FIA zavírá díru v pravidlech týkající se penalizace za výměnu motorů + další změny

Petr Hlawiczka, 29. září 2016, 06:20 Google+

Světová rada motorsportu FIA ve středu v Paříži neschválila pouze kalendář závodů pro sezónu 2017, ale také drobné úpravy pravidel. Mezi ně patří i ošetření mezery, která umožňovala týmům během jednoho závodu nasadit více motorů a vyhnout se tak trestu.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 29.09. 14:58) Napište svůj názor
Pohonná jednotka a její součásti

Pohonná jednotka a její součásti | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Konec hromadění pohonných jednotek a jejich součástí
Během závodního víkendu někdy týmy nasadili i tři nové pohonné jednotky s příslušenstvím, ale dále než na konec startovní roštu klesnout nemohly - jako například Lewis Hamilton v Belgii. Pokud by k tomu došlo příští rok, tak by ve zbytku sezóny mohl pilot použít pouze tu poslední nasazenou. Má se tím zabránit beztrestnému vytvoření zásoby pohonných jednotek nad limit (5 ks) stanovený pro sezónu.

Pevné starty za mokra
Na zasedání byla přijata nová procedura týkající se startů za mokra. Pokud bude od roku 2017 na začátku závodu kvůli počasí vyžadován safety car, pak po jeho zajetí dojde na normální pevný start, jakmile to podmínky na dráze bezpečně umožní. Zaváděcí vozidlo jednoduše zmizí v boxech, a vozy se pak seřadí ke startu na roštu.

Změna designu přileb
Piloti musí závodit z větší části neměnným designem, aby byli v šampionátu snadno rozpoznatelní ve voze. Od příštího roku si však budou moci vybrat jeden podnik (např. domácí závod) pro zvláštní zbarvení své přilby dle své libosti. Jezdcům bude rovněž umožněno měnit design své přilby během sezóny tehdy, pokud přestoupí k jinému týmu.

img-responsive

Od roku 2017 bude jezdcům umožněna jedna větší změna designu přilby | foto: Honda Racing F1

Pevný výběr pneumatik pro počáteční závody 2017
Pro prvních pět velkých cen roku 2017 si týmy nebudou pro své jezdce moci volit pneumatiky, protože by k tomu muselo dojít ještě před zahájením předsezónních testů. Proto dodavatel pro všechny přiveze dvě sady nejtvrdší směsi, čtyři sady té střední a sedm sad nejměkčí ze tří nabízených směsí pro všechny piloty.

Dodatky
Světová rada motorsportu také potvrdila změny týkající se příloh 6 a 8 Sportovních pravidel, které se týkají outsourcingu, dílů, testování v aerodynamickém tunelu a převodu personálu mezi týmy, které jsou mezi sebou v pracovním či vývojovém vztahu.

Návrhy pro rok 2018
Jednalo se i o některých navrhovaných změnách pro rok 2018 týkajících se nových omezení prací v aerodynamickém tunelu, vývoje pomocí počítačů (CFD) i pneumatik, např. aby se pneumatiky stejných směsí mohly během závodů mezi sebou zaměňovat nebo aby se používané pneumatiky během víkendu nemohly provozovat na testovací stolici.

Další zasedání Světové rady motorsportu se uskuteční 30. listopadu ve Vídni.

Vytisknout

Diskuze: FIA zavírá díru v pravidlech týkající se penalizace za výměnu motorů + další změny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 29.09.2016 14:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Okruh v Malajsii, na němž se bude o víkendu závodit

Představení Malajsie s novými zatáčkami: Dostihne Hamilton a Ferrari své…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  4. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  5. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  6. McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud