Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl Williams hned v úvodu, když Massu při přezouvání zdržel jen 2,0 vteřiny. Blesková byla i ta v 31. kole, pouze to 6. kolo bylo podprůměrné (2,7 s). Výborný výkon byl k vidění také při jediném zastavení Bottase - výměna kol za 2,17 s.
Velmi dobrou konzistencí se kromě stáje z Grove prezentoval Red Bull, jenž dnes vybojoval double. Obě výměny Ricciarda trvaly 2,4 s, u Verstappena se nepovedla jen ta poslední při dvojzastávce (2,4; 2,1 a 3,4 s).
Zastávky za 2,3 s jsme zaznamenali u Force Indie (Pérez v 32. kole) a McLarenu (Alonso v 40. kole), také u Mercedesu - Rosberg v 41. kole 2,3 a v 9. kole 2,4. Stejně dlouho trvalo přezutí Renaultu (Palmer v 31. kole), a Ferrari (Räikkönen v 20. a v 32. kole).
Bídné výkony podával Manor, jenž pod 4 sekundy zvládl jen 2 zastávky z pěti.
Do závodu startovala většina (18 z 22) jezdců na měkkých pneumatikách, středně-tvrdé pro začátek zvolili Bottas, Nasr a Magnussen, tvrdé pouze Palmer.
Odjet Velkou cenu Malajsie za 55°C teploty dráhy se strategií jediné zastávky dokázali jen Bottas a Nasr, dvakrát se v boxech objevila šestice pilotů (Button, Ericsson, Ocon, Pérez, Ricciardo a Sainz), zbylých osm klasifikovaných jezdců stavělo třikrát (Alonso, Hülkenberg, Kvjat, Massa, Rosberg, Räikkönen, Verstappen a Wehrlein).
Optimální byla dvouzastávková strategie, týmy však reagovaly na tři virtuální safety cary, které závod vypsaný na 56 kol zpomalily. Verstappenovi se podařilo včasným přechodem na měkkou směs podseknout Hamiltona, jak by jejich duel dopadl, to jsme se kvůli poruše motoru Mercedes nedozvěděli.
Nejdelší stint předvedl Nasr na středně-tvrdých pneumatikách: 32 kol (57 % závodu). Palmer vydržel na tvrdých 31 kol a na měkkých 25 kol.