Budou padat rekordy na jedno kolo, jako před deseti lety, míní Webber

Robert RoBertino Pavelka, 7. února 2017, 13:00 Google+

Blíží se první prověrka nových monopostů na závodní trati a odhaduje se, zda avizovaný rozdíl v rychlosti a časech bude skutečně takový, jak se hodně dlouhou dobu tvrdilo. Někdejší pilot F1 Mark Webber je o tom přesvědčen.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 08.02. 14:05) Napište svůj názor
Mark Webber se na nové vozy F1 těší

Mark Webber se na nové vozy F1 těší | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Australan u příležitosti dvanáctihodinového závodu v Bathurstu vyslovil přesvědčení, že s ohledem na nová pravidla v roce 2017 udělala Formule 1 "krok vpřed" co se týče atraktivnosti. Dodal, že se nejspíš budou přepisovat tabulky časů na jedno kolo.

"Po sportovní stránce by to mohl být zásadní krok, auta budou po dlouhé době rychlejší, piloti si zaslouží své peníze a pro umístění na stupních vítězů se budou muset trochu zapotit, což mi přijde skvělé. Vracíme se k časům na jedno kolo, jak jsme byli zvyklí před deseti lety. Myslím, že to bude dobrá podívaná. Vozy budou mít mnohem větší přítlak, ale budou také citlivější než kdykoli předtím. Budete potřebovat větší motor kvůli většímu výkon a širším pneumatikám. Je ale také fakt, že současné monoposty budou těžší, což jim může část rychlosti ubrat," domnívá se Webber.

Další věc, která Webberovi trochu vadí, jsou nízkoprofilové pneumatiky. "Auta vypadají dobře na rozdíl od těchto pneumatik. Potřebujeme větší profil, který je v tomto kontextu pořád nedostatečný. Musí se s tím něco udělat."

img-responsive

Kimi Räikkönen v roce 2008 dokázal jen na kolo rychleji o sedm vteřin | foto: Scuderia Ferrari

Jedním z důvodů, kvůli kterému se dospělo ke změně pravidel pro tento rok, byla příliš malá rychlost, ke které došlo v průběhu éry hybridních šestiválců. Stačí se podívat na Grand Prix Španělska a porovnat údaje, abychom si uvědomili, jak se situace změnila, a proč šéfové F1 chtěli docílit zásadních změn. Nejmarkantnější rozdíl nebyl v kvalifikaci, kdy rozdíl tolik nenarostl - především díky rostoucímu přítlaku a výkonu motoru. Šlo především o závodní tempo, které pokleslo počínaje těžšími vozy, přes zákaz tankování až po vysoký úbytek pneumatik.

Pokud bychom si ke srovnání vybrali období mezi roky 2007 a 2016, byl by nejtypičtější rok 2008, kdy zajel nejrychlejší úvodní stint Kimi Räikkönen na Ferrari. Po rané fázi safety caru, který kroužil na trati po první tři kola, zajel Fin na čele závodního pole následující časy: 1:23.035, 1:22.934, 1:22.703 a 1:22.947. Loni byl ve vedení Daniel Ricciardo, který po opětovném rozjetí závodu po kolizi Rosberga s Hamiltonem dosahoval tyto výkony: 1:30.042, 1:30.264, 1:30.506 a 1:30.577. Dvě závodní auta na stejné dráze, která neprošla nijakými úpravami, jen co do data pořádání se loňská jela o dva týdny později než ta v roce 2008. A během pouhých čtyř kol najel Räikkönen v součtu na Ricciarda téměř půl minuty.

Vytisknout

Diskuze: Budou padat rekordy na jedno kolo, jako před deseti lety, míní Webber

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 08.02.2017 14:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas nastupuje k Mercedesu

Jednoroční smlouva staví Bottase do náročné situace, míní Salo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

  6. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud