U Ferrari už se nějakou dobu obávali, že převodovku, která doznala jisté úhony v Baku, bude nutno vyměnit. To se nakonec potvrdilo a německý pilot tak bude muset v kvalifikaci hodně napnout síly, protože ho čeká nepopulární trest posunu na startovním roštu o pět míst dozadu.
Navíc zůstává otázka, jaké ujmy doznalo Ferrari exmistra světa po jeho nedobrovolném výletu z trati. V zatáčce Remus šel Vettel do hodin a poté bokem putoval napříč kačírkem až téměř k bariéře. Ještě seděl ve voze, když dával svému týmu do radiokomunikace vysvětlení: "Absolutně netuším, co se stalo. Prostě jsem najednou letěl z trati a nemohl nic dělat."
V dopoledním tréninku se rovněž dostaly na přetřes přestupky trojice Ericsson, Wehrlein a Harjanto. Marcus Ericsson při nájezdu do boxů málem kolidoval s Danielem Ricciardem a při manévru přejel levými koly bílou čáru vymezující vjezd do depa. Pascal Wehrlein nedodržel minimálně stanovený časový limit v režimu virtuálního safety caru po Verstappenově vyjetí z trati v zatáčce Wirth, Rio Harjanto zase po hodinách v zatáčce Jochena Rindta nedával pozor a zkřížil dráhu Daniela Ricciarda.
V případě Wehrleina podali zástupci FIA následující vysvětlení: "Pilot nám podal vysvětlení, že předpokládal mnohem rychlejší úbytek tempa a byl překvapen, zejména s ohledem na velmi rychlý úsek trati, jak dlouho mu zpomalení trvalo. Proto považujeme napomenutí za přiměřený postih."
V případě Wehrleina jde o první, byť jen mírný postih v sezóně. Stejného pokárání se dostalo i Harjantovi a Ericssonovi za jejich přestupky.