Mezinárodní automobilová federace (FIA) si přeje, aby si tento ochranný systém kokpitu vyzkoušely ve zbytku letošního ročníku všechny týmy. Chce tak získat lepší porozumění případným problémům.
Mercedes, Force India, Red Bull a Toro Rosso jí tuto zpětnou vazbu poskytnou již v Belgii, kde Nico Rosberg, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo a Carlos Sainz vyrazí s Halo do prvního pátečního tréninku. Týmy ale nesdělily, jak dlouho na jejic vozech zůstane.
Jednou z velkých otázek zůstává omezení viditelnosti jezdce s Halo. Bude proto zajímavé si vyslechnout dojmy jezdce při průjezdu zatáček, v nichž překonává velké převýšení - jako je právě Eau Rouge v Belgii. Z tohoto důvodu FIA obzvlášť usiluje o to, aby tam ochranu kokpitu vyzkoušel alespoň jeden tým.
Ferrari a Red Bull otestovali systém Halo již dříve v průběhu sezóny. McLaren se v Belgii nepřidá, jeho záměrem je vyzkoušet ochranu kokpitu před velkou cenou později v letošní sezóně.
Stříbrné šípy také zvažují, že by nové díly pohonné jednotky u Hamiltona nasadily místo Monzy již tento víkend v Belgii. Brit by si tak penalizaci vybral o týden dříve, než bylo původně v plánu (více zde). Podle sportovního ředitele Tota Wolffa se rozhodnou ve čtvrtek.
Mercedesu zbývá 11 vývojových žetonů a FIA před Belgií ohlásili jejich čerpání. Mercedes tedy brzy nasadí novou silnější pohonnou jednotku, ale nemusí k tomu dojít již ve Spa. Další oznámení přišla od Hondy a Ferrari, které do Monzy vyčerpá své poslední tři žetony. Japonskému výrobci jich zbývá deset, Renaultu dokonce 21 - ten už ale žádná větší vylepšení letos neplánuje.