V čem spočívá problém nádrže BAR 007?

Daniel Šupa, 7. května 2005, 22:23 Google+

Technický ředitel BAR Honda je přesvědčen o tom, že jeho konstrukční oddělení jednalo korektně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Piquet jr., Nelson

Piquet jr., Nelson | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Problém spočívá v tom, že v hlavní nádrži je namontována jedna menší, která sloužila současně jako zátěž a zároveň jako nouzový zdroj paliva.

FIA je rozhořčena tím, že se tým nezeptal, zda je něco takového v souladu s předpisy. Geoff Willis se hájí tím, že v případě nejasností se vždy jeho oddělení na stanovisko nadřízeného orgánu ptalo. Vzpomeňme na hydraulicko elektronický brzdový systém a převodovku z loňské sezony.

„Když jsme měli nejasnosti, vždy jsme se technického oddělení FIA ptali, ale v případě palivové nádrže nám bylo vše jasné a vše odpovídá předpisům,“ prohlásil Willis.

Navíc připomněl, že o jejich nádrži vědělo FIA už v Malajsii, kde se nad tímto řešením podivovali, ale tým nebyl varován, že by bylo v rozporu s předpisy.

Troufám si říci, že pokud by bylo v nádrži pouze závaží kvůli lepšímu těžišti, bylo by vše v pořádku.

Je to však nouzová nádrž, z níž se v případě potřeby benzín použije, což samozřejmě vede k tomu, že by mohl mít vůz v případě jejího využití podváhu. A proč by byla nouzová nádrž k dispozici, když by se nikdy nevyužila?

Pokud měl Buttonův BAR skutečně méně než 600 kilogramů, má FIA plné právo tým potrestat. Na straně druhé je tu však míra potrestání a základní podstata F1, a tou je snaha překonat soupeře novými prvky, systémy a technologiemi…


Foto: BAR Honda

Vytisknout

Diskuze: V čem spočívá problém nádrže BAR 007?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový technický ředitel Mercedesu James Allison

Překvapení u Mercedesu. Stříbrné šípy mění technického ředitele

Model Mercedesu pro testování v aerodynamickém tunelu

Zpomalila nová pravidla Mercedes více než Red Bull? Konkurence se určitě nezlobí

Valtteri Bottas - závod v Bahrajnu

Herbert nechápe kritiku Bottase: Je to šílené

Fernando Alonso - páteční trénink v Bahrajnu

Nejlepší sezona? 2012, říká Alonso. O jeho budoucnosti rozhodnou nová pravidla

Sebastian Vettel během testování Aston Martinu AMR21

"FIA jsme před dopadem nových pravidel varovali." Šéf Aston Martinu změny trpce snáší

Sebastian Vettel - první předsezonní testy v Bahrajnu

Marko se diví Vettelovi: Měl si dát rok pauzu

Carlos Sainz - kvalifikace v Bahrajnu

Sainz věří, že měl lepší tempo než McLaren. Co říká na rychlost Leclerca?

Nikita Mazepin havaroval v prvním kole závodu v Bahrajnu

Steiner se vrací k chybám jeho pilotů v Bahrajnu

Jeden z neoficiálních grafických návrhů nového Toro Rosso STR13

Proč vůz F1 nedokáže jet rychlostí 400 km/h? Rekord Hondy stále nepřekonán

Charles Leclerc - závod v Bahrajnu

Binotto je s pokrokem spokojený, Ferrari však už teď dává prioritu novému vozu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Todt - Schumacher M.

Barrichello musel vyměnit motor

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz věří, že měl lepší tempo než McLaren. Co říká na rychlost Leclerca?

  2. Steiner se vrací k chybám jeho pilotů v Bahrajnu

  3. Zpomalila nová pravidla Mercedes více než Red Bull? Konkurence se určitě nezlobí

  4. Marko se diví Vettelovi: Měl si dát rok pauzu

  5. Herbert nechápe kritiku Bottase: Je to šílené

  6. Nejlepší sezona? 2012, říká Alonso. O jeho budoucnosti rozhodnou nová pravidla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud