Sainz: Diváci si neuvědomují, jak je závodění v dešti náročné

Petr Hlawiczka, 16. listopadu 2016, 06:30 Google+

Carlos Sainz se zastává rozhodnutí komisařů zpomalit Velkou cenu Brazílie několika delšími fázemi safety caru a dvěma přerušeními. Závodění za deště je podle něj velmi náročné, což si diváci u televizních obrazovek nedokážou představit.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 17.11. 18:14) Napište svůj názor
Carlos Sainz v deštivé Velké ceně Brazílie 2016

Carlos Sainz v deštivé Velké ceně Brazílie 2016 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

"Z domova se to velmi jednoduše řekne: 'Ach, ti kluci - proč nezávodí? Tohle už není F1.' Zevnitř je však neuvěřitelné, jak těžké a nebezpečné to bylo," vzpomíná jezdec Toro Rosso na víkendovou grand prix.

"Kimi dostal smyk hned přede mnou, scházelo jen 10 metrů, abych do něj narazil v 300km/h rychlosti. Z 300 na nulu - dokážete si představit sílu takového nárazu!" upozorňuje Sainz.

Zvláště druhé přerušení po delší safety car fázi vedlo k rozladění fanoušků. Komisaři později vysvětlili, že se jen snažili najít lepší okno v předpovědi počasí tak, aby se zbytek velké ceny mohl odjet bez přerušení.

img-responsive

Závodění za deště je podle Sainze mnohem náročnější, než si představují diváci doma | foto: Red Bull Content Pool

Před kritikou je brání také sportovní ředitel Manoru Dave Ryan: "Esteban [Ocon] málem čelně narazil do Kimiho, bylo to velmi těsné. Pokud by k tomu došlo, tak bychom si všichni vyprávěli jiný příběh." Tým má stále čerstvě v mysli mladého jezdce Julese Bianchiho, který havaroval za deště ve Velké ceně Japonska 2014. Na následky nehody později zemřel.

Vytisknout

Diskuze: Sainz: Diváci si neuvědomují, jak je závodění v dešti náročné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 17.11.2016 18:14 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ron Dennis

"Falešné podklady," zlobí se Dennis po sesazení z role šéfa McLarenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud