Ferrari je u fanoušků stále nejoblíbenější. Kde byste se ve velké anketě našli vy?

Robert RoBertino Pavelka, 27. května 2017, 13:10 Google+

Současný vývoj šampionátu může leccos naznačit i co se týče obliby jednotlivých týmů. Ztráta dominance Mercedesu se sice neprojevila v jeho oblibě, naopak se ještě zvýšila, ale odstup mezi prvními dvěma týmy zůstává nadále značný.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 28.05. 00:05) Napište svůj názor
Sebastian Vettel v závodě v Barceloně

Sebastian Vettel v závodě v Barceloně | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Stejně jako v případě jednotlivých pilotů, o jejichž popularitě už jsme vás informovali, pocházejí výsledky týkající se obliby týmů z iniciativy F1 Global Fan Survey, do níž byl zapojen internetový server motorsport.com. Výsledky byly zveřejněny v rámci závodního víkendu Grand Prix Monaka.

Ferrari si drží příčku nejoblíbenějšího týmu už od roku 2010. Letos se mu ale díky úspěšnému vstupu do sezóny podařilo svůj odstup od ostatních na opravdu více než značný. A to si takový Mercedes od roku 2015, kdy mu svou přízeň vyslovilo 8,3 % respondentů, polepšil prakticky o dvojnásobek. Těšit ho může alespoň skutečnost, že Stříbrné šípy jsou bezkonkurenčně nejoblíbenější ve Velké Británii - nejspíš díky Hamiltonovi. Odtud pochází 30,7 % týmových fanoušků.

1. Ferrari 31,9 %
2. Mercedes 16,2 %
3. McLaren 15,8 %
4. Red Bull 14,1 %
5. Williams 5 %

Z tohoto pohledu je překvapivé umístění McLarenu, který už třetí sezónu nepodává nejlepší výsledky a celkem logicky poklesl v oblíbenosti za Mercedes, ale příliš na něj neztrácí. Jak se zdá, tým má opravdu věrnou základnu příznivců, kteří ho neopouštějí ani v těžkých časech. Neuvádíme procentuální hodnoty týmů Force India, Renault, Sauber, Toro Rosso a Haas, které nejsou vyšší než 2 %.

img-responsive

F1 nejvíce sledují Evropané mezi 25 a 34 lety | foto: Red Bull Content Pool

Zajímavé informace o příspěvcích fanoušků nabízí i jejich rostoucí počet, který překročil hranici 140 000. Z toho téměř dvě třetiny zaujímají Evropané, ale množství amerických fanoušků se oproti roku 2015 podstatně zvýšilo. Rozhodně pozoruhodné je i věkové složení - zhruba 28 % příznivců se rekrutuje ze skupiny mezi 25 a 34 roky, nejméně pak je těch mezi 35 a 44 lety, i když 22 % není nijak dramatické. 

Do které skupiny, týkající se sledování počtu závodů, patříte vy? Necelých 9 % jich shlédne méně než čtyři za rok, mírně přes 10 % si zapne televizor (nebo se dostaví do ochozů) v rozpětí 5 - 12 Grand Prix a o vlas více než 80 % je svědkem 13 a více závodů. Pořád je sledování F1 nejčastější na televizních obrazovkách (téměř 70 %) před webovými stránkami F1 (cca 65 %). Postupně se ale prosazují nové výdobytky techniky, do popředí se tlačí facebook, twitter, instagram či mobilní telefony (i když jejich obliba oproti roku 2016 prozatím mírně poklesla), naopak velký propad zaznamenaly klasické noviny a prakticky zmizel poslech zpráv o F1 z rozhlasového vysílání. Magazíny F1 si drží zhruba stejnou úroveň - cca 10 %.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari je u fanoušků stále nejoblíbenější. Kde byste se ve velké anketě našli vy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 28.05.2017 00:05 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel při tréninku v Monaku

Ferrari v třetím tréninku pokořilo konkurenci, drama způsobil Ocon

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud