Klíčem k úspěchu bude chlazení

Karel Bařina, 13. března 2005, 10:11 Google+

Za týden se koná sedmá Velká cena Malajsie na moderním okruhu Sepang poblíž Kuala Lumpur.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Theissen - Michael

Theissen - Michael | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Trať navržená německým architektem Hermannem Tilke vždy přináší napínavý závod s řadou zajímavých momentů a předjížděcích manévrů. Významnout roli tu časo sehrají tropické monzuny, které mohou promíchat pořadí během několika kol.

Vysoké teploty a vlhkost vzduchu jsou vždy tvrdým testem motorů a pilotů. Široká trať s dlouhými rychlými zatáčkamy "utahováky" se zmenšujícím se poloměrem vyžaduje opravdové řidičské umění a schopnost předvídat.

"Grand Prix Malajsie je výjimečný závod, zejména kvůli vysokým teplotám v této oblasti a velké vlhkosti," říká Nick Heidfeld, který se připravuje na svůj druhý závod za volantem vozu Williams. "Proto mezi Austrálií a Malajsií nelétám domů, abych si zvykl na zdejší klima. Během let u Sauberu jsem v Malajsii strávil hodně času, takže to tu celkem znám. Těším se na závod v Sepangu. Je to jedna z mých nejoblíbenějších tratí, tak se mi tu doufám povede dobře."

BMW WilliamsF1 Team sice neměl v Austrálii problém s motory, přesto bude moci Nick Heidfeld bez postihu použít nový motor, neboť po kolizi s Michaelem Schumacherem nedokončil poslední závod.

"V Sepangu nás čeká hned dvojitá těžká zkouška motorů," předvídá Dr. Mario Theissen, sportovní ředitel BMW. "Poprvé budou muset odjet dvojnásobnou vzdálenost a navíc v extrémním horku. Všechny týmy budou používat přídavné nebo větší chladící otvory. Chlazení bude pokračovat i když se vůz zastaví. Jakmile pilot přijede do boxů, mechanici přiběhnou s ventilátory a s ledem do chladících otvorů. Tohle nebude možné pouze na startu, kam vozy přijedou ze zahřívacího kola."

Foto: BMW Motorsport
Vytisknout

Diskuze: Klíčem k úspěchu bude chlazení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sato, Takuma

BAR potvrzuje výměnu motorů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud