Když se zadíváme do statistik, tak pro McLaren byly - karetním termínem řečeno - plonkové roky 1970 a 1971, 1978-1980, 1994-1996 a 2006. Nyní už absolvoval tým čtvrtou sezónu bez vítězství a bezkonkurenčně nejvíc Grand Prix v řadě, kdy se pilot této stáje nepostavil na nejvyšší stupínek.
McLaren se rozloučil s motory Mercedes v sezóně 2014 a sáhl po japonské Hondě, s níž už spojil své síly v letech 1988-1992 - v tomto období byla spolupráce korunována čtyřmi mistrovskými tituly a 44 vítěznými Grand Prix. Honda se podruhé rozloučila s F1 v roce 2008, kdy na začátku sezóny poháněla i vůz Super Aguri, poté už jenom vlastní monopost.
Oproti loňskému roku, kdy byla Honda nejen nevýkonná, ale i nespolehlivá a oba piloti si stěžovali pamětihodnými výroky (Alonso v Japonsku srovnával motor s agregáty GP2), udělal japonský výrobce krok kupředu a tým se posunul na šesté místo v Poháru konstruktérů. Šéf týmu Eric Boullier se ale domnívá, že s jinou pohonnou jednotkou mohl být určitě výš.
"Kdybychom měli k dispozici nejlepší motor letošního roku, vyhrávali bychom s naším MP4-31 závody. Analýza GPS nám to naznačuje. S Hondou je všude prostor ke zlepšení. Odtud vede cesta k vývoji šasi, vše je propojeno. Nemůžeme u auta udělat příliš malý odpor, pokud nemáme dostatek výkonu, protože tím ztrácíme čas. Je třeba dostat všechno do rovnováhy. S Hondou spolupracujeme jako jeden tým, abychom dosáhli našich cílů," vysvětluje Boullier.
Podle něj je ještě potřeba mít určitou trpělivost, srovnává situaci s tou u Renaultu a poukazuje na odstranění vývojových žetonů. "Rozdíl se pomalu smazává. Ale abychom se dostali tam, kde je Mercedes, nelze udělat jenom Ctrl+C a Ctrl+V. Netrvá to tři nebo šest měsíců, ale několik let. Renault si tím prošel a pořád nejsou na samé špici," srovnává Boullier.