Už jenom na samotném výjezdu z boxů bylo jasné, že na rozdíl od jiných tratí se příliš vyčkávat nebude. Wehrlein, Räikkönen, Ericsson, Magnussen, Sainz jr., Vettel, Palmer a Grosjean se vrhli do ulic prakticky hned poté, co se rozsvítilo zelené světlo. Většina z nich sice po zaváděcím kole zamířila zpět do boxů, ale Pascal Wehrlein stanovil základní časovou jednotku - 1:19,583 a Ericsson ji vzápětí povýšil na 1:18,697. Jako by oba piloti Sauberu tušili, že budou tahat za nejkratší konec...
Signifikantní pro další vývoj byly výsledky obou rudých ořů z Maranella. Kimi Räikkönen si zapsal čas 1:13,568 (Vettel byl o něco pomalejší výkonem 1:14,090), ale bylo jasné, že se vše teprve rozjíždí. Na rozdíl od letos často nepřesné grafiky, která některým pilotům, mezi nimi i těm od Ferrari, podsouvala žlutě označené pneu, jelo celé startovní pole na ultraměkkých pneumatikách a ty - jaké překvapení - držely. V první fázi tak piloti sázeli jedno kolo za druhým a stále se zlepšovali.
Nakrátko podíval na čelo Hamilton - 1:14,065, ale vzápětí mu elán sebraly obě Ferrari - Vettel 1:13,414 a Räikkönen 1:13,379. Red Bull nadále vyčkával, překvapivě agilní byly oba vozy Toro Rosso, zatímco Renault marně hledal rychlost a také Williams jakoby tápal. O to pozitivnější byl výkon Buttona, který se držel časem 1:14,839 v závěru první desítky. Nad Britem se ale vznášel přízrak jeho penalizace na nové komponenty na jeho voze, na startu se bude muset smířit s posunem o 15 míst vzad.
Vettel pak jako první srazil čas pod hranici 1:13,0 (1:12,890) a překvapivě to nebyl nikdo z tábora Stříbrných šípů, kdo by ho ohrozil. Po dlouhém čekání a prvním rozpačitém kole v hodnotě 1:23,182 se nadechl k mohutnému ataku Verstappen a sérii rychlých kol završil časem 1:12,940. Vettel a Räikkönen si vzali toto varování k srdci a kontrovali - Sebastian 1:12,558 a Kimi 1:12,875.
Byli jsme rovněž svědky několika zaváhání a nejednalo se jen o piloty "druhého sledu". Räikkönen se v zatáčce Antony Noghese dostal nebezpečně blízko ke svodidlům, Grosjean probrzdil v Mirabeau a musel se rovnat do správného směru, Stroll si zkrátil šikanu na nábřeží a nebyl sám.
V závěrečné čtvrthodině se piloti vrhli na poslední simulaci kvalifikačních jízd. Vettel dokázal vytáhnout čas o další tři desetiny, druhý pokus měl o pouhé 3 tisíciny pomalejší toho nejlepšího. Zlepšil se i Räikkönen, ale bylo stále obtížnější najít volný prostor pro rychlé kolo. Hamilton takhle zabalil dva pokusy, Bottas jeden, ale nakonec byl čtvrtým pilotem, který se dokázal vměstnat pod hranici 1:13,0.
Osm minut před koncem Esteban Ocon najel do druhé šikany u bazénu příliš optimisticky - pravým předním kolem škrtl o svodidla, závěs se po nárazu zlomil a Francouz už jenom bezmocně sledoval, jak se jeho vůz řítí do protější bariéry. Na trati se tak objevil virtuální safety car, pořadatelé sice chvíli zápolili s tím, aby Force Indii vyprostili z tec-pro bariéry, ale po třech minutách bylo vše uklizeno. Protože však vyjeli prakticky všichni na trať, už se povedly jen kosmetické úpravy v pořadí.
V samotném závěru tréninku si ještě Kvjat a po něm Ricciardo prověřili spolehlivost únikové zóny v Ste. Dévote. U Australanova vozu bylo zjevné, že se trápí s brzdami, protože už předtím kritické místo, kde havaroval Ocon, proletěl ve zkrácené verzi. Silná šestka tedy zůstala pohromadě, ovšem Mercedes opět příliš nepřesvědčil - Bottasova ztráta na Vettela činila 0,435 vteřiny, Hamilton měl odstup 0,835, což asi není rozdíl, na který by byl z poslední doby zvyklý. Překvapivě vzadu zůstaly Williamsy a Renaulty, naopak Toro Rosso drží týmovou korouhev sympaticky nahoře.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:12,395 |
2. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:12,740 |
3. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:12,830 |
4. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:12,940 |
5. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas Motorspo | 1:13,230 |
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:13,392 |
7. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:13,400 |
8. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:13,563 |
9. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:13,596 |
10. | 2 | Stoffel VANDOORNE | bel | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:13,805 |
11. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:13,936 |
12. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:13,976 |
13. | 31 | Esteban OCON | fra | Sahara Force India F1 Team | 1:14,072 |
14. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:14,072 |
15. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:14,283 |
16. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:14,547 |
17. | 18 | Lance STROLL | can | Williams Martini Racing | 1:14,675 |
18. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:15,164 |
19. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Sauber F1 Team | 1:15,291 |
20. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:15,863 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ