Zavěšení Mercedesu a Red Bull jsou podle FIA po posledních úpravách legální

Petr Hlawiczka, 23. března 2017, 06:30 Google+

Mezinárodní automobilová federace (FIA) věří, že v Austrálii kvůli zavěšení nevypukne žádný spor. Zavěšení Red Bullu a Mercedesu jsou podle ní po posledních úpravách, které učinili na její popud po předsezónních testech, v pořádku. Charlie Whiting navíc slibuje, že si v kvalifikaci posvítí také na spalování oleje místo paliva.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 24.03. 20:26) Napište svůj názor
Přední zavěšení loňského Mercedesu

Přední zavěšení loňského Mercedesu | foto: Craig Scarborough

Sdílejte článek

Ferrari během zimní přípravy rozvířilo vody, když adresovalo FIA dopis týkající se teoretické myšlenky, kterou chtěli na svém voze uplatnit. Obecně se má ale za to, že jejich skutečnou motivací bylo zpochybnit chytrá řešení Mercedesu a Red Bullu.

FIA zareagovala a před testy minulý měsíc poskytla objasnění, podle kterého zavěšení nesmí záměrně napomáhat aerodynamické výkonnosti. Během předsezónních testů v Barceloně navíc zkontrolovala řešení všech týmů. Zavěšení Mercedesu a Red Bullu podle ní nevyhovovala plně jejímu výkladu, po úpravách před Austrálii je ale už všechno v pořádku.

Závodní ředitel FIA Charlie Whiting v Melbourne dnes uvedl: "Nesmíte mít zavěšení, které ovlivňuje aerodynamickou výkonnost vozu nebo cokoliv jiného - pouze náhodně. Tohle nepovolíme. Takový je přístup, který jsme zvolili. Chtěli jsme vidět, zda je zavěšení obecně zavěšením nebo tam je převážně kvůli aerodynamické výkonnosti auta. To je změnou.

Letos jsme se na to soustředili podstatně více. Pokud se systémy zavěšení chovají asymetricky, pak to není moc ospravedlnitelné. Když jde tedy zavěšení při jedné rychlosti dolů a při jiné zpět, pak by pro to opravdu neměl být žádný důvod. Pokud nás o tom nedokážou přesvědčit, tak to nesmí používat," vysvětluje Whiting.

img-responsive

Zavěšení Mercedesu i Red Bullu je podle FIA v Melbourne v pořádku | foto: Red Bull Content Pool

Zatím není jasné, jaký to bude mít dopad na výkonnost Red Bull či Mercedesu. Podle sportovního ředitele Stříbrných šípů Tota Wolffa nové vysvětlení "nebude mít žádný vliv na naši výkonnost." Ani v loňské sezóně Mercedes svůj chytrý systém nepoužíval ve všech závodech, neměl by pro ně tedy být klíčový.

"Marcin [Budkowski] a Jo [Bauer] v Barceloně odvedli spoustu práce, když prošly všechny systémy. A ty, které zatím prohlídli [v Austrálii], jsou takové, jaké by měly být. Neočekáváme žádné problémy," pokračuje ředitel závodu FIA. Podle našich informací již bylo zkontrolováno všech 10 týmů a všechny pravidlům vyhovují.

Whiting se také vrátil k otázce spalování oleje místo paliva, což je otázka, kterou v případě Mercedesu zpochybnil Red Bull: "Rozhodně to monitorujeme. V Barceloně jsme na tom odvedli hodně práce. Prohlédneme si tady všechny olejové systémy a náhodně budeme kontrolovat spotřebu oleje, abychom zajistili, že není využíván jako palivo."

Vytisknout

Diskuze: Zavěšení Mercedesu a Red Bull jsou podle FIA po posledních úpravách legální

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 24.03.2017 20:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen s Ferrari SF70H během testů v Katalánsku

Häkkinen: Pokud Ferrari nebude na čele, tak po testech půjde o "hrozné zklamání"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud