Polovinu závodu byl frustrovaný se svou vlastní rychlostí, žádal po Mercedesu změnu strategie a nechápal, co se děje. Nedokázal stahovat ani svého týmového kolegu ani Daniela Ricciarda s Red Bullem a dokonce jej předjel i Kimi Räikkönen. Čím to bylo, že v koncovce zrychlil a dostal se na pódium?
"Šlo o mé brzdy. Trávil jsem se s nimi, byly moc přehřáté, takže jsem musel zpomalit. Zkrátka jsem musel sledovat, jak ostatní kluci ujíždějí, a já jsem si jen hlídal různé způsoby, jak je dostat zpět pod kontrolu," vysvětluje Hamilton, jenž včera přišel o vedení v šampionátu.
"Jakmile jsem zastavil podruhé či potřetí, najednou byly brzdy pod kontrolou. Ale ke konci jsem je měl samozřejmě zase trochu horké," popisuje poslední kola velké ceny, kdy změnil strategii na tři zastávky, vyměnil měkké pneumatiky za super-měkké a dostal se znovu před Räikkönena, kterého zlákal také ke třem zastávkám, během nichž ho podsekl.
Změna strategie Ferrari po vzoru Mercedesu jej v závěru nepřekvapila: "Tým se domníval, že udělají totéž. Abych byl upřímný, oba jsme se trápili. Oba jsme na to v tom stintu hodně tlačili a ani jeden z nás by to tím tempem až do cíle nedojel. Věděl jsem tedy, že když na to ve výjezdovém kole z boxů zatlačím, tak bych ho mohl podseknout, což se nám naštěstí povedlo."
Po Singapuru ztrácí na vítězného týmového kolegu, Nica Rosberga, osm bodů. Dělá mu to starosti? "No, je to jiné než minulý rok, kdy jsem byl tady, ale když to vezmu celkově, tak po tom všem, co se letos odehrálo, jsem stále ve hře. Stále je před námi dlouhá cesta a já do toho dám všechno, co budu moci."