Toro Rosso oproti loňsku zaostává, domnívá se technický ředitel týmu

Robert RoBertino Pavelka, 24. května 2017, 16:35 Google+

Loni na tom byl tým se sídlem ve Faenze o něco lépe, ale s ohledem na tehdejší rozložení sil byla záležitost o něco složitější. Williams byl o něco silnější, Force India se ještě pořádně nerozjela a McLaren a Haas byl na dosah.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toro Rosso vykazuje, že letošní podvozek nedosahuje kvalit toho loňského

Toro Rosso vykazuje, že letošní podvozek nedosahuje kvalit toho loňského | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Momentálně se nachází Toro Rosso na páté příčce Poháru konstruktérů s tříbodovým náskokem právě na Williams. Na jeho kontě se skví 21 bodů, tedy o pět méně než před rokem. Podvozek typu STR11 byl považován za jeden z nejlepších ve startovním poli, jako největší slabina byl považován rok starý motor Ferrari. 

Technický ředitel týmu James Key v současné době připouští, že STR12 není tak silný jako jeho předchůdce navzdory návratu k motorům značky Renault. Jako největší nedostatek uvádí chybějící celkový přítlak a ve své prognóze se obává, že v Monaku bude nesmírně těžké zopakovat dobrou formu z předchozích závodů.

img-responsive

Loňský STR11 měl podle technického ředitele lepší šasi | foto: Red Bull Content Pool

"Nemyslím, že bychom měli tak silné šasi jako v posledních dvou letech. Na úrovni tratí jako Barcelona jsme dobří a nacházíme se ve skupině stejně výkonných týmů. V Monaku by to mohlo být obdobné. Mám za to, že nám výkon v tomto závodě pomůže. Jsme tu přiměřeně konkurenční v oblasti mechanického přítlaku a nastavení vozu. Ani piloti nejsou tak špatní, takže si budeme držet palce, aby to vyšlo," vyhlíží možnosti pro závod Key.

Přes určitý optimismus se Key domnívá, že před týmem neustále leží hodně velký prostor, ve kterém je co zlepšovat. Vede ho k tomu i názor, že loni po nadějném začátku sezóny neměl tým před sebou perspektivu, protože celou sezónu 2016 absolvoval s onou starší verzí motoru.

"Co se týče šasi, máme ještě v oblasti nových pravidel jisté rezervy. Nacházíme se oproti minulosti v určité fázi. Všichni začali minulý rok stejně - nikdo z nás neměl k dispozici 18 měsíců, protože pravidla se nedohodla dříve než před rokem. Bude potřeba pro některé případy najít jiné základní principy," pokračuje Key.

img-responsive

Key dokáže ocenit i kvality soupeřů | foto: Scuderia Toro Rosso

Technický ředitel rovněž hovoří o svých soupeřích a dokáže ocenit jejich momentální výsledky. Jako v případě Force Indie, která má před závodem v Monaku na Toro Rosso náskok 32 bodů a podle Keye odvádí skvělou práci.

"Force India je momentálně v naprosté pohodě. Bodují oběma vozy, nepřipouštějí žádná dramata, jsou spolehliví, vykazují dobré tempo a mají konzistentní strategii. To jim dovoluje jít dál a odvádět skvělou práci, pro ostatní z nás je v tomto boji všechno na dosah. Situace se může měnit každý víkend a pokud nás postihne nějaký výpadek, není vyloučen citelný pokles v šampionátu," dodává Key.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Toro Rosso oproti loňsku zaostává, domnívá se technický ředitel týmu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renault by dle vyjádření svého šéfa dokázal za aktuální situace podvádět, ale nikdy by to neudělal

Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Lando Norris s McLarenem MCL33 během sezónních testů v Maďarsku

"F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

Esteban Ocon si dělá zálusk na velmi dobré místo v kokpitu Stříbrného šípu

Ocon u mistrovského Mercedesu? "Jde jen o otázku času," věří mladý jezdec

Fernando Alonso v F1 končí - nadobro?

Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Fernando Alonso v loňském závodě Indy500 kvůli motoru Honda nedojel do cíle, přesto v americké sérii zapůsobil velmi dobrým dojmem

Alonsa čeká test v IndyCar

Carlos Sainz se stěhuje do Wokingu

McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Maďarska dojel třetí za Lewisem Hamiltonem a svým týmovým kolegou

"Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou

Pole je vyrovnané, Renault se proto stále soustředí na letošní vůz. Ohrozí to plány na rok 2019?

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Růžové vozy Force India povezou v Monaku poprvé poselství proti rakovině

Force India bojuje proti rakovině. Poprvé na upravené trati v Monte Carlu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

  2. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  3. Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

  4. "Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

  5. "Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

  6. McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud