Zatímco prošetřování příčin selhání alternátoru, který pro ně vyrábí Magneti Marelli, v továrně ve Viry dále probíhá, zástupce ředitele společnosti Renault Sport F1 Rob White věří, že se součástky mohly přehřívat při nižších otáčkách motoru.
Mohlo by to vysvětlovat, proč k problémům došlo pouze ve Valencii a v Monze - na tratích s pomalými zatáčkami. První potíže se přitom objevily již v Monaku.
"Naše vyšetřování po Valencii odhalila potenciální problémy s přehříváním při nižších otáčkách. Vyvinuli jsme přepracovaný alternátor, který byl ověřen na testovacích stolicích a vyzkoušen ve Spa Red Bullem a Lotusem, tedy týmy, které trpěly ve Valencii problémy - a žádná závada se neobjevila," popisuje White.
"Fundamentální změnou bylo prodloužení statoru a rotoru alternátoru o 10 mm, aby se zvýšila jeho kapacita pro tvorbu elektrické energie, kde současné požadavky na proud překračovaly možnosti jeho dodávky alternátorem. S touto novou specifikací jsme schopni dodat o 30 % více proudu, abychom se pokusili vyřešit problémy při nízkých otáčkách," pokračuje.
Sebastian Vettel krátce před svým odstoupení z Velké ceny Itálie 2012
(foto: Red Bull Racing)
Přes podezření na nižší otáčky způsobující problémy White přiznává, že stále neznají přesnou příčinu selhání: "V každém případě se jednalo o zcela nový kus nové specifikace. Po incidentech ve třetím tréninku a v kvalifikaci jsme vyměnili alternátory na Vettelově Red Bullu a D'Ambrosiově Lotusu. Porucha v závodě tedy byla selháním v počáteční fázi.
Ostatní součástky měly ujeto mnohem více kilometrů, je proto prioritou rozeznat významné odchylky mezi oběma druhy. Situace je nepřijatelná, musíme problém vyřešit do Singapuru," dodává White.