Třebaže se Britové pokoušejí tento údaj zpochybnit a v zástupu za nimi stojí i Američané a Italové, pořád se jako premiérový vítěz Grand Prix bere Maďar Ferenc Szisz, který na okruhu Sarte v Le Mans slavil ve dnech 26. a 27. června 1906 vítězství - jak jinak, než na voze Renault, když jsme ve Francii.
Od vzniku oficiálního šampionátu F1 se Grand Prix střídala hned na několika okruzích. Od Remeše po Rouen-les-Essarts, s jednou účastí na Bugattiho okruhu v Le Mans (1967) až k "malému Nürburgringu" v Clermont-Ferrand, který později nahradil piloty příliš neoblíbený Dijon-Prenois, vychvalovaný Le Castellet a "protekční" okruh v Magny-Cours, o jehož zařazení do kalendáře se postarala politická lobby.
Je proto paradoxní, že jeden z nejlepších a nejbezpečnějších areálů, okruh Paul Ricard v Le Castellet ohledně F1 zahálí a už se sem nejezdí ani na po mnoho let tradiční testy. Zdá se však, že se pomalu pro Francouze, kteří si na domácí Grand Prix mohli naposledy zajít v roce 2008, blýská na lepší časy. Do té doby chyběla Grand Prix Francie v seriálu F1 pouze jednou, v roce 1955.
Prosákly totiž první zprávy, že by Paul Ricard mohl opět přivítat smečku F1 už v roce 2018. Byl by to návrat po deseti letech a do jisté míry kompenzace Grand Prix Německa či Brazílie, které bojují o svou existenci, ale také comeback jedné z klasických tratí. Jak naznačila stanice Europe 1, mělo by jít o spojené úsilí několika místních orgánů, včetně regionů Provence-Alpes-Côtes d'Azur, departmentu Var a města Toulon.
Všechno by se mělo rozhodnout příští týden, na který je naplánována tisková konference, která proběhne v pondělí v prostorách Automobile Club de France v Paříži. Přítomni budou čelní představitelé motorsportu i politického života, namátkou Nicholas Deschaux, šéf FFSA nebo Christian Estrosi, prezident regionální rady PACA. V jednání bude smlouva na pětiletý kontrakt, tedy na období 2018 až 2022.
Pamětníci si určitě vybaví několik závodů pod barvami Trikolóry, které se zapsaly do historie F1. Mezi nejznámější patří Dijon-Prenois v roce 1979 a strhující souboj Gillese Villeneuvea a René Arnouxe, případně trucakce René Arnouxe v roce 1982, kdy odmítl uposlechnout týmové režie a nepustil před sebe Alaina Prosta, což vedlo v týmu Renault k velké roztržce. V paměti bude určitě i postartovní kolize v roce 1989 a efektní salto Mauricio Gugelmina (Le Castellet), případně mnohokrát diskutovaný vztyčený prostředníček Davida Coultharda na Michaela Schumachera (2000), utržená tankovací hadice Christiana Alberse (2007) nebo kolize M. Schumachera se Sennou (1992) - tyhle události se všechny odehrály v Magny-Cours.