PROHLÁŠENÍ po závodě: "Seb si rád stěžuje, Valtteriho by nedostal," popisuje Massa

Jana Šrámková / Albert Hadáček / PH, 30. dubna 2017, 15:39 Google+

Valtteri Bottas poprvé ve své kariéře vyhrává závod F1. Po skvělém startu si udržel klidnou hlavu a porazil Sebastiana Vettela. Jak hodnotí dnešní závod na okruhu v Soči jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 05.05. 06:08) Napište svůj názor
Valtteri Bottas při čtvrteční tiskovce v Soči

Valtteri Bottas při čtvrteční tiskovce v Soči | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Valtteri Bottas, 1. místo
Úžasný pocit. Trvalo to, víc než 80 závodů, ale rozhodně to stálo za to, stálo to za to učení. V zimě přišla tahle příležitost připojit se k tomuto týmu a to umožnilo tohle vítězství. Takže chci týmu poděkovat, nebylo by to možné bez nich. Je to skvělé. Byl to náročný začátek roku, boj s Ferrari a dnes jsme zvládli být před nimi, musíme na to dál tlačit, musíme dojíždět s oběma vozy první a druhý, takový je plán. Ale teď jsem prostě jen šťastný. 

Většinou nejsem moc emotivní, ale slyšet finskou hymnu bylo speciální. Je to úžasné. Snad první z mnoha. Jeden z mých nejlepších závodů. Získal jsem tu hodně sebejistoty. Vždy jsem vědět, že výsledky tam budou, pokud bude vše bez potíží, ale je dobré získat potvrzení, že vše je možné.

Lewis Hamilton, 4. místo
Nejdříve bych chtěl pogratulovat Valtterimu. Během víkendu odvedl skvělou práci a byl ten nejrychlejší. Já jsem se zasekl již během několika prvních kol, ale nevím, jestli by se něco změnilo, kdybych měl lepší pozici. Ale i tak pozice sehrály svou roli. Chyběla mi pak i rychlost. Už víme, čím to bylo, takže to budeme muset vyladit.

Toto Wolff, šéf týmu
Teď tu sice stojím já, ale největší slávu si zaslouží kluci jak tady, tak doma. Oni totiž dokázali vyřešit naše problémy z pátku. Chyběla nám rychlost, co se týče dlouhodobé perspektivy. Navíc rychlost na jedno kolo nebyla taky bůhvíjaká. Vše jsme ale zvládli a v neděli se vše spravilo. A to je ten den, kdy na všem záleží. Kdybych měl na hlavě klobouk, tak bych ho smekl.

Letos se nám daří dobře startovat, změnil se trošku systém a to nám pomohlo. Navíc v Soči je třetí místo asi tou nejlepší pozicí. Valtteri ale vše zvládl, je to skvělý kluk. Ke konci ho doháněl čtyřnásobný mistr světa a on vše zvládal. V posledních kolech neudělal žádnou větší chybu.

Nikki Lauda, nevýkonný ředitel
Bylo to o chlup. Jsem velmi šťastný, že se mu to povedlo. Musel bránit svou pozici před Vettelem ve velmi silném voze Ferrari. Mohu jen říci: díky moc. Ten konec byl příšerný. Obrovský tlak. Vettel se pořád přibližoval a my nevěděli, jak to nakonec dopadne. Díky bohu, že to takhle dopadlo. Lewis si už od začátku stěžoval na auto, hlavně na řízení, takže nemohl být tak rychlý jako Bottas.

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Valtteri je mužem závodu, moc gratuluji. Měl jsem na konci čerstvější pneumatiky a náskok na Kimiho, takže jsme se prostě rozhodli stint protáhnout co nejdéle a doufat, že Valtteri se dostane do provozu a my budeme mít čistou trať. Takový byl plán a zkusili jsme vše, ale samozřejmě závod jsme ztratili na startu. To je škoda. Tam vyhrál a odvedl skvělou práci v prvním stintu, nemohl jsem se ho udržet, byl hodně rychlý, jel bez chyby, takže jak říkám, muž závodu.

Kimi Räikkönen, 3. místo
Jsem moc šťastný, že jsem tu na pódiu. Myslím, že to byl náročný start sezóny, rozhodně vůbec ne ideální. Tohle byl rozhodně víkend, kde jsme udělali pokrok, byli jsme spokojeni, ale i tak jsme až třetí, ztratili jsme to na startu a potom se toho vůbec moc nedělo, takže jsme to zkoušeli a musíme se dál zlepšovat a jsem si jist, že to přijde. Všechny malé detaily musejí přesně zapadnout a potom z toho je první místo. Je to hodně těsné a rozdíl může být na konci velký.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Zklamaný nejsem, ale musím si rychle odskočit na toaletu. (smích) Částečně nám to prohrál start, ale naše auto se ukázalo jako velmi silné. Hlavně pak v druhé polovině závodu a ke konci, kde Sebastian jel skvěle. Vše ale bude dobré a čeká nás ještě zajímavý šampionát.

img-responsive

První vítězství Valtteriho Bottase v Soči | foto: Scuderia Ferrari

RED BULL

Max Verstappen, 5. místo
Start byl dnes hodně důležitý a pro mě jediná akce závodu. Zvládl jsem  se dostat před Felipeho a Daniela a potom už jsem jel sám. Viděl jsem ostatní, jak se mi vzdalují a já zase ujížděl autům za mnou. Takže jsem jen musel dojet do cíle. Po potížích, co jsme měli ráno, mě nic nerozhodilo a ani můj rytmus, takže jsem jen musel přejet cílovou čáru. Mechanici odvedli skvělou práci. Páté místo není špatné, a v posledním stintu to nebyla špatná rychlost, takže to jsou pozitiva z tohoto náročného víkendu. Získali jsme maximum a můžeme se těšit na Barcelonu, kde budeme mít novinky. A snad budeme v boji na čele. Pro mě je to samozřejmě speciální okruh po loňském závodě a jsem rád, že se vracíme. Tak uvidíme, co zvládneme.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Měl jsem problém s brzdami. Nejsem si jistý, jestli se jedná o stejnou potíž jako u Maxe, ale prostě mi odešly brzdy. Již v době kdy vyjel safety car, tak jsem si trošku hrál s brzdami, ale to nebylo nic neobvyklého. Pak jsem ale v zrcátku uviděl plamen. Nejdřív mi řekli, ať zpomalím a jedu dál, ale nakonec jsem musel zajet do boxů a pak jsem viděl, že nefunguje brzdný pedál a to byl konec.

Christian Horner, šéf týmu
Gratuluji Valtterimu, je to pro něj skvělé. Pro nás je zklamáním, že jsme přišli o Daniela hned v úvodu, měl problém se zadními brzdami hned po restartu. Musíme se podívat, co se stalo a proč. Výsledek byl podobný jako u Maxe v Bahrajnu, ale vypadá to, že šlo o něco jiného. Takže se na to podíváme. Max jel dobře, měl dobrý start a potom jel sám. Tenhle okruh, jak víme, nám nesedí, ale získali jsme s Maxem optimální výsledek a v Barceloně se to snad zlepší.

WILLIAMS

Felipe Massa, 9. místo
Skončil bych šestý, měl jsem závod plně pod kontrolou. Na Checa jsem měl nějakých 8 sekund. Šesté místo jsme měli v kapse, ale s defektem nic neuděláte, byla to smůla. I tak jsem ale spokojený s naším tempem a mým závodem.

Mám velkou radost, že se to Valtterimu podařilo. On si to fakt zasloužil. Lidé ho dříve nepovažovali za vynikajícího pilota, ale já hned věděl, že má kvality. Teď ale ve svém čtvrtém závodě u Mercedesu dosáhl vítězství. Dneska už je jiný pilot, jelikož má na svém kontě vyhranou velkou cenu. A co se toho manévru na konci týče? Neudělal jsem nic špatně. Sebastian si jen rád stěžuje, jsem si ale jistý, že by Valtteriho v posledním kole nedostal.

Lance Stroll, 11. místo
Byla to taková smůla, měl jsem dobrý start a byl asi osmý a potom jsem byl v provozu, dostal se na obrubník, neměl jsem přilnavost a auto potom už nebylo takové... Věděl jsem, že nemáme žádné poškození, ale to se tak občas stává. Potom to byl náročný první stint, klouzalo to, přehřívaly se mi zadní pneumatiky a neměl správnou přilnavost. Ale nakonec jsem to zvládl a zlepšilo se to, viděl jsem šachovnicovou vlajku, poprvé. To bylo pěkné. Je to zklamání kvůli hodinám, protože jinak jsme mohli být asi výš, ale první dojezd do cíle beru.

Paddy Lowe, technický ředitel
Je to zklamání, protože jsme měli na víc bodů. Felipe jel fantasticky, ale měli jsme pomalý defekt. První nebyl příliš vážný, přišel ve správnou dobu na jedno-zastávkovou strategii, ale druhý znamenal propad, jinak to bylo šesté místo. Lance měl na začátku smolné hodiny, ale zajel solidní závod a jen těsně z toho nebyly body. Bez toho by je získal, ale když bylo třeba, ukázal rychlost. A je skvělé, že poprvé viděl cíl. Ale celkově jsme zklamáni, musíme se podívat, proč se objevily defekty, protože to mohlo být víc než smůla. Ve Španělsku se těšíme na lepší výsledek, což by si auto i jezdci zasloužili. Gratuluji Valtterimu k vítězství, považujeme ho na našeho, hodně se toho u nás naučil a jsme moc rádi, že dnes poprvé vyhrál.

FORCE INDIA

Sergio Peréz, 6. místo
Šesté místo je skvělé, když k tomu pak připočtu sedmou příčku Estebana, tak to byl pro nás skvělý den. Utvrdili jsme naši čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů. Já jsem pak na sedmé pozici mezi jezdci, což je po čtyřech závodech velká paráda. Dnešek pro mě nebyl nijak zásadně záživný. Jel jsem si své a měl jsem vždy čistý vzduch. Sjížděl jsem ty přede mnou a bránil se těm za mnou. Nebylo moc bitev přímo na trati, takže jsem se jen soustředil na body. Tým odvedl skvělou práci, co se týče strategie. Skvěle zvolili čas pit stopu. Snažili jsme se využívat všechny příležitosti a dneska to prostě skvěle vyšlo.

Esteban Ocon, 7. místo
Sedmé místo je naprosto skvělé. Celý tým odvedl vynikající práci. Jsem velmi spokojen s tím, čeho jsme teď o víkendu dosáhli. Pořád jsme se zlepšovali. Cítil jsem, že jsem byl schopen z auta vymáčknout naprosté maximum. Jediným negativem byl asi start, ale nakonec jsem dobyl ztracené pozice ještě předtím, než skončilo první kolo. Takže vše dopadlo nakonec dobře. Skončit ve všech čtyřech závodech na bodech je skvělý start, lepší než jsem doufal. Do Barcelony odjíždíme jako čtvrtí v Poháru konstruktérů, čekají nás nějaká vylepšení, takže to bude určitě skvělé.

Robert Fernley, zástupce šéfa stáje
Gratulace celému týmu za další dvojité body. Našich 14 bodů z dneška posiluje naší čtvrtou pozici v Poháru konstruktérů. A je to krásná odměna za náš víkend, kdy jsme jeli na maximum. Esteban zajel svůj nejlepší výsledek v F1 a jeho 100% bilance pokračuje. Sergio skončil šestý a je to pro něj čtrnácté umístění na bodech v řadě. Skvělý úspěch. Strategie na jednu zastávku byla pro dnešek jasnou volbou a my jsme vše zvládli parádně. Celý víkend byl dobrý. Auto pracovalo velmi dobře, zlepšili jsme kvalifikační časy a dnes jsme dojeli na bodech.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 8. místo
Jsem moc spokojen se strategií, o moc víc jsme z pneumatik dostat nemohli, ale získali jsme, co jsme si dali za cíl. Na startu jsem ztratil pozici, když všichni zajeli do boxů a tak jsem musel jet dlouho. Tlačil jsem na to, auto jelo dobře, trať se zlepšovalo a to znamenalo, že jsem mohl zrychlovat. Jsem s rychlostí dnes spokojen, máme před sebou stále kus práce, ale udělali jsme krok správným směrem.

Jolyon Palmer, nedokončil
V první zatáčce jsem měl na vnějšku Sauber, na vnitřku obrubník. Nevím, co si Romain myslel. Pokračoval v nájezdu do ní a narazil do mě. Možná si neuvědomil, že mám vedle sebe Sauber. Když takhle najedete do zatáčky, tak tam není žádné místo, kde bych uhnul. Nemohl jsem s tím nic dělat.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Pro tým další pokrok, nejen že jsme mezi prvními deseti v kvalifikaci, ale ukazuje se i naše závodní rychlost se zlepšila. Byl to pro Nica vzrušující závod, měli jsme špatné první kolo a reagovali na to strategií a bojovali s Force Indií jak to šlo. Dostali jsme je pod tlak i s neobvyklou strategií, ale nakonec musel Nico šetřit palivo a neohrozil tak Estebana. Udělali jsme maximum, i když nám tento okruh nesedí. Celkově jsme ale optimističtí a jedeme na tratě, které nám sednou lépe. Jolyon měl těžké odpoledne a víkend, závod ukončila kolize po Romainově ambiciozním manévru. Je to škoda, protože jasně ukazoval svoji konkurenceschopnost. Díky všem v týmu, pracovali tu opravdu hodně a bez chyby. Gratuluji také Valtterimu k prvnímu vítězství.

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 10. místo
Věděli jsme, že nás čeká velmi záludný víkend. Okruh v Soči našemu autu úplně nesvědčí. Na rovinkách tu hodně ztrácíme jak na Force Indii, tak Williams. Nakonec jsem po penalizaci přivezl alespoň jeden bod a když k tomu připočtu všechny naše trable, tak můžeme být šťastní. 

Skvěle mi vyšlo první kolo. Je škoda, že jsem se zdržel za Magnussenem. Nemohl jsem ho předjet a celkově jsem ztratil tak 10 vteřin. Po zastávce v boxech, kdy jsme začali stahovat, už bylo pozdě. Všichni byli daleko.

Daniil Kvjat, 12. místo
Můj start nebyl nejlepší a ztratil jsem tam čas. Během zastávky v boxech mě předjel Magnussen i když jsme potom dostali Strolla, během mého druhého stintu, už nás ovlivnily modré vlajky. Rád bych uvedl, že moje poznámky po vystoupení z auta byly asi příliš tvrdé vůči týmu. Po konzultaci už vím, proč mě zavolali tak brzy a v tu chvíli to bylo těžké rozhodnout. Pozitivní je, že jízda v čistém vzduchu byla fantastická, létali jsme! To si musíme přenést do dalších závodů.

Franz Tost, šéf týmu
Sochi nebyl jednoduchý závod. Trápili jsme se na rovinkách a neměli tak dobrou kvalifikaci. Oba vozy dnes viděli cíl a Carlos získal bod, což je důležité. Věděli jsme, že to tu pro nás bude náročné, ale co se budoucích závodů týče, jsme pozitivní. Budeme mít v Barceloně novinky a uvidíme, co udělají další týmy, ale jsem si jistý, že budeme zase intenzivně bojovat o přední místa ve středu pole.

HAAS

Kevin Magnussen, 13. místo
Byl to těžký víkend, ale poučíme se. Měli jsme i silné závody, ale z nějakého důvodu ne tady. Asi se musíme poučit a nemyslet, že je to výsledek pro celou sezónu. Je to těžké, když je střed pole tak vyrovnaný. I sebemenší chyba vás hodí zpět. Není to ideální, ale těším se na další závody.

Romain Grosjean, nedokončil
Měli jsme dobrý start a byl jsem na vnitřku od Palmera a brzdil. Nevím, proč zatočil. Byl jsem tam a on pak zatočil. Snažil jsem se dostat na apex, ale narazil do mě, roztočil jsem se a potom do mě opět vrazil. Auto bylo poškozeno a bylo po závodě. Doufal jsem, že zjistíme, co se tu o víkendu dělo a najedeme kilometry, abychom byli příště lepší. I když to asi nebylo na body. Bylo by dobré vidět, co bychom zvládli.

Günther Steiner, šéf týmu
Víkend dopadl tak, jak začal - špatně. To nejlepší bude to hodit za hlavu a soustředit se na Barcelonu. Romain měl incident s Palmerem, který do něj narazil. A to byl konec. Kevin měl penalizaci a ztratili jsme prostě příliš času. Zkusili jsme dojet, protože jsme neměli co získat či ztratit. Dojeli jsme tak, jak jsme startovali. Teď už do Barcelony.

MCLAREN

Stoffel Vandoorne, 14. místo
Z mé strany je to asi maximum. Měl jsem slušný start, musel jsem se vyhnout kolizi a to znamenalo penalizaci. I tak si však myslím, že jsme neměli šanci na lepší výsledek. Byl to normální závod a jeli jsme naší rychlostí. Získal jsem maximum a čtrnácté místo je odraz toho, kde jsme. Fernando neodstartoval a to ukazuje, že máme před sebou kus práce co se spolehlivosti týče a je to druhý závod v řadě, kdy se nám to stalo. Je to škoda, ale alespoň jsme viděli cíl, To znamená, že jsme se mohli něco přiučit, ale co se rychlosti týče, není do dost, to je jisté.

Fernando Alonso, nestartoval
Už v zaváděcím kole jsem neměl optimální výkon, tak mi inženýři řekli, ať si trochu pohraji s volantem a změním nějaké věci ohledně rekuperace, ale nic nešlo. Auto se pak zastavilo ještě před boxovou uličkou a už jsem nemohl ani začít závod.

Musíme toho hodně zlepšit. Nejsme schopni dojíždět závody, dnes jsme dokonce ani neodstartovali. To se těžce nese, ale takový je sport. Člověk tvrdě trénuje, vše ladí s inženýry a pak nakonec přijede na závody a nic nefunguje. Musíme tvrdě makat, bohužel jsou to věci, které já neovlivním.

Já jen jezdím to co zmůžu ve voze, který dostanu. Když si ale něco takového stane, tak já si prostě dám zmrzlinu a v klidu se podívám na závod. Uvidíme, jak se pro nás situace vyvine pro rok 2018.

Eric Boullier, sportovní ředitel
Za výsledkem jako je tento se nemůžeme schovat. Tohle není to, co bychom chtěli a věřte, že usilovně pracujeme na nápravě a to co nejrychlejší. Jsme také velmi zklamání problémy se spolehlivostí a musíme to zlepšit a dostat se z toho společně. I za omezených podmínek jel dnes Stoffel pěkný závod a udělal vše, co jsme žádali. Není to dobrý výsledek, ale je to to, co jsme od vozu dnes očekávali. Je dobré vidět, že dojel do cíle. Co se Fernanda týče, sdílím jeho frustraci, není to akceptovatelné startovat druhý závod v řadě jen s jedním autem a musíme to ihned napravit. Je zklamán, ale věci se zlepší.

SAUBER

Marcus Ericsson, 15. místo
Rozhodně to pro nás nebyl uspokojivý závod. Zvláštně první stint po safety caru vůbec nebyl dobrý. Hodně jsem bojoval s vyvážením vozu a pneumatiky nefungovaly správně, takže jsem se potýkal s tím, abych se vůbec udržel vozů před sebou. Druhý stint už byl v pořádku, takže jsem dokázal stahovat náskok vozů přede mnou. Celkově cítím, že jsme udělali krok vzad ve srovnání s ostatními víkendy. Musíme analyzovat, co lze zlepšit, abychom v dalších závodech byli konkurenceschopnější.

Pascal Wehrlein, 16. místo
Od prvních pátečních tréninkových jízd nám bylo jasné, že závod na této trati nám žádný prospěch nepřinese. Během závodu se mi nepodařilo dostat pneumatiky do pořádného pracovního okna, což způsobilo, že naše časy na konkurenci nestačily. Osobně jsem se v autě tento víkend necítil vůbec dobře. Teď je potřeba zjistit, co se děje, prověřit údaje, abychom našli důvody takového chování. Doufám, že při následující Grand Prix v Barceloně, kam je naplánovaná aktualizace našeho vozu, dosáhneme lepšího výkonu.

Moniša Kaltenbornová, vedoucí týmu
Bohužel jsem takový výsledek očekávali a naše obavy se plně potvrdily. Navzdory těmto okolnostem a omezením našich vozů ukázal Marcus bojovného ducha. Opět předvedl svou sílu a v obtížných situacích se nevzdával - ukazuje se, že je pro tým opravdu velkou podporou. Jen je škoda, že si nedokázal poradit s vozy před sebou. U Pascala musíme zjistit, proč měl v tomto víkendu takové problémy. Tento výsledek musíme odškrtnout a soustředit se na naši aktualizaci, kterou chystáme pro Barcelonu. 

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: "Seb si rád stěžuje, Valtteriho by nedostal," popisuje Massa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 05.05.2017 06:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Start závodu v Abú Zabí

FOTO: Závod v Abú Zabí uzavírá sezónu - Leclerc odolává Pérezovi, s F1 se loučí řada jezdců

Lando Norris s McLarenem MCL36

Nejrychlejší kolo v Abú Zabí předvedl Norris. Jaké strategie volily týmy?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Christian Horner a Max Verstappen volí kritická slova

Horner kritizuje FIA, že parita výkonu motorů není posuzována správně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

  2. PROHLÁŠENÍ po posledním závodě roku

  3. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  4. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  5. Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

  6. GP ABÚ ZABÍ: Sezóna končí, Verstappen dle zažitých pořádků, Leclerc nakonec stříbrný

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud