ANALÝZA SEKTORŮ: Nezadržitelný Hamilton o 6,4 s rychlejší než loni, Wehrlein přes 335 km/h

Petr Hlawiczka, 1. října 2016, 12:25 Google+

SEPANG - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Co bližšího nám odhaluje pohled na časy a maximální rychlosti, které piloti dosahovali během kvalifikace na Velkou cenu Malajsie 2016? Kolik pneumatik jim před nedělí zbývá a jaké strategie můžeme očekávat?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton v Malajsii na měkkých pneumatikách Pirelli

Lewis Hamilton v Malajsii na měkkých pneumatikách Pirelli | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Nejprve se pojďme podívat na to, jak vypadá okruh v Malajsii. První sektor končí 151 metrů před zatáčkou č. 4 - v něm je důležitý zejména mechanický přítlak a trakce ve velmi pomalých úvodních zatáčkách.

Druhý sektor je náročný z pohledu aerodynamiky - zejména velmi rychlá kombinace páté a šesté zatáčky, stejně jako následující sedmá a osmá, jež se projíždějí jako jedna zatáčka. Devátá je opět pomalá, zde je důležitá stabilita při brzdění. Prostřední úsek končí 80 metrů za ní.

Čidlo měření maximální rychlosti (speed trap) se nachází na předposlední, velmi dlouhé rovince, 207 m před patnáctou zatáčkou, na níž se nachází také první DRS zóna, ta druhá za pomalou poslední zatáčkou, která má letos negativní sklon. Třetí sektor končí přibližně v třetině poslední rovinky, na jejímž konci dosahují ještě vyšších rychlostí než na předchozí rovince.

Více podrobností se o okruhu v Sepangu můžete dočíst v jeho technickém představení zde.

Mapa okruhu v malajském Sepangu

Mapa okruhu v malajském Sepangu | zdroj: Formula1.com

Hamilton dosáhl svého 57. pole position v kariéře (8. letos) po parádním výkonu, když dominoval všem částech kvalifikace a byl nejrychlejší ve všech sektorech - čas 1:32,850 byl o 6,419 sekundy rychlejší než loni! Posté v F1 vystartuje z první řady - hezký milník.

Technický ředitel Paddy Lowe mu po projetí cílem sice gratuloval k absolutně nejrychlejšímu času, to však není pravda - v roce 2005 byli v Q1 rychlejší Alonso (1:32,582 min), Trulli i Fisichella. V případě Lewise se však jednalo o nejrychlejší čas pole position v historii Sepangu.

V Q3 sice nedal dohromady ideální kolo - všechny své nejlepší sektory do něj v této části poskládal pouze Vettel, přesto ostatní piloty včetně svého týmového kolegy jasně předčil - Rosberg trápící se s přetáčivostí v 15. zatáčce na druhém místě na něj ztratil 0,414 s.

Srovnání výkonnosti týmů dle nejrychlejších sektorů

Srovnání výkonnosti týmů dle nejrychlejších sektorů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Svou rychlostí dnes překvapil Red Bull, který byl při včerejších simulacích kvalifikace jasně za Ferrari, dnes tomu bylo opačně, když Verstappen s Ricciardem obsadili hned druhou řadu. Překvapení přiznal i šéf Christian Horner: "Tohle jsme včera večer nečekali. Snad budeme moci v závodě dát Mercedesu zabrat."

V závodních simulacích včera Verstappen Stříbrné šípy dokonce předčil, Hamilton si však po dnešních jízdách myslí, že je v cestě za vítězstvím zítra nic nezastaví.

V Q3 se nedokázali zlepšit pouze poslední tři jezdci Hülkenberg, Button a Massa, teplota dráhy totiž mírně klesala a dokonce spadlo i pár kapek. Výkon McLarenu byl v kvalifikaci také mírným překvapením. Sedmý Pérez uznal: "Zničeho nic se objevil Jenson, opravdu jsme nečekali, že s námi bude v kvalifikaci soupeřit."

Nejrychlejší sektory kvalifikace na Velkou cenu Malajsie 2016

Nejrychlejší sektory kvalifikace na Velkou cenu Malajsie 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Nejvyšší rychlost dnes dosáhl v Q1 Wehrlein s Manorem poháněným Mercedesem: 335,6 km/h.  Motory z Brixworthu obsadily první tři příčky, nikdo jiný se nedokázal dostat přes 330 km/h. Nejblíže ze soupeřů tomu byl Renault - Magnussen z továrního týmu ale na rovince ztrácel už 6 km/h; Räikkönen s Ferrari 7,3 km/h.

Button s McLarenem, jemuž pohonné jednotky dodává Honda, skončil až 19. s deficitem 13 km/h. Alonso sice měl novou specifikaci, ta je však pouze pevnější, nikoliv výkonnější, jak jsem upozorňoval včera.

Video: Nejrychlejší kolo kvalifikace v podání Lewise Hamiltona VIDEO: Nejrychlejší kolo kvalifikace v podání Lewise Hamiltona (zdroj: Formula1.com)

Japonský výrobce však již mírně předčí loňské Ferrari, které má za zády Toro Rosso - to bylo na rovinkách ještě o 1 km/h pomalejší, Sainz ztrácel dokonce 18,5 km/h. Italský tým se však rozhodl jezdit s vyšším přítlakem a na rovinkách na vyšší odpor hodně doplácí. McLaren naproti tomu jezdí s efektivnější, čistější aerodynamikou, proto dokázal bojovat s Williamsy poháněnými Mercedesy a dýchat i na záda Force Indii.

Na rychlostech na konci 2. sektoru v 10. zatáčce, jíž neprojíždějí na plný plyn, jde vidět, že Manoru, Renaultu a Sauberu stále schází dost přítlaku, přestože jsou na rovinkách rychlí.

Nejvyšší rychlosti (v km/h) kvalifikace na Velkou cenu Malajsie 2016

Nejvyšší rychlosti (v km/h) kvalifikace na Velkou cenu Malajsie 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Teploty dráhy dnes byli podstatně nižší než včera (43 °C vs 61 °C) a všichni piloti z Q2 postupovali na měkkých pneumatikách.

Pro zítřejší závod vypsaný na 56 kol se jako optimální jeví dvouzastávková strategie (v 10. a v 33. kole) - opotřebení a degradace je v důsledku nového asfaltu nižší než v předchozích letech. Dle předpovědi počasí by se ale mohly objevit dešťové přeháňky, což může mít dopad na výsledné strategie.

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

 

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Nezadržitelný Hamilton o 6,4 s rychlejší než loni, Wehrlein přes 335 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v Malajsii

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Rosberg přiznává, že neměl proti Hamiltonovu kolu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud