Traťové limity jsou stále aktuální téma. V Silverstone byly mazány časy v kvalifikaci, v Maďarsku FIA ještě přitvrdila a zavedla elektronické senzory, které přesně měřily, zdali jezdci vyjeli mimo trať. Navíc zpřísnila pravidla pro překračování bílých čar v závodě. To se ale vůbec nelíbilo pilotům a týmům. Ty si spolu se zrušením omezení rádiové komunikace odsouhlasily i konec traťových limitů.
FIA s jejich rozhodnutím až tak moc nesouhlasila. V Německu se traťové limity pořád řešily, ale nebyly posuzovány přísně. Senzor byl pouze v první zatáčce, kde mohou jezdci získat výhodu. Ale byl umístěn tak daleko od bílé čáry, že se nikomu nemazal čas na kolo, i když mnoho jezdců vyjelo mimo trať.
I tento víkend FIA nainstalovala elektronické senzory do Le Raidillon, což je laicky řečeno vrchní část Eau Rouge. Dnes bylo Force India upozorněna, že Pérez překročil limity tratě v této zatáčce a že v kvalifikaci bude stejné překročení limitů hlášeno komisařům, což nejspíše povede k vymazání časů. Obdobné chyby se v Le Raidillon dopustilo i mnoho dalších pilotů včetně Hamiltona nebo Vettela.
Takže navzdory všemu, co jsme mohli slyšet za poslední měsíc, se budou traťové mility posuzovat znova přísněji. A to nejspíše povede i k vymazávání časů v kvalifikaci, pokud si piloti nebudou dávat pozor.
Aktualizace: Podle závodu GP2 to vypadá, že FIA bude hlídat traťové limity i v závodě, a to podle modelu z Maďarska. To znamená, že po třech vyjetích mimo trať přijde černobílá vlajka a za další překročení bude následovat penalizace.