Brit v sobotu zažil špatnou kvalifikaci, když byl zajel až 17. čas (vypadl hned v 1. části). Hondě a McLarenu bylo jasné, že i Jenson Button bude muset do konce sezony vyměnit ještě jednou motor - zřejmě by k tomu došlo v Austinu. Proto dávalo smysl sáhnout po výměně v Japonsku, kde ztráta nebyla tak výrazná.
Jenson tak pro nedělní závod dostal nový spalovací motor, MGU-H, MGU-K, turbo, řídící elektroniku a také uložiště energie. Za to dostal penalizaci 35 míst. Díky této změně má i Button poslední specifikaci motoru, kterou Alonso zkoušel v pátek v Malajsii a v Japonsku s ní poprvé vyjel do závodu. Ta však nepřináší vyšší výkon, "jen" zlepšuje spolehlivost.
Penalizaci se před startem nevyhnulo také Ferrari - to muselo u Räikkönena vyměnit převodovku. Za to dostal Fin penalizaci 5 míst na startu závodu.