Klíčem k úspěchu bude chlazení

Karel Bařina, 13. března 2005, 10:11 Google+

Za týden se koná sedmá Velká cena Malajsie na moderním okruhu Sepang poblíž Kuala Lumpur.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Theissen - Michael

Theissen - Michael | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Trať navržená německým architektem Hermannem Tilke vždy přináší napínavý závod s řadou zajímavých momentů a předjížděcích manévrů. Významnout roli tu časo sehrají tropické monzuny, které mohou promíchat pořadí během několika kol.

Vysoké teploty a vlhkost vzduchu jsou vždy tvrdým testem motorů a pilotů. Široká trať s dlouhými rychlými zatáčkamy "utahováky" se zmenšujícím se poloměrem vyžaduje opravdové řidičské umění a schopnost předvídat.

"Grand Prix Malajsie je výjimečný závod, zejména kvůli vysokým teplotám v této oblasti a velké vlhkosti," říká Nick Heidfeld, který se připravuje na svůj druhý závod za volantem vozu Williams. "Proto mezi Austrálií a Malajsií nelétám domů, abych si zvykl na zdejší klima. Během let u Sauberu jsem v Malajsii strávil hodně času, takže to tu celkem znám. Těším se na závod v Sepangu. Je to jedna z mých nejoblíbenějších tratí, tak se mi tu doufám povede dobře."

BMW WilliamsF1 Team sice neměl v Austrálii problém s motory, přesto bude moci Nick Heidfeld bez postihu použít nový motor, neboť po kolizi s Michaelem Schumacherem nedokončil poslední závod.

"V Sepangu nás čeká hned dvojitá těžká zkouška motorů," předvídá Dr. Mario Theissen, sportovní ředitel BMW. "Poprvé budou muset odjet dvojnásobnou vzdálenost a navíc v extrémním horku. Všechny týmy budou používat přídavné nebo větší chladící otvory. Chlazení bude pokračovat i když se vůz zastaví. Jakmile pilot přijede do boxů, mechanici přiběhnou s ventilátory a s ledem do chladících otvorů. Tohle nebude možné pouze na startu, kam vozy přijedou ze zahřívacího kola."

Foto: BMW Motorsport
Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Klíčem k úspěchu bude chlazení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Čtvrteční tiskovka v Bahrajnu

PROHLÁŠENÍ po závodě v Rakousku: Nadšení u McLarenu

Alexander Albon s Red Bullem

Nejrychlejší sektory patří McLarenům, maximální rychlost Red Bullu poháněnému Hondou

Alexander Albon, smutný hrdina úvodního závodu

Úvodní závod s velkou úmrtností, Bottas si pohlídal vítězství

Lando Norris v Rakousku

Nejrychlejší kolo předvedl bronzový Norris, na poslední chvíli tím vystrčil Hamiltona z pódia

Lewis Hamilton během soukromého testu Mercedesu v Silverstone před zahájením sezóny 2020

Hamilton byl na koberečku, trestu se ale vyhnul

Valtteri Bottas během soukromého testu Mercedesu v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Mercedes v laufu, Verstappen se nevzdává

Valtteri Bottas během soukromého testu Mercedesu v Silverstone

První kvalifikace sezony pro Bottase, Ferrari propadlo

Lewis Hamilton během 1. tréninku v Rakousku

Třetí trénink opět pro Mercedes, Latifi boural

Christian Horner a Alexander Albon během testování v Silverstone

Red Bull plní slib a protestuje proti systému DAS

Lewis Hamilton ve čtvrtek při tiskovce GP Rakouska

Druhý trénink v Rakousku: Mercedes nedal soupeřům šanci

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. LECLERC, 3. NORR... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sato, Takuma

BAR potvrzuje výměnu motorů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Černý Mercedes stíhaný Red Bullem začíná v Rakousku nejrychleji, Ferrari hodně ztrácí

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Mercedes v laufu, Verstappen se nevzdává

  3. První kvalifikace sezony pro Bottase, Ferrari propadlo

  4. Mercedes mění barvy: černou proti rasismu

  5. Druhý trénink v Rakousku: Mercedes nedal soupeřům šanci

  6. PROHLÁŠENÍ po závodě v Rakousku: Nadšení u McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud