ANALÝZA: Hamilton překonal rekord, soupeře zničil v 1. sektoru. Wehrlein jel 341,2 km/h

Petr Hlawiczka, 22. října 2016, 23:24 Aktualizováno 23.10.2016, 09:00 Google+

AUSTIN - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Co bližšího prozrazuje pohled na časy a maximální rychlosti dosahované v jednotlivých sektorech kvalifikace, kolik pneumatik pilotům zbývá a jaké strategie můžeme očekávat ve Velké ceně Spojených států 2016?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Piloti vyrážejí do poslední části kvalifikace

Piloti vyrážejí do poslední části kvalifikace | foto: Pirelli

Sdílejte článek

První sektor patří mezi piloty k těm nejoblíbenějším - po prudkém stoupání vzhůru o 40 výškových metrů do ostré levotočivé zatáčky přichází na řadu velmi rychlá druhá zatáčka a sekce Maggots - Becketts - Chapel okopírovaná ze Silverstone.

Před brzděním do sedmé zatáčky začíná druhý sektor. Po osmé zatáčce se opět jede chvíli naplno, zbývají v něm dvě ostré levotočivé zatáčky a jedna 1090 metrů dlouhá rovinka s DRS zónou. Na jejím konci se měří nejvyšší rychlosti (tzv. speed trap).

Třetí technický sektor začíná za 12. zatáčkou, jeho úvod s pomalými připomíná závěrečnou část z Hockenheimringu. Pravotočivé zatáčky 16 - 18 se projíždějí jako jedna rychlá, kolo uzavírají středně rychlá levá a pomalá 20. zatáčka vedoucí na cílovou rovinku s druhou DRS zónou.

Blíže jsme se okruhu věnovali v jeho rozsáhlém technickém představení zde.

Mapa okruhu Circuit of the Americas

Mapa okruhu Circuit of the Americas | zdroj: Formula1.com

Hamilton se maximálně snaží v boji o titul a dnes si po dalším výtečném kole dojel pro své 58. pole-position. V prvním sektoru smetl veškerou konkurenci včetně Rosberga, když si v něm vyjel náskok tří desetin vteřiny.

Ve zbývajících dvou už trochu ztrácel, přesto mu to stačilo na první místo. Svým časem 1:34,999 min téměř o 7 desetin překonal absolutní rekord Vettela z roku 2012.

Otázkou ale je, zda bude velkou výhodou: v Austinu se totiž snadno předjíždí a Lewis zde pokaždé vyhrál, když startoval z druhé příčky. Uvidíme, jak na to zareaguje zítra Rosberg, Mercedesy mají se startovními procedurami potíže. První zatáčka je po prudkém stoupání nalevo, pole position se nachází na pravé straně roštu.

Oba Mercedesy budou začínat na měkkých pneumatikách, třetí Ricciardo proti nim bude mít výhodu těch super-měkkých. Doufá, že se připlete mezi své soupeře, kteří spolu budou tvrdě bojovat, a případně z této situace těžit. Dnes si moc polepšit nemohl, ve všech sektorech byl třetí, a svého týmového kolegu Verstappena předčil o čtvrt sekundy.

Nejrychlejší sektory kvalifikace na Velkou cenu Spojených států 2016

Nejrychlejší sektory kvalifikace na Velkou cenu Spojených států 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Piloty na 2. - 4. místě v prvním sektoru dělilo pouze 16 tisícin sekundy, v dalších částech pak Red Bullům Mercedesy znatelně unikaly. Ferrari na rakouský tým ztrácely přes 6 desetin, s tímhle v Maranellu už letos určitě díru do světa neudělají a možná by nebylo špatné také změnit rétoriku a nějaké vylepšení konečně předvést i na dráze.

Poskládat nejlepší sektory do jednoho kola se v Q3 podařilo pouze dvěma pilotům: Hamiltonovi a Räikkönenovi, jenž v posledních 4 kvalifikacích dokázal Vettela třikrát porazit.

Nejvíce naopak ztratil Bottas (0,222 s), k lepší pozici by mu to ale vzhledem k jeho ztrátě stejně nepomohlo. To ale může mrzet Péreze, jenž nedal dohromady ideální kolo - promrhal 0,274 sekundy a postup do elitní desítky.

Maximální rychlosti (v km/h) dosažené v kvalifikaci

Maximální rychlosti (v km/h) dosažené v kvalifikaci | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Nejvyšší rychlosti dosahovaly Manory vybavené pohonnými jednotkami Mercedes - Wehrlein v jel v závěru první části kvalifikace 341,2 km/h; Grosjean s Haasem poháněným motorem Ferrari byl o 3,2 km/ pomalejší.

Zbylí dva výrobci už ztráceli výrazněji: Renault 8,9 km/h a Honda 9,8 km/h. Loňské Ferrari ve vozech Toro Rosso se relativně stále propadá, Kvjat s ním ztrácel dokonce skoro 15 km/h.

Z maximálních rychlostí je vidět, že Mercedes má vůz nastaven na vyšší přítlak než ostatní týmy s jeho motorem, což se mu vyplácí v zatáčkách, jak je patrné na rozhraní jednotlivých sektorů.

Pořadí týmů dle nejlepších sektorů kvalifikace

Pořadí týmů dle nejlepších sektorů kvalifikace | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

McLaren je silný při brzdění, má dobrou trakci, ale v rychlejších táhlých zatáčkách ztrácí: Alonso dosáhl 3. nejvyšší rychlost (223,6 km/h, tj. 2,1 km/h za nejlepším Hamiltonem) na cílové čáře, před sedmou zatáčkou však figuruje až na 15. místě (221,1 km/h, deficit 10,6 km/h). Honda je sice již zřejmě nejlepší v rekuperaci energie, jejím motor ale na Mercedes stále ztrácí kolem 80 koní.

Z rychlostí na konci 1. sektoru je také vidět, že Ferrari v oblasti přítlaku i přes silnější motor za Red Bullem zaostává.

 

Pneumatiky a strategie
Teploty se dráhy se dnes držely kolem 39 °C, vzduch měl 27 °C, v kvalifikaci tedy bylo o něco tepleji než dopoledne při třetím tréninku, v němž dominovaly Red Bully. Mercedes ale v této fázi šetřil motor, jehož výkon vyšrouboval až večer.

Počty pneumatik, které pilotům zbývají pro závod

Počty pneumatik, které pilotům zbývají pro závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pro zítřejší závod přicházejí v úvahu dvou- a třízastávkové strategie, které jsou pravděpodobnější i pilotů startujících na super-měkkých směsích. Taktické možnosti zůstávají široce otevřené, protože předjíždění na okruhu Circuit of Americas nepředstavuje žádný problém, proto zde ani start z pole-position není klíčový. Loni zvítězil Hamilton, který stavěl dvakrát - obutí měnil v 18. a v 43. kole.

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA: Hamilton překonal rekord, soupeře zničil v 1. sektoru. Wehrlein jel 341,2 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

FIA se pokouší vylepšit způsob předjíždění opozdilců

Konec s problémy při předjíždění pomalejších pilotů? FIA zkusí lepší systém

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  4. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  5. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud