V pátek přestavěli své vozy na brzdy Carbone Industrie, které se snaží prosadit Romain Grosjean. Nejde však o jednoduchý krok jako o výměnu dílů, s novými brzdami je třeba vyladit chlazení, elektronický systém brake-by-wire, a protože se přes zadní nápravu při brzdění rekuperuje také kinetická energie pomocí motorgenerátoru MGU-K, jde o velmi náročný úkol.
"Stále ještě úplně ty brzdy úplně špičkově nezvládáme, proto šlo pro nás spíše o test. Viděli jste, jak z brzd vychází brzdový prach. Ale to jsme tušili po testu v Bahrajnu. Pracujeme na více možnostech pro chlazení," potvrdil šéf týmu Steiner.
Haas se tedy rozhodl před závodem vrátit k brzdovému systému Bremba. Francouzský jezdec si pak dále stěžoval na ovladatelnost svého vozu a Steiner nad tím už jen mával rukou.
Průběh nedělního závodu ho však pořádně naštval: Grosjean narazil do Palmera už v druhé zatáčce po startu, ten se dostal do smyku a trefil jej ještě jednou - pro oba tím závod hned skončil. Romain si stěžoval, že mu zavřel zatáčku, Jolyon zase poukazoval na to, že v klubku vozu po startu neměl kam uhnout, protože měl vedle sebe Sauber, a že měl být jeho soupeř zkrátka v úvodu opatrnější.
Kevin Magnussen s druhým Haasem jezdil na desáté pozici, pak ale dostal pětisekundovou penalizaci za porušení limitů dráhy v zatáčce č. 2, a bylo po nadějích na body - dojel až 13. za Lancem Strollem, jenž se poprvé v kariéře dostal do cíle, a za domácím Daniilem Kvjatem.
"Jsem po takovém průběhu víkendu naštvaný. Pokazilo se skoro všechno, co se pokazit mohlo," přiznává Steiner, který nechce polemizovat, zda by bez penalizace Dán na body dosáhl či nikoliv.
"Nesnažím se trest zpochybnit. Něco nám bylo řečeno a nedrželi jsme se toho. Žijete se svými rozhodnutími. Bez penalizace bylo možné dosáhnout na body, ale nevím - byla by to náročná bitva. Strategie by mohla být úplně jiná, takže těžko říct. Bez penalizace byla šance vyšší," dodává šéf Haasu, kterému v šampionátu s osmi body patří sedmá příčka.