ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton s dalším rekordem, Ferrari je ale po odložení novinek mnohem blíže + VIDEO

Petr Hlawiczka, 21. října 2018, 13:00 Google+

AUSTIN - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si piloti vedli v jednotlivých částech Okruhu Amerik, jak se chovaly pneumatiky a jaké strategie můžeme očekávat ve Velké ceně Spojených států? Podívejte se na pár čísel a také na on-board video rekordního kola lídra šampionátu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.10. 13:44) Napište svůj názor
Sebastian Vettel běhm tréninku v Austinu

Sebastian Vettel běhm tréninku v Austinu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Hamilton vyhrál po překonání rekordu okruhu (nyní 1:32,237 min) 81. kvalifikaci své kariéry jen o 61 tisícin sekundy před Vettelem, jenž se kvůli penalizaci posune na startovním roštu o tři místa zpět.

Je to trochu škoda, že největší rivalové spolu nebudou bojovat v první zatáčce kolo na kolo, ale komisaři v rámci zachování konzistence rozhodování neměli jinou možnost, než Seba potrestat.

Mapa závodního okruhu v texaském Austinu

Mapa závodního okruhu v texaském Austinu | zdroj: Formula1.com

Pilot Ferrari byl v Q3 nejrychlejší v 1. sektoru, lídr šampionátu kontroval v 2. a zejména v 3. sektoru, kde byl Vettel příliš pomalý v poslední zatáčce (viz video dole). Räikkönen s druhým vozem na svého týmového kolegu ztratil jen 9 tisícin.

Zlepšit jejich konkurenceschopnost podle Vettela pomohlo to, že zahodili své poslední novinky a "vrátili se celkem hodně zpět" ke starší konfiguraci. V pátek zkoušeli velké vylepšení podlahy, ale to nakonec do kvalifikace nenasadili.

Pokud podle Vettela Hamilton nepokazil své nejrychlejší kolo v Q3, jak ho podezříval (Lewis to ale popřel), tak by mohl být v závodě až o půl sekundy rychlejší. Dráha ke konci zrychlovala a pět pilotů dokázalo dát dohromady ideální kola: kromě první trojice také výborný Ocon a Hülkenberg.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Austinu

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Austinu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Red Bull je v Austinu hodně pozadu, na nejrychlejší ztrácel přes 1,2 s. Verstappen si poškodil zavěšení po průjezdu oranžového obrubníku, toho se pak raději vyvaroval i Ricciardo, přesto ve své konkurenceschopnosti zaostávají za očekáváními.

Silnou stránkou Ferrari je rychlost na rovinkách - Räikkönen dosáhl 327,8 km/h, Mercedes ztrácí kolem 4 km/h - s obranou v závodě by tedy mohl mít problémy.

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti založené na nejrychlejších sektorech kvalifikace

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti založené na nejrychlejších sektorech kvalifikace | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Hartley s Hondou na rovinkách zaostával o 7 km/h, Gasly o 8 km/h. Honda přivezla opět nové motory, jde o mírně upravenou výkonnější specifikaci, kterou nasadila v Suzuce. Oba piloti kvůli výměně spalovacího motoru, turba a obou motorgenerátorů putují na konec startovního roštu.

Japonský výrobce ale dosáhl dalšího pokroku a v kvalifikačním režimu je už před Renaultem. Jeho tovární piloti byli na rovinkách o 11 km/h pomalejší než Ferrari, Verstappen nenastoupivši v Q2 ztrácel až 18,2 km/h. Francouzský tým přesto dosáhl proti minulé kvalifikaci v Japonsku největšího relativního zlepšení (stáhl 0,67 % na Mercedes)

Nejvyšší rychlosti kvalifikace (v km/h)

Nejvyšší rychlosti kvalifikace (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie

Hamilton, Bottas, Ricciardo, Vettel odstartují do závodu na trvanlivější super-měkké směsi pneumatik, což poskytuje větší flexibilitu v oblasti strategií, zbylých 6 jezdců z elitní desítky na ultra-měkké, která jim zase může poskytnout výhodu při rozjezdu během několika prvních metrů.

Týmy budou cílit na jednozastávkovou strategii, ale kvůli nedostatku kilometrů na hladkých směsích po deštivých trénincích nemají k dispozici moc dat. V neděli bude navíc tepleji a nikdo přesně neví, jak tuto strategii odjet. Rychlostní rozdíl mezi jednotlivými směsmi se pohybuje kolem půl sekundy na kolo.

Počet zbývajících sad pneumatik pro GP USA 2018

Počet zbývajících sad pneumatik pro GP USA 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Dle simulací vychází nejrychleji tato jednozastávková strategie: start na super-měkkých pneumatikách s přezutím na měkké mezi 18. - 24. kolem. Po začátku na ultra-měkkých bude nutné přezouvat o cca 4 kola dříve, tato varianta je ale už o něco pomalejší.

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton s dalším rekordem, Ferrari je ale po odložení novinek mnohem blíže + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.10.2018 13:44 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes chce jet na jistotu a možná dojde i na týmové příkazy pro jejich svěřence

Mercedes je odhodlán sáhnout po týmové režii

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  6. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud