Nový směr v oblasti motorů, snižování nákladů a spravedlivější rozdělování příjmů podle něj povede v budoucnu k lepšímu závodění. "Některým iniciativám se už věnujeme. Jednou z nich je nový motor," potvrzuje Carey, jenž v F1 převzal žezlo po Berniem Ecclestoneovi.
"Klobouk dolů před Mercedesem, který mistrovsky zvládl to, co máme nyní. Rozdíl ve výkonnosti je ale příliš velký. Proto chceme věci zjednodušit s mottem: hlučnější, levnější, lepší," popisuje současný stav v F1, kde je v motorech na špici Mercedes. Naproti tomu Honda za ním i po třech letech zaostává zhruba o 100 koní.
"Další oblastí jsou náklady. Existují týmy, které teď utrácejí 500 milionů dolarů (11,1 miliard Kč) ročně, zatímco u ostatních to je 100 milionů dolarů. To brzdí a deformuje soutěžení," uznává 63letý Američan. "Cílem musí být možnost pro týmy si ve sportu vydělat peníze, ale pravdou je, že momentálně žádný tým zisku nedosahuje."
Ty totiž všechno, co dostanou, utratí. Proto se Carey nebojí změnit systém distribuce peněz a omezit náklady. Po vypršení současné Concordské dohody v roce 2020 chce pro dosažení vyrovnanějších příjmů pro týmy sáhnout i na historický bonus (68 milionů dolarů), který dostává pouze Ferrari.