Mercedes se zasazuje o revizi platební struktury F1

Robert RoBertino Pavelka, 1. července 2016, 13:00 Google+

Ferrari dostává zvláštní bonus na základě svého postavení v motorsportu jako nejstarší tým, který se doposud jako jediný v historii zúčastnil všech ročníku Formule 1 od jejího oficiálního šampionátu, který se jezdí od roku 1950.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toto Wolff otevřeně hovoří o finančních záležitostech F1

Toto Wolff otevřeně hovoří o finančních záležitostech F1 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Šéf Mercedesu Toto Wolff potvrdil, že Mercedes je nakloněn návrhu Bernie Ecclestonea na změnu způsobu rozdělování příjmů pro týmy F1. Zatímco Ferrari má zmíněný extra příjem, týmy jako Red Bull, Mercedes, McLaren či Williams dostávají roční bonus na základě jejich umístění v Poháru konstruktérů. 

Ecclestone hodlá pozměnit přerozdělování peněz s větším důrazem na výsledky, aby ostatní týmy měly větší šance si přijít na lepší peníze, pokud budou mít dostatečné výsledky.

Wolff se setkal s Ecclestonem ve čtvrtek, aby šestaosmdesátiletý patriarcha Formule 1 představil své nápady. "Dlouho jsme diskutovali o různých tématech, způsob přerozdělení distribuce prize money byl jedním z nich. Myslím, že je v zájmu všech stabilita v dlouhodobném horizontu, debatovali jsme o různých modelech. Myslím, že lze budovat na určitých pilířích. Můžeme stanovit základní stavbu, protože je důležité vědět, co dostanete na základě výkonu a historické úspěšnosti. Takže bych řekl, že správnou cestou do budoucna budou tři důležité elementy," komentuje záležitost Wolff.

img-responsive

Copak nám Bernie do budoucna vymyslí? | foto: Red Bull Racing

"Příjmy rostou. Obchody Bernieho jsou ziskové a každoročně se zvyšují. Další výnosy jsme schopni generovat z televizních práv, sponzorských a sankčních poplatků. Vzpomínám si, že když jsme dosáhli v roce 2009 s Williamsem páté místo v Poháru konstruktérů, vyneslo to týmu 35 - 40 milionů dolarů. Dnes by stejné umístění znamenalo pro týmovou pokladnu o nějakých 30 - 40 % větší příjem. To je důvod rostoucích prize money. Bernieho podnikání je velice výhodné a bude i nadále, protože většina smluv je dlouhodobých. Ať jde o smlouvy na televizní přenosy nebo několikaleté kontrakty s promotéry závodních tratí. Z toho je vidět, že tyto pilíře F1 jsou opravdu pevné," pokračuje Wolff. 

Šéf týmu s třícípou hvězdou ve znaku rovněž poukázal, že významné bonusové příjmy dostává Mercedes především za své výsledky na tratích a v šampionátu. Jak uvedl, Ecclestone souhlasil s vyššími částkami v případě, že tým vyhraje mistrovství dvakrát po sobě. Neočekával však, že se to Mercedesu povede. 

"Možná, že model, který Mercedes od Bernieho dostal v roce 2012, byl základem pro budoucnost. Dostali jsme nějaké peníze navíc za naše výsledky. Bernie nikdy nepředpokládal, že vyhrajeme dvě mistrovství po sobě," podotýká Wolff, který však zároveň připouští, že je třeba vzít v úvahu různé faktory. "Je třeba se na záležitost podívat a říci si, jaký význam historie a výkonnost mají. A také význam značky jako takové, jaký podíl má na historickém neúspěchu. Potom se se musí obě tyto položky porovnat. Je třeba vzít všechny proměnné a spojit je a posoudit, jaká aplikace je důležitá - například historické hodnoty, historickou výkonnost a aktuální výkon."

img-responsive

Ferrari si podle Wolffa svůj bonus s ohledem na historii zaslouží | foto: Scuderia Ferrari

Ferrariho bonus

Přestože Wolff je přesvědčen o stále důležitějším aspektu výkonnosti, domnívá se, že Ferrari by mělo nadále mít své zvláštní postavení. "Není sporu o tom, že jde o ikonický tým v F1. Není důvodu zpochybňovat jejich historickou výkonnost a obrovskou hodnotu pro motorsport. Takže v tomhle směru nevidím žádný problém."

Šéf Mercedesu zároveň prohlásil, že se nebojí o pozici vedení svého týmu, kdyby náhodou v budoucnu výsledky zaznamenaly stagnaci. "Vedení je docela uvolněné, protože v případě, že dojde k poklesu, já nebo tým o něco přijdeme, takže budeme bojovat o znovuzískání. Není to jenom o ztrátě - prize money v F1 rostou, takže mluvme o světlé stránce, jak dosáhnout způsobu jejich spravedlivé a ještě spravedlivější distribuce."

Wolff si je vědom i určité závisti a osočování, proto rozhodně odmítl nařčení, že vstřícnost ze strany Mercedesu a skutečnost, že byl jako jeden z prvních ochoten na dohodu přistoupit, je podlézání Ecclestonemu. "To se nestane. Doba se změnila. Svět je transparentnější a my všichni jsme v tomto sportu zúčastněnými stranami. Myslím, že kdo jako první utáhne šrouby nebude spojovát s jinými týmy," dodává Wolff.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mercedes se zasazuje o revizi platební struktury F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renault by dle vyjádření svého šéfa dokázal za aktuální situace podvádět, ale nikdy by to neudělal

Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Lando Norris s McLarenem MCL33 během sezónních testů v Maďarsku

"F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

Esteban Ocon si dělá zálusk na velmi dobré místo v kokpitu Stříbrného šípu

Ocon u mistrovského Mercedesu? "Jde jen o otázku času," věří mladý jezdec

Fernando Alonso v F1 končí - nadobro?

Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Fernando Alonso v loňském závodě Indy500 kvůli motoru Honda nedojel do cíle, přesto v americké sérii zapůsobil velmi dobrým dojmem

Alonsa čeká test v IndyCar

Carlos Sainz se stěhuje do Wokingu

McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Maďarska dojel třetí za Lewisem Hamiltonem a svým týmovým kolegou

"Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou

Pole je vyrovnané, Renault se proto stále soustředí na letošní vůz. Ohrozí to plány na rok 2019?

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen kritizuje nový prvek na Red Bull Ringu

Verstappen nadává na nové obrubníky na Red Bull Ringu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso v roce 2019 ve Formuli 1 závodit nebude, potvrzuje McLaren

  2. Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

  3. "Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

  4. McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

  5. "F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

  6. "Pokud jde o čistý talent, pak je Alonso na stejné úrovni jako Schumacher," hodnotí Massa

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud