KVALIFIKACE GP SINGAPURU: Pneumatikový horror svědčil Leclercovi, Verstappen neměl dost paliva

Robert RoBertino Pavelka, 1. října 2022, 16:04 Aktualizováno 1.10.2022, 16:41 Google+

Kvalifikace byla do jisté míry ovlivněna deštěm, který sice před jejím začátkem ustal, ale mokrá trať, vysoká vlhkost vzduchu a tím pádem pomalejší vysychání znamenalo pro všechny piloty velmi složité podmínky.

Počet komentářů:  29 komentářů (Poslední 03.10. 10:16) Napište svůj názor
Sainzovi v Singapuru nevycházely první pokusy, jeho týmový kolega Leclerc má ve sbírce další pole-position

Sainzovi v Singapuru nevycházely první pokusy, jeho týmový kolega Leclerc má ve sbírce další pole-position | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Asijské podnebí znamenalo doslova ruletu a v mnohých případech ovlivnilo dění na trati, i když žádný velký třesk se neodehrál. Teplota vzduchu a trati byla téměř shodná (26°C resp. 27-28°C), vysoká vlhkost vzduchu 81 % a menší větřík - 3,9 km/h - byly kulisou kvalifikace pod umělým osvětlením.

Q1 - 18 minut

Všichni piloti se na trať vydali na zeleně označených pneumatikách, protože i když už nepršelo, zejména ve třetím sektoru ještě na mnoha místech stála voda. První zaznamenaný čas měl na kontě Russell (1:57,099), ale poté vyjeli jeho kolegové a postupně sráželi hodnoty níž a níž. Překvapil Lance Stroll (1.56,997), naopak první pokus nevyšel Saizovi (1:58,131). Záhy se však Ferrari dostaly do kondice (Leclerc 1:55,054), ale šikovně si vedl i Hamilton (1:54,689). K vidění bylo několik hodin - Magnussen, Vettel - či výjezdu mimo trať v pasáži před podjezdem tribuny (Albon). Problém měl i Verstappen, jemuž vůz lehce plaval, ale nakonc to byl on, kdo si zajistil nejlepší čas 1:53,057 před Hamiltonem (1:53,161). Smůla provázela Ocona, jehož výkon ovlivnily problémy s brzdami.

Do Q2 nepostoupili: Bottas, Ricciardo, Ocon, Albon, Latifi

Q2 - 15 minut

Trať přeci jenom ztrácela mokrou povahu, ale ze špičky si nikdo při prvních pokusech netroufl zariskovat, třebaže Leclerc se dožadoval zkoušky na slicks. Časy se zkrátily zhruba o jednu vteřinu a když v závěru vyzkoušeli piloti Aston Martinu a Zhou nejměkčí směs a přes jisté zlepšení se do Q3 neprosadili, nepokusili se o to ani ostatní. Tentokrát si dílčí vítězství odnesl Leclerc (1:52,343) před Hamiltonem (1:52,691) a Verstappenem (1:52,723). Vettel svou nadějně rozjetou jízdu skončil chybou před podjezdem tribuny, jinak jeho první vlaštovka na slicks mohla být úspěšná. Pořádným překvapením byl výkon Russella, jenž nedokázal přes veškerou snahu zlepšit svůj čas na postup do závěrečného dějství.

Do Q3 nepostoupili: Russell, Stroll, Schumacher, Vettel, Zhou

Q3 - 12 minut

Boj nervů začal v samotném začátku, nakonec zariskovali až na Magnussena a Cunodu všichni ostatní a nasadili nejměkčí směs. Třeba pro Leclerca, jenž chtěl původně ještě jednou intermediate to znamenalo malé zdržení. Verstappen se hodně pral se svým vozem a výsledkem byl překvapivě nepovedený čas 1:56,940, ale jak se pneumatiky začaly zahřívat, bylo jasné, že rozhodnou opravdu poslední metry a vteřiny. Stačí porovnat první relevantní časy pětice Verstappen - Pérez - Leclerc - Sainz - Hamilton (1:54,293 - 1:51,747 - 1:51,881 - 1:52,234 - 1:51,099) s finálními pokusy. Prakticky všichni piloti kroužili i čtyři kola za sebou a bez problémů zdolali hranici 1:50,00, ovšem zajímavé je, že poslední pokusy nevyšly podle očekávání Pérezovi a Hamiltonovi, třebaže čas zajeli až po Leclercovi - a skutečně každé kolo blíž cíli mělo rychlejší potenciál - Hamilton dokonce před posledním pokusem zajel pomalé kolo, aby si co nejlépe nachystal pneumatiky. Verstappen i přes drobné chyby rozjel poslední kolo hodně nadějně, ovšem k jeho překvapení ho tým povolal do pit-lane, což Holanďan značně rozladěně komentoval - příčinou byl nedostatek paliva, což tým potvrdil; podle časomíry však měl reálně na pohodlné zdolání Leclercova času...

GP Singapuru (Singapur)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:49,412
2. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing1:49,434
3. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:49,466
4. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari1:49,583
5. 14 Fernando ALONSO espBWT Alpine F1 Team1:49,966
6. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:50,584
7. 10 Pierre GASLY fraScuderia AlphaTauri1:51,211
8. 33 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing1:51,395
9. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:51,573
10. 22 Juki CUNODA jpnScuderia AlphaTauri1:51,983
11. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:54,012
12. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco Cognizant 1:54,211
13. 47 Mick SCHUMACHER deuHaas F1 Team1:54,370
14. 5 Sebastian VETTEL deuAston Martin Aramco Cognizant 1:54,380
15. 24 Guanyu ZHOU chnAlfa Romeo F1 Team ORLEN1:55,518
16. 77 Valtteri BOTTAS finAlfa Romeo F1 Team ORLEN1:56,083
17. 3 Daniel RICCIARDO ausMcLaren F1 Team1:56,226
18. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team1:56,337
19. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing1:56,985
20. 6 Nicholas LATIFI canWilliams Racing1:57,532

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: KVALIFIKACE GP SINGAPURU: Pneumatikový horror svědčil Leclercovi, Verstappen neměl dost paliva

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 03.10.2022 10:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 29 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Piloti Ferrari před závodem v Monze

Piloti Ferrari reagují na Binottův odchod

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc se svou trofejí za druhé místo po závodě na Monze

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Budeme dál kousat," slibuje Hamilton, útok plánuje…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

  2. První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

  3. "Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

  4. Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

  5. Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

  6. Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud