DISKUZE K ČLÁNKU Formule 1 nemůže být "socialistická", domnívá se Gene Haas
Otázky kolem přerozdělování finančních prostředků jsou jedním z častých témat Formule 1. Jestliže se volá po větší rovnoprávnosti, tak minimálně jeden hlas varuje Liberty Media, aby zachoval "maximální opatrnost".
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Formule 1 nemůže být "socialistická", domnívá se Gene Haas
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» RoBertino
(Hlasoval 1 člověk)
30.05.2017 16:43
Rozhodně to je i zajímavý příspěvek. Dá se říci,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
tom11
16:25 30.05.2017 77.48.94.XXXzajímavý rozhovor, zajímavé názory. ale už jenom slova socialismus a F1 v jedné větě mi nahání husí kůži .
podle mého by se ta vyplácená složka měla skládat z několika částí.
1. věrnostní - kde by byla zohledněna historie týmu, doba jeho účasti v F1 a pod.
2. výkonnostní - zde samozřejmě je potřeba ocenit výkony týmu dejme tomu v horizontu posledních pěti let
3. za přínos - zde bych ocenil přínos každého týmu do celého "kolotoče" F1. třeba mediální zajímavost pro promotéra, mohl by tam být ohodnocen třeba čas, po který jsou vozy týmu zabírány do přenosu a pod.
4. motivační - řekněme příspěvek na první roky pro nováčky, aby z F1 týmy jen neubývaly, ale aby taky přibyl občas někdo nový
určitě by šlo vymyslet ještě spousta různých jiných kategorií ale pro "spravedlivé" rozdělení bych to viděl nějak takhle.-
RoBertino
16:43 30.05.2017 83.208.82.XXXRozhodně to je i zajímavý příspěvek. Dá se říci, že první tři body tak nějak fungují a je jenom otázka procentuálního vyjádření po finanční stránce, jak je zúročí. U čtvrtého bodu je zajímavé, že dříve byl přístup k nováčkům spíše opačný, jeden čas se dokonce rozhodlo, že když nový tým získá v první sezóně body, nebudou se mu počítat. Tehdy se ale F1 hemžila podivnými pokusy, tak to lze do jisté míry chápat. Potíž je jenom v tom, že náklady jsou dnes tak velké, že i s ohledem na Haasovu poznámku o obtížném shánění sponzorů asi nový tým jen tak neuvidíme. -
Jirka_1
19:24 30.05.2017 217.30.64.XXXAsi tak - show dělají všechny týmy, sice ti vpředu jsou více na obrazovkách, ale bez těch vzadu to také nejde. Nevím, proč se silným dává více, všude jinde se buď dává stejně (LM, EL, tenis) nebo naopak se zvýhodňují ti slabší, aby se pole vyrovnalo. To, že jsem v F1 dlouhá léta není z donucení, je to moje svobodná vůle a nejde o zásluhu. F1 by klidně mohla existovat bez Ferrari, dlouhá léta jezdili na ocase a nikdo to neřešil. Pokud chce stáj love, ať si sežene sponzora...-
jumpman
20:11 30.05.2017 92.62.237.XXXby mě zajímalo, na kterým ocase to ferrari dlouhá léta jezdilo. Je vidět, že panáček je znalec.
Gene HAAS má velice realistický pohled na věc, a jak sám říká, chtěl by dostat víc, ale chápe, že je třeba ocenit i dlouhodobý přínos týmů, čili historii a historie je to, co dělá F1 vyjímečnou mezi ostatními seriemi. Letos konečně opět platí, že F1 je nejrychlejší okruhové auto, ale neplatilo to posledních několik let a byly doby kdy bylo i několik serií rychlejších než F1, ale F1 je jedinečná především díky exkluzivní účasti ferrari a případní soupeři chtějí porážet zavedené týmy jako je ferrari, mcl, williams. To že by mercedes dal několik titulů v konkurenci haase, manoru, force indie a nevím jakých případných týmečků by pro mercedes znamelo méně než vítězství v DTM, ale když dokáží porážet historicky zavedené týmy, tak je to úspěch, kterým se můžou ohánět a je to lákadlo pro další automobilky a ty se více či méně neustále pokouší nějakým způsobem vracet a tím F1 stále žije. Takže pokud si nechtějí amící podříznout dojnou krávu, tak nemůžou jedním šmahem zrušit systém financování co tu funguje 30 let, by se potom nemuseli dopočítat ztrát...
apropo, před concordem to fungovalo vůbec jinak, tým přijel na okruh, zaplatil startovné a až podle výsledků dostal nějaké odměny, takže pokud se nedařilo, tak tým odjížděl vždy se ztrátou. Dnes mají v concordu dopravu a pokud dokáží bodovat, tak mají zaručen příjem, takže i ty malé týmy mají nějaký příjem z koláče, který dřív neměli. Pokud chtějí ulehčit malým týmům život, tak by měli povolit prodej dalších komponent, které jsou drahé na samotný vývoj.
Je zajímavé, že minardi bylo schopné absolvovat sezonu za 20-30 mil dolarů a to v době, kdy rozpočty největších týmů atakovali 400 mil dolarů. Teď mají největší týmy rozpočet kolem 250 mil euro, ale těm malým nestačí 100 mil na sezonu, to mi přijde dost zvláštní...-
Jirka_1
20:32 30.05.2017 217.30.64.XXXS tím ocasem to byla provokačka, ale musíš uznat, že firma jako Ferrari nedokázala udělat 21 let v řadě titul, pak chvíli velká sláva a zase dlouho nic, poráželi je dokonce nějací chcánkaři... :-) V F1 se vystřídalo slavných značek, Alfa Romeo, Maserati, Jaguár, BMW, Lotus - všechny odešly a co se změnilo? Nic, kolotoč jede stále dál... A dál - pokud někdo někdy s něčím revolučním přišel, jaksi to nemělo červenou barvu...-
jumpman
22:14 30.05.2017 92.62.237.XXXjenže i během těch 21 let byli v podstatě každou sezonu schopni alespoň vítězit v závodě, když už ne bojovat o titul.
Jenže ty asi nechápeš tu základní ingredienci ferrari pro F1 - oni jsou v F1 od začátku, automobilkou se stali jen proto, aby si vydělali na F1. A v současné době je to tak, že F1 bez ferrari je průměrná serie a ferrari bez F1 jednou z mnoho dalších automobilek...
Ostatní co jsi jmenoval (kromě lotusu) měli jméno už před vstupem do F1 a pro F1 jako takovou jsou nezajímavé. Lotusu je škoda, ale v podstatě nepřežil colina...
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek