Po provedení analýzy silných a slabých stránek týmu na popud prezidenta Sergia Marchionneho přišla Scuderia s tím, že je třeba tlačit spíše na výchovu vlastních talentů. Jamese Allisona tedy v dohledné době zřejmě nenahradí žádným velkým jménem - místo toho dává prostor lidem ze své organizace.
V Maranellu se musí změnit také aerodynamické oddělení, protože jeho bývalý šéf Dirk de Beer byl přesunut na jinou roli. Aerodynamice tak nyní bude velet Cardile, jenž měl na starosti vývoj projektů v GT. Po jeho boku bude pracovat podle motorsport.com jako hlavní aerodynamik David Sanchez, jenž dříve pracoval u Renaultu či u McLarenu.
K restrukturalizaci došlo během letní přestávce a podle šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho udělalo s těmito změnami Ferrari krok správným směrem: "Naším úkolem je ukázat cíl a zajistit, aby cíle byly dosaženy," což se italské stáji toužící po titulu dlouhodobě nedaří.
"Pokud jsou koncepty jasné, pak si myslím, že se nepotřebujeme po nových inženýrech ohlížet mimo Maranello. Nehledáme mega talenty. Když máta takovou osobnost, pak je normální, že celý technický tým dělá to, co říká. Ale my takového muže nemáme. Pracujeme na nové horizontální struktuře a koordinátorem je Mattia Binotto," vysvětluje Arrivabene přístup k personální struktuře, kterou se Ferrari snaží okopírovat od McLarenu.