Hamilton si penalizaci vybere zřejmě v Monze + stav motorů před Spa

Petr Hlawiczka, 22. srpna 2016, 06:40 Google+

Mercedes se rozhodl, že šestý motor v letošní sezóně nasadí Lewisovi Hamiltonovi v Monze, který by jim měla díky náskoku v počtu koní sedět. Brit se však jako skutečný lídr šampionátu zatím necítí.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 22.08. 14:43) Napište svůj názor
Lewis Hamilton v závodě v Baku

Lewis Hamilton v závodě v Baku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

V dosavadních 12 závodech letošní sezóny využili kromě tří motorů už 5 turbodmychadel a pět motorgenerátorů pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Za každý šestý díl podle pravidel přichází penalizace, a tu si chce dobrovolně vybrat v Monze, kde se bude závodit hned další víkend po Belgii. Ve zbytku sezóny by si totiž s dosavadními použitými díly nevystačil.

Jaká penalizace ho nejspíše čeká? Za první ze šestých dílů hrozí trestných 10 míst na startovním roštu, za každý další šestý díl 5 trestných míst navíc. Pokud by tedy měnil turbo a MGU-H, putoval by v Itálii o 15 míst dozadu.

Stav použitých součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Belgie 2016

Stav použitých součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Belgie 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Proč v Monze? Protože chceme minimalizovat dopad penalizace a snadněji se tam předjíždí," vysvětluje sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff. Jeho tým se v Itálii díky výkonnostnímu náskoku svého motoru bude cítit pevný v kramflecích. Předjíždění ani tam není úplně jednoduché, každopádně však jde o mnohem přijatelnější trať než třeba Singapur.

Hamilton v šampionátu vede nad svým týmovým kolegou Rosbergem o 19 bodů. Kvůli své situaci s použitými součástmi pohonných jednotek a nezbytné penalizaci se ale jako skutečný lídr necítí.

"Stále to není dost, protože nemám náskok jednoho vítězství v závodu. Doufám, že se ale rozdíl jednoho vítězství v závodu [tj. 25 bodů] překonám, a pak se budu cítit, jako bych byl vpředu," vysvětluje úřadující mistr světa a vedoucí muž letošního šampionátu.

img-responsive

Lewis Hamilton (vlevo) během letní přestávky se svými kamarády | foto: Lewis Hamilton

Další hrozba: napomenutí komisařů
Další hrozbu představuje počet napomenutí, která si Hamilton letos vysloužil od komisařů. Pokud pilot dostane tři a dva z toho za jezdecké přestupky, automaticky následuje trest +10 míst na startovním roštu příštího závodu.

A Lewis má na kontě již dvě napomenutí právě za jízdní prohřešky (couvání v boxové uličce po kvalifikaci v Bahrajnu a nevrácení se na trať správným způsobem v Rusku). Na své počínání si proto nyní musí dávat obzvlášť velký pozor - zbytečné chyby by jej totiž mohly při konečném účtování v závěru sezóny připravit o titul.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hamilton si penalizaci vybere zřejmě v Monze + stav motorů před Spa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 22.08.2016 14:43 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel při testu nových pneumatik ve Fioranu

Pirelli: Reakce na širší pneumatiky jsou ohromně pozitivní + FOTO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  5. Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud