v Le Mans nechtěli dovolit," odhaluje Alonso

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud