Renault o motoru: Potíže se spolehlivostí vyřešeny, zastínily stahování náskoku Mercedesu

Petr Hlawiczka, 30. června 2017, 06:50 Google+

Renault tvrdí, že na dynamometru konečně dosahuje svých cílů pro spolehlivost jednotlivých dílů své pohonné jednotky, přitom se mu z ní daří také dostávat více výkonu.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 06.07. 13:42) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Max Verstappen s Red Bullem sice musel v Baku znovu odstoupit, všechny poruchy se však týkaly dílů komponent starší specifikace. Z Viry, kde probíhá testování nové verze, ale přicházejí dobré zprávy.

"Můžeme potvrdit, že mez Kanadou a Baku jsme dosáhli úrovně spolehlivosti, kterou chceme mít. Cokoliv tedy nyní přivezeme, je to, co chceme mít - je to prověřeno na 5000 km. Samozřejmě, že stále musíme hrát s díly, které jsme nasadili dříve v tomto roce. Proto se někdy ještě potýkáme s drobnými chybkami, neduhy a selháními. Musíme však pracovat takto a zajistit, že se můžeme posunout kupředu," říká pro motorsport.com technický ředitel Rémi Taffin.

Renault bude přesto usilovat, aby si společně se svými zákazníky (Red Bull a Toro Rosso) letos vystačil se čtyřmi motory na sezónu, proto chce novou specifikaci nasadit až v Británii nebo v Maďarsku.

"Všechno to je o spolehlivosti, která nám očividně zabrala o 2 měsíce více, než jsme chtěli. Teď z toho aspoň můžeme těžit a v Baku jsme mohli z motoru získat výkonnost, která se pro tento typ dráhy hodila," pokračuje Taffin. Francouzský tým tam využil nové módy motoru a nastavení, které pomohly ke zrychlení zhruba o dvě desetiny sekundy na kolo.

img-responsive

Monopost Renaultu s pohledem na motor - francouzský výrobce jezdí stále jen s loňským MGU-K | foto: HaJ

Další kroky vpřed podle něj mohou učinit s každou větší hardwarovou změnou ve zbývajících závodech, než dojde k velkému skoku před sezónou 2018.

"Když máte problémy se spolehlivostí a dokážete je vyřešit, tak potom na daný díl můžete vlastně více tlačit. Proto dochází k těmto krokům. Když jste v úzkých a musíte věci elektronicky tlumit, pak můžete výkon navyšovat celkem snadno, když získáte zpět spolehlivost. K tomu došlo [v Baku]. Někdy to vypadá jako magická věc. V této době nemusíte v oblasti hardwaru motoru měnit velké věci kvůli tomu, abyste dosáhli velkých pokroků," vysvětluje Taffin.

Díky softwarovým nastavením, lepšímu palivu a plánovaným hardwarovým změnám pro rok 2018 se podle něj ještě letos dostaví další zlepšení: "V druhé části sezóny se budeme snažit stavět na té správné úrovni spolehlivosti, abychom z motoru dostali maximum. To také znamená maximum z pohonné jednotky, abychom získali více elektrické energie z jejího úložiště, atd."

"Uvidíme, jestli dokážeme uspíšit některé novinky. Budeme mít určitá nová paliva či maziva, která pomohou, a pokud budeme mít nějaké nové kousky, pro něž nám od počátku sezóny zbývá prostor, nasadíme je. Stále se hodně soustředíme na plnění našeho plánu a zajistili, že náš motor pro příští rok bude akorát. Půjde o motor, který má k tomu letošnímu blízko - snadněji se z jednoho na druhý přenášejí nápady," prozrazuje zástupce Renaultu.

img-responsive

Renaultu se daří zlepšovat všechny součásti, brzy nasadí další novinky | foto: Renault Sport F1

Podle něj potíže se spolehlivostí v úvodní části letošní sezóny zastínily jejich úspěšné stahování náskoku Mercedesu a Ferrari: "Když jsme přes zimu zápasili se spolehlivostí, nedocházelo k tomu jen na trati, ale také na dynamometru. Proto zpomalujete i pokrok. I když máte velmi dobrou CFD korelaci, tak je jednou musíte nasadit. To nám škodilo. Jakmile jsme to kolem pátého závodu vyřešili, mohli jsme věnovat více hodin našemu motoru a odvádět více práce na stolici - a tohle jsme získali [vylepšení v Baku]."

Problém se týkal motorgenerátoru kinetické energie (MGU-K), v jehož případě se museli vrátit k loňské, těžíš verzi: "Nebylo prioritou ji [specifikaci 2017] dostat zpět do auta co nejdříve, protože jsme měli řešení, které jsme využívali od prvního závodu.

Stále je naším cílem ji letos nasadit. Máme verzi, kterou provozujeme na dynamometru. Když se tam tedy podíváte, tak tam jezdíme jen s MGU-K 2017. Jde jen o to najít ten správný okamžik, kdy ji nasadíme zpět," dodává Taffin.

Vytisknout

Diskuze: Renault o motoru: Potíže se spolehlivostí vyřešeny, zastínily stahování náskoku Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 06.07.2017 13:42 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel čelí po závodu v Baku velké kritice

"Proč si zkrátka nepřizná chybu?" Lauda s prošetřením Vettelova incidentu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud