Na počátku odpoledního tréninku teploty okruhu již přesahovaly 34 °C, teplota vzduchu byla o 11 °C nižší. Jako první na dráhu vyrazil Jaime Alguersuari s vozem Toro Rosso, krátce po něm D'Ambrosio na Virginu.
Alguersuari si po 2 min připsal první měřené kolo - 1:29,858 min. Jeho týmový kolega Sébastien Buemi dopoledne odpočíval, s jeho vozem kroužil budoucí závodní pilot Toro Rosso Daniel Ricciardo. Za zmínku stojí i výkon druhého náhradního pilota - Nico Hülkenberg byl u Force Indie se starší specifikací vozu VJM04 o 0,2 sec rychlejší než Adrian Sutil.
Mezi prvními byl na dráze také Jarno Trulli, který toho v prvním tréninku s inovovaným Lotusem moc neujel - opět ho trápily problémy s posilovačem řízení.
Poslední verze difuzoru McLarenu MP4-26
(© foto: Abrantes)
McLaren byl s výkonem nových dílů velmi spokojený. Dopoledne se zaměřil zejména na sběr dat týkající se jejich výkonnosti a na optimalizaci nastavení, zatímco oba piloty jezdili se stejným množstvím paliva a na stejných pneumatikách.
Po 10 minutách šel do čela Alonso (1:25,445) na čerstvé sadě pneumatik, 3 desetiny ztrácel Button (1:25,769) a o další 1,3 sec zpět byl Massa (1:27,056), Vettel (1:28,827) jezdil o další 1,5 sec pomaleji než Massa.
Ferrari prodloužilo zadní křídlo, vertikální prvky pomáhají rozšířit fungování difuzoru
(© foto: Ferrari)
Šéf Ferrari Stefano Domenicali dopoledne v rozhovoru pro BBC vyloučil, že by se v týmu po prodloužení smlouvy s Alonsem už nemohl objevit pilot podobného kalibru. Mimo jiné také uvedl, že již má dost výmluv Ferrari týkajících se nedostatečné výkonnosti - místo toho chtěl určitá řešení.
Po necelých 20 minutách se před Alonsa na průběžnou první příčku vyhoupl hned svým prvním kolem Hamilton - 1:25,236 min. Tým to komentoval slovy: "Lewis je nejrychlejší - zdá se, že změny do sebe dobře zapadají." V dalším kole jen tak tak zvládl divoký přetáčivý smyk v sedmé zatáčce. Po zajetí do boxů živě diskutoval se svými inženýry ohledně vyvážení vozu a o pocitech z nových dílů.
Maldonado (1:25,603) se po nasazení měkčí směsi ihned dostal na třetí místo za Alonsa. Tato směs pomohla také Petrovovi (1:24,786) k chvilkovému vedení. Do boxů po půlhodině po 17 ujetých kolech zamířil do boxů Vettel (1:28,333).
Jak velký je rozdíl mezi měkkou a tvrdou směsí v Barceloně? Williams Barrichellovi do rádia řekl, že mezi těmito pneumatikami Pirelli je až dvouvteřinová propast.
Brzdové kanálky Williamsu
(© foto: Abrantes)
V polovině druhého tréninku se blýsknul Vettel, pořadí bylo následující:
1. Vettel 1:22,826
2. Heidfeld +1,540
3. Petrov +1,960
4. Alonso +2,312
5. Hamilton +2,410
6. Alguersuari +2,631
7. Button +2,669
8. Maldonado +2,777
Po 50 min poslal své Ferrari do kačírku Massa a do rádia hlesl: "To bylo těsné, veeelmi těsné." Jeho závodní inženýr Rob Smedley mu odpověděl: "Jo, viděl jsem."
Button nato zajel třetí nejrychlejší čas (1:23,188), dostal se se ztrátou 7 desetin na třetí místo za vedoucí Red Bully.
Dopředu se stáčející unikátní výfuky Renaultu R31
(© foto: Abrantes)
25 min před koncem na to šlápl Hamilton (1:22,509) a dostal se před Vettela - na Webbera mu scházelo jen 39 tisícin sekundy. Tento stav již vydržel až do konce, týmy se pak soustředily na delší jízdy s větším množstvím paliva. McLaren se tak zdá být v Barceloně Red Bullu blíže, než tomu bylo v předchozím závodě v Turecku a o víkendu bude zřejmě jeho vážnějším soupeřem než Ferrari.
Lotus se ve výsledcích výrazněji neposunul, ale Gascoyne uvedl, že novinky jsou velkým krokem vpřed a že zbývá doladit vyvážení, zejména na měkčí sadě pneumatik. Jarno se i odpoledne trápil s posilovačem řízení.
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Nico Rosberg zkoušel zajímavý nový typ helmy firmy Schuberth s upraveným spoilerem, který optimalizuje proudění vzduchu směrem k airboxu a zadnímu křídlu.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Kobajaši - 326 km/hod; 2. Massa - 324; 3. Maldonado - 322; 4. Barrichello - 321; 5. Alonso - 321; 6. Schumacher - 320.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 1:22,470 |
2. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,039 |
3. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,356 |
4. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,718 |
5. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | + 1,098 |
6. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 1,116 |
7. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 1,511 |
8. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 1,808 |
9. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 1,820 |
10. | 9 | Nick HEIDFELD | deu | Renault F1 Team | + 1,896 |
11. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,013 |
12. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 2,316 |
13. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 2,826 |
14. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 2,833 |
15. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 2,987 |
16. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 3,133 |
17. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 3,603 |
18. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 3,947 |
19. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 4,653 |
20. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 4,719 |
21. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 5,566 |
22. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 5,592 |
23. | 22 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 6,999 |
24. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | + 7,006 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ