Britskou Grand Prix dostihly déletrvající problémy, na řešení moc času nezbývá

Robert RoBertino Pavelka, 30. září 2016, 11:20 Google+

Přesněji, pořadatelé závodu v kolébce motorsportu mají devět měsíců na to, aby se postarali o zajištění budoucnosti své Grand Prix, jinak se může stát, že budou následovat Francii a z kalendáře F1 vypadnou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zmizí Silverstone z kalendáře F1? Může se to stát už za tři roky

Zmizí Silverstone z kalendáře F1? Může se to stát už za tři roky | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Velká Británie by měla mít svou Grand Prix zajištěnou do sezóny 2026. Jenže existuje doložka ohledně finančního zajištění závodu, která může pro Brity znamenat konec už o sedm let dříve. Pokud totiž nebudou schopni do konání následující Grand Prix, která se podle schváleného kalendáře pojede 9. července 2017, složit garance týkající se finančního zajištění, může podle oné doložky Bernie Ecclestone od roku 2019 závod z kalendáře vyškrtnout.

Jak přiznává prezident Britského závodního autoklubu (British Racing Drivers' Club = BRDC) a někdejší pilot F1 Derek Stanley Harper Warwick, klauzule o 5% růstu nákladů schválená v prosinci 2009 znamená pro Brity příliš velké zatížení a domácí závod se pro ně stává "příliš drahým".

"Vyhlížíme, co se bude dít v roce 2019, jestli ještě budeme nebo nebudeme mít Grand Prix a jak budeme moci provozovat Silverstone, pokud z kalendáře vypadneme. Jde o to, jestli si to budeme moci dovolit nebo ne. Provozujeme britskou Grand Prix už mnoho let bez jakékoli podpory třetích stran nebo státní podpory. Vynaložili jsme kolem padesáti milionů liber na vybudování areálý Wing, udělali jsme všechno, co Bernie chtěl, aby okruh měl statut Grand Prix. Ale nyní se nacházíme v situaci kdy pětiprocentní nárůst je pro nás příliš nákladný," komentuje situaci Warwick.

Dvaašedesátiletý rodák z Alresfordu, který absolvoval v F1 146 Grand Prix rovněž potvrdil existenci doložky, podle níž mohou Britové skutečně přijít o svůj závod a zároveň naznačil, že BRDC nehodlá složit ruce do klína. "Ona doložka na rok 2019 existuje, musíme tedy příští rok složit záruky. Takže máme devět měsíců na to, abychom se tomuto kroku vyhnuli, protože nelze spoléhat na Bernieho vstřícnost. Víte, jaký je," pokračuje Warwick.

img-responsive

Motorsport Vision, kterou vlastní Jonathan Palmer (na snímku se synem Jolyonem) je jedním z potenciálních zájemců | foto: Lotus F1 Team

V současné době BRDC jedná se čtyřmi zájemci, kteří by mohli okruh koupit, dále pak s dalšími subjekty, které by mohly pomoci závody v Silverstone zachovat. Mezi aktuálními partnery je Jaguar Land Rover, dalšími jsou nabídky od Lawrence Tomlinsona, majitele značky Ginetta, ve hře je i Motorsport Vision bývalého pilota F1 Jonathana Palmera. Čtvrtý subjekt nebyl blíže specifikován. Kdo z nich se jeví jako nejvhodnější partner? Derek Warwick nic nezakrývá.

"Opravdu to záleží na tom, kdo bude mít největší kapsu. V současnosti se s BRDC probíráme možnostmi a jsme napjatí, jak to dopadne. Dvě nebo tři možnosti jsou podle našeho názoru naprosto fantastické a možná nám umožní úlevu a Silverstone se bude rozvíjet jiným způsobem než do této doby. Každopádně jak jsem řekl, buď bude existovat s Grand Prix, nebo bez ní. Na konci jsou vždy čísla. My jsme udělali pro podporu britské Grand Prix všechno, co bylo v našich silách. Abychom ji mohli mít i nadále, bude nezbytná podpora třetích stran," shrnul situaci Warwick.

Vytisknout

Diskuze: Britskou Grand Prix dostihly déletrvající problémy, na řešení moc času nezbývá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen v Singapuru

Räikkönen i přes chybu stratégů v Singapuru Ferrari stále věří, v Malajsii…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud