Analýza sektorů: Räikkönen překonává Mercedes, Vettela i rekord, Massa jel 289 km/h

Petr Hlawiczka, 27. května 2017, 16:45 Google+

MONAKO - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI; Jakých rychlostí a časů v sektorech městského okruhu v Monte Carlu dosahovali piloti během kvalifikace? Co z toho můžeme usoudit o jejich výkonnosti a jaké strategie můžeme očekávat v nedělní velké ceně?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 28.05. 08:19) Napište svůj názor
Red Bull v monackém přístavu

Red Bull v monackém přístavu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

První sektor začíná velice záludnou a úzkou zatáčkou Ste. Devote, do níž se obtížně brzdí a která je náročná na správný průjezd. Po klikatícím se stoupání do kopce piloti projíždějí středně rychlým úsekem kolem kasina a po vyhnutí se hrbolu v levé straně trati začíná před brzděním do Mirabeau druhý sektor.

Na jeho začátku se nachází nejpomalejší místo - vlásenka Faremont Hill (44 km/h, otáčky motorů padají k 4500 ot/min). Po projetí dvou pomalých pravotočivých zatáček následuje nejdelší úsek na plný plyn vedoucí tunelem. 175 metrů před šikanou 10/11 s nejtvrdším brzděním se nachází speed trap - místo měření maximálních rychlostí. Končí zatáčkou Tabac, která dnes byla přesunuta o 2,5 blíže k moři, proto je o něco pomalejší (což je ale kompenzováno rovnějším místem dále).

Třetí sektor začíná za první ze středně rychlých levotočivých zatáček před rychlou šikanou 13/14, kde je nádherné pozorovat monoposty na limitu prudce měnící směr, řítící se podél svodidel. V závěru přichází série pomalých zatáček: šikana 15/16 a dvě pravotočivé kolem kavárny Rascasse a nájezd na cílovou rovinku.

Mapa městského okruhu v Monaku

Mapa městského okruhu v Monaku | zdroj: Formula1.com

Räikkönen překonal svůj rekord z roku 2006 (1:13,532 min) a získal 17. pole-position  kariéry. Nejrychlejší byl pouze v prostřední části okruhu, i to mu však stačilo na porážku všech ostatních jezdců včetně Sebastiana Vettela.

Ani jemu se nepodařilo poskládat všechny sektory do jednoho kola, byl tomu však mnohem blíže než Kimi, jehož náskok mohl být ještě vyšší. "V žádném případě nešlo o perfektní kolo, ale stačilo to a s autem jsem moc spokojený. Mám radost za sebe i za tým," uvedl po vystoupení z auta.

Kvůli nemožnosti předjíždět se říká, že Velká cena Monaka se rozhoduje už v sobotu. Podaří se Räikkönenovi zítra dosáhnout svého 21. vítězství? Čeká na něj od Austrálie 2013, kde triumfoval s Lotusem.

Relativní rozdíly ve výkonnosti týmů dle nejrychlejších sektorů

Relativní rozdíly ve výkonnosti týmů dle nejrychlejších sektorů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Povedlo se to ale Bottasovi, jenž zářil v posledním sektoru. Mercedes  je ale v Monaku pomalejší než Ferrari. "Mají navrch, jejich auto je ovladatelnější. Dnes tady byli rychlejší," uznává Valtteri.

Stříbrné šípy doplácejí hlavně na horší práci s pneumatikami vlivem užšího provozního rámce vozu W08 EQ Power+. Zejména Hamilton se s ním pral a nedokázal zajet čisté kolo - proto nakonec bude startovat až z 13. pozice.

Během kvalifikace si několikrát stěžoval, že jeho auto není v pořádku. "Nevím proč, nedokážu určit problém. Je to zklamání. S žlutou vlajko una konci Q2 to bylo trochu nešťastné, to kolo by mi stačilo na postup do Top 10, ale myslím, že bych se s postupem mezi pět nejlepších trápil. Kolo Valtteriho ukazuje, že tady s námi není zas tak hrozné, musíme proto zjistit, co se vlastně stalo," popisoval Hamilton. Zítra bude zajímavé sledovat jeho počínání, jak se bude prodírat dopředu ve snaze minimalizovat škody způsobené kvalifikací.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Monaku

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Monaku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Red Bull se opět o něco přiblížil špičce a dařilo se zejména Verstappenovi, jemuž na Bottase scházelo jen 0,27 s. Max zajel ideální kolo a svého týmového kolegu Ricciarda předčil o půl sekundy. Dařilo se jim v hlavně v druhém sektoru.

McLaren předvedl další zlepšení své konkurenceschopnosti, což je dáno zejména povahou okruhu (méně citlivý na výkon motoru) a novými aerodynamickými díly fungujícími dle předpokladů. Honda tento víkend nepřivezla žádné novinky, výkon je proto stejný jako v Barceloně

Ještě většího pokroku však dosáhl Haas a Toro Rosso, v jehož barvách předvedl další ze skvělých výkonů Sainz, jenž obsadil šestou příčku, na kterou měl zkušenější Grosjean, pokud by dal dohromady lepší kolo.

Na rovinkách byl nejrychlejší Massa poháněný Mercedesem - za tunelem mu bylo naměřeno 289,3 km/h. Räikkönen s Ferrari ztrácel zanedbatelných 0,3 km/h, Hülkenberg s Renaultem 1,8 km/h a Button s Hondou 5,7 km/h.

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace v Monaku

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace v Monaku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Kvůli velmi nízké degradaci pneumatik se zítra očekávají jednozastávkové strategie - jeden stint na ultra-měkké a jeden na super-měkké směsi. Rozdíl mezi nimi v čase na kolo činí 0,7 sekundy. I ona ultra-měkká je však pro Monako moc tvrdá, jak přiznává i Pirelli. V ideálním případě by to chtělo vyvinout jednu speciální směs pouze pro tento podnik (měkčí než ultra-měkkou).

Počty sad pneumatik, které jezdcům zbývají pro závod

Počty sad pneumatik, které jezdcům zbývají pro závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

 

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů: Räikkönen překonává Mercedes, Vettela i rekord, Massa jel 289 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 28.05.2017 08:19 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton zaznamenal dlouhodobě nejhorší výsledek v kvalifikaci

Prohlášení po kvalifikaci na GP Monaka: Räikkönen nemá čas si všímat fanoušků

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  6. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud