Jarek Janiš, pilot F1

Jiří Kocman, 8. prosince 2003, 06:58 Google+

Přinášíme vám krátké ohlédnutí za 112 koly, které Janiš absolvoval v Jerezu za volantem monopostu F1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Minulý týden byl pro české fanoušky Formule 1 velice důležitý. Po Engeho debutu v královně motoristického sportu usedl v pořadí druhý čech za volant jednoho z nejrychlejších závodních vozů na světě. Po delší době, tak opět rozvířilo vodu této disciplíny české jméno. Jarek Janiš usedl na dva dny do žlutého monopostu stáje Eddieho Jordana.

I když se jednalo o pouhé testovací jízdy, zůstává fakt, že Jarek alespoň prokázal co v něm je a svět Formule 1 si jeho jméno zapamatuje nejen jako mladíčka účastnícího se mezinárodní F3000.

Bohužel pro Jarka však v průběhu jeho oťukávání nového, diametrálně odlišného monopostu nepřálo v Jerezu příliš počasí. Ve středu bylo pod mrakem a nakonec i lehce sprchlo. Ve čtvrtek byla trať mokrá a chvílemi hustě pršelo. Jarek se tak nemohl pořádně s vozem seznámit a vyzkoušet jeho skrytý potenciál. Hned po vyjetí na trať byl Jarek překvapen tím, že mu při brždění z 300km/h rychlosti málem krk neudržel hlavu. Během pár kol si však na tento fakt aklimatizoval a pokračoval dále v seznamování s vozem.

Jarkův testovací program byl zaměřen na aerodynamiku a pneumatiky. A i když středa měla patřit k osahání monopostu, Jarek dokončil 51 kol a provedl některé plánované testy.

Středeční čas 1:21.930, ztrácel 4.2s na nejlepšího Ralfa Schumachera. Jarkův čas byl nejpomalejší. O dvě sekundy horší než čas jeho kolegy Heidfelda. Vzhledem k faktům, že vozy Jordan nepatří mezi nejrychlejší a že se Jarek s vozem teprve seznamoval a nebyl tak schopen využít celý jeho potenciál, je tento čas pozitivní.

„V prvé řadě jsem si zvykal na vůz a dnešní den se mi velmi líbil. Řídit vůz F1 je fantastické, vše proběhlo v pořádku a provedl jsem několik testů aerodynamiky a pneumatik. Snažím se začít volněji a nebláznit hned od začátku, takže pokud budeme mít zítra štěstí na počasí, pojedu ostřeji.“

Čtvrteční den provázelo mokré počasí, což Jarkovi ještě více znepříjemnilo jeho program. Nový vůz a těžké podmínky nasvědčovaly tomu že ve srovnání času asi k velkému posunu nedojde. Ovšem porovnání výsledků měřených kol v absolutních číslech bylo pozitivnější, zvláště s ohledem na počasí. Jarek dosáhl nejrychlejšího času 1:28.030.

Na nejrychlejšího Badoera s Ferrari Jarek ztratil „pouze“ 2.5s a na Takuma Satoa se dotáhl na necelých 6 desetin sekundy. Z jedenácti jezdců byl 9. nejrychlejší. Tabulku uzavírali další mladíci Nelson Piquet junior a Nico Rosberg, oba s Williamsy.

To co Jarek dokáže již očím odborníků předvedl a snad i některé z nich zaujal. Rozhodně je absolvování dvoudenního testování velkým přínosem pro Jarkovu kariéru. To zda se s jménem Jarek Janiš opět setkáme ve spojení s Formulí 1 ukáže čas a schopnosti nejenom samotného Jarka, ale také jeho managera Antonína Charouze. Nemalý vliv budou mít jistě také sponzoři, respektive jejich chuť investovat nemalé částky do dalšího rozvoje kariéry, jistě talentovaného jezdce.

Nám fanouškům Formule 1 teď nezbývá nic jiného, než si přát a držet Jarkovi palce, aby to ve formulovém světě dotáhl přinejmenším stejně daleko jako jeho předchůdce Tomáš Enge.


Foto: www.F1Racing.net

Vytisknout

Diskuze: Jarek Janiš, pilot F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Imola na Sennu nezapomíná - anotační foto

Imola na Sennu nezapomíná

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud