Současná podoba takzvané Dohody o svornosti (Convetion de la Concorde) vyprší v roce 2020 a nový vlastník F1 Liberty Media už několikrát dal najevo, že hodlá změnit strukturu vyplácení jednotlivých týmů. V praxi by to znamenalo, že velké týmy jako Ferrari, Red Bull či Mercedes nebudou mít zaručeny větší příjmy. Zejména týmy ze středu pole podobné rozhodnutí vítají, ale Gene Haas je v tomto směru opatrnější a tvrdí, že velké týmy by měly i nadále dostávat větší prémie.
"Je mi jasné, že noví majitelé obvykle dělají to, co se v podobné situaci často stává pravidlem: zvyšují výnosy a omezují náklady. To se také má stát v F1, což mě tak trochu dělá nervózním. Na druhou stranu je Formule 1 nesporným motoristickým klenotem, takže to možná bude jednoduchý proces," uvedl Gene Haas, jehož tým absolvuje v F1 druhou sezónu.
"Mnoho chytrých amerických obchodníků má veřejné společnosti, což je dolní hranicí. My jsme v F1 pořád ještě nováčky, takže náš příjmový tok v F1 je vlastně nulový, takže cokoli dostaneme dokážeme ocenit. Ale domnívám se, že je třeba velké opatrnosti, jak se ono celkové bohatství rozdělí. Vrcholové týmy, které působí v F1 už 50 let, si za tu dobu vybudovaly nárok na způsob rozdělení prostředků. Tím nechci říci, že si slabší týmy nezaslouží víc, jen tvrdím, že by špičkové týmy měly víc dostávat. Nejde jen tak udělat nové přerozdělení, protože upřímně řečeno, za vyhrané závody by měla následovat odměna, nemůžeme volit strukturu socialistického typu," pokračuje Haas.
Čtyřiašedesátiletý majitel stáje, po dlouhé době opět pocházející z USA, rovněž poukázal na skutečnost, že je v současnosti mnohem obtížnější přilákat do F1 velké sponzory. Tuto skutečnost dokládá vlastní zkušeností ze série NASCAR.
"Majitelé týmů jsou zpravidla na samém konci příjmového proudu a bojují o přežití - jakmile začne ubývat diváků, sponzoři se vytrácejí. Třeba v sérii NASCAR je situace velmi těžká a mnoho týmů stále častěji poznává, jak je obtížné přilákat nějakého významného sponzora. Pokud někdo poskytne 25 milionů dolarů, tak už je velmi významný sponzor. A ti v dnešní době prakticky neexistují. Většina z nich - vycházím opět ze situace v NASCAR - dává nějakých pět až deset milionů, proto jich musíte mít na svém autě v každém závodě několik. Existuje určitá adaptabilita, ale současně média mají velké požadavky, takže se naskýtá otázka, jak tyto peníze přerozdělit. Bohužel týmy nemají dost silnou pozici, aby o rozdělování prostředků hovořily, protože nemáme svou Formuli 1," dodává Haas.