PROHLÁŠENÍ po závodě: Někteří piloti se zlobí na omezení komunikace s inženýry

Jana Šrámková / Jan Pánek / Robert RoBertino Pavelka, 19. června 2016, 17:06 Aktualizováno 19.6.2016, 18:00 Google+

Jak hodnotí dnešní závod v ulicích Baku jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 20.06. 10:51) Napište svůj názor
Nico Rosberg v závodě v Kanadě

Nico Rosberg v závodě v Kanadě | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo
To byl úžasný víkend. Díky všem v Baku za skvělé uvítání, je to skvělý okruh. Pro mě šlo vše podle plánu, takže to bylo fantastické. Tuhle výhru si užívám, pro to jsem sem přijel, neřeším šampionát, teď si chci užít oslavy. Byl jsem s autem jako jeden a to se stává jen zřídka, bylo to skvělé.

Měli jsme s Lewisem problém s výkonem, nemohli nám říci, co přesně se děje, zkusil jsem to a fungovalo to. Je to mnohem náročnější v tomto ohledu, protože jsme tam jen sami a může to přinést problémy. Ale ty pravidla jsou podle mě dobrá.

Lewis Hamilton, 5. místo
Neměl jsem tušení, že existuje asi 16 různých pozic motoru a v těch dalších 20 pozic, takže jsem nevěděl, co jsem měl za problém, jen jsem měl malý výkon. Nic jsem neudělal, opravilo se to samo. Ke konci jsem vypl motor, chybělo sedm nebo osm kol a měl jsem ztrátu 14 sekund a tak jsem šetřil motor, protože jich nemám k dispozici jako ti přede mnou. Možná z něj ještě dostanu víc.

Nevidím výhodu omezení radiokomunikace. FIA učinila F1 velmi technickou a je tu asi 100 různých pozic vypínačů, možná víc a neměl jsem nárok to zjistit, ať už bych to studoval sebevíc. Byla to škoda, že jsem nemohl závodit, chtěl jsem to. Pokud bych opravil nedostatek výkonu, mohl jsem hrát v závodě roli a stíhat ty přede mnou. Ale nestalo se to a tak to je.

Niki Lauda, nevýkonný šéf týmu
Pro jezdce je to těžké (komentuje situaci s omezením radiokomunikace s týmem - pozn. red.). V tomto případě to byla diskuze ohledně motoru a jeho módu a nemohli jsme to Lewisovi říci. Problém měly oba vozy, Nico to opravil dříve. Nechci za to Lewise obviňovat, protože je těžké jet a pochopit, co se děje. Omezení existuje a musíme se mu přizpůsobit.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Myslím, že okruh je neuvěřitelný, pár opravdu rychlých zatáček. Pochopitelně jsme odvedli skvělou práci, už na konci včerejšího dne auto ožilo. Druhé místo podruhé v řadě, takže rychlost tu je, auto je dobré a je dobré, že se daří. Díky týmu. Myslím, že Nico byl velmi silný, jsem překvapen, že tu nebyl safety car, ale myslím, že my jsme to napravili oproti pátku a je škoda, že nemáme obě auta na bedně.

Rozhodl jsem se, že do boxů nepojedu a riskovali jsme, měli jsme dobrou rychlost na těch pneumatikách. A potom to bylo o tom, abychom dojeli a navyšovali náskok. Ale myslím, že to neudělalo žádný rozdíl na výsledku, ani kdybych zajel do boxů dřív. Byl jsem si jistý, že ho na trati mohu porazit. Osobně si ohledně pravidel s omezením radiokomunikace myslím, že je to vtip, protože to moc věcí nemění a nemyslím, že je to velký problém.

Kimi Räikkönen, 4. místo
Konečně jsem pocítil pravidlo ohledně rádiové komunikace, myslím, že je pěkně stupidní. Dostal jsem penalizaci, potom jsem ztratil nějaký čas za Haasy a Sauberem o kolo zpět. Měl jsem trošku problémy, i když tam tempo bylo. Měl jsem těžký víkend, ale nemůžu říct, že bychom byli špatní. Na konci jsem měl trošku obtíže, nevěděl jsem, jestli nemám technický problém.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Když se podíváme na to, jak jsme na tom byli v pátek, můžeme být s pokrokem spokojeni. Rychlost dnes byla dobrá, i když ne tak, jak by měla. Oba piloti ukázali dobrý výkon, a jak tedy říká náš prezident, musíme jim poskytnout lepší vůz. Jak jsme viděli již v Kanadě, motor je naší silnou stránkou a musíme zapracovat na těch ostatních, protože auto je citlivé na změny nastavení.

Nemám žádné připomínky ke Kimiho penalizaci, tvrdě závodil a předjel řadu vozů. A když zjistil, že ji dostal, byl Sebovi dobrým parťákem. Ztráta na soupeře je stále tu a musíme se tedy snažit zlepšit, stále nám zbývá spoustu závodů a sezóna je dlouhá. Gratuluji Sebovi ke druhému místu, které opět ukázalo, jak talentovaný je pilot.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 3. místo
Když jsem včera poslal auto do zdi, byl jsem sám na sebe naštvaný a frustrovaný. Kluci odvedli skvělou práci, že auto opravili a já musel předvést dobrou práci. Startovali jsme sedmí a musel jsem se probojovat. Měl jsem pěkný start a bojoval jsem potom s Kimim. Věděl jsem, že má penalizaci, ale i tak bylo pěkné ho v posledním kole dostat.

Nico Hülkenberg, 9. místo
Bylo to pro mě náročné. Start byl ok, ale v první zatáčce do mě narazil Gutiérrez. Ztratil jsem pár pozic, když jsem se snažil dostat vůz pod kontrolu a potom jsem to musel už jen dohánět. Nebylo lehké se dostat v začátku do provozu a potom jsem se celkově trápil s přetáčivostí, nemohl jsem najít harmonii s vozem, kterou jsem zažil v trénincích.

Nebylo lehké udržet pneumatiky v provozu tak dlouho, 31 kol, na konci už bylo téměř po nich, ale ten risk jsem rád zkusil a strategie se vyplatila. Auto bylo celý víkend dobré, ale mám pocit, že jsem zaplatil za včerejší chybu v kvalifikaci. Ale s výsledkem týmu jsem spokojen, dovezli jsme řadu bodů.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Je to fantastický výsledek o víkendu, kde jsme vypadali od začátku silně. Je to úspěch pro celý tým i pro mechaniky, kteří opravili Checův vůz a kteří zvládli dvě skvělé zastávky v boxech i naše inženýři na boxové zídce se strategiemi. Věděli jsme, že rychlost máme, i když jsme startovali dál, než jsme si přáli, ale nakonec výsledek přišel.

Checo zajel skvěle a druhé pódium během tří závodů ukazuje, že dostává z vozu jeho potenciál. Nico měl smůlu, že do něj narazil Gutiérrez a to ovlivnilo závod. Ztratil pár pozic, ale jel správným směrem. Startoval dvanáctý, měl jinou strategii a byl jen kousek od toho, aby dojel sedmý. I tak ale získal důležité body. Tento výsledek posílil naši pátou příčku v šampionátu a posunul nás ke čtvrté. Dnes se bude určitě slavit.

 

img-responsive

Nejlepší jezdci na stupních vítězů po premiérovém závodě v Baku | foto: Daimler AG

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 6. místo
Nakonec si nemyslím, že to je dobrý výsledek, mysleli jsme si, že budeme výš. Chybělo nám dobré tempo. Aspoň se nám povedla strategie s jednou zastávkou, tým navíc odvedl dobrou práci při zastávce v boxech. Rychlost na rovinkách byla dobrá, ale chyběl mi grip v zatáčkách, to byl náš problém.

Felipe Massa, 10. místo
Byl to pro mě opravdu hrozný závod. Jeden z těch, na které chci zapomenout. Velmi jsem se trápil s pneumatikami. Nedokázal jsem zajistit, aby fungovaly a opotřebení za těch zadních bylo větší, než jsem očekával. Jeden bod je víc, než to mohlo být, protože jsem nemohl jet pořádně a nemohl jsem pneumatiky ani šetřit. Možná musíme na autě něco změnit, aby pneumatiky v budoucnu tady fungovaly lépe.

Rob Smedley, ředitel traťových operací
Tak závod nic moc, očekávali jsme z velké ceny mnohem větší vzrušení. Rozdělili jsme strategie mezi oběma jezdci, což se nám povedlo. Ale auto bylo trošku pomalé. Massa se trápil s pneumatikami, tak jsme jej povolali dříve, Bottas měl podobný problém, ale samo se to zlepšilo, nechali jsme ho venku a vyšlo to na jednu zastávku. Co se týče rádiové komunikace, je to dnes velmi těžké, ale máme vyjasněné, co můžeme a co ne.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 7. místo
Měli jsme problémy se zadními pneumatikami, nejspíše jsme v nich nedokázali udržet teplotu. Nečekali jsme takové problémy. Potom jsme neměli v plánu dvouzastávkovou strategii. Ale stejně jsme neměli tempo. Na konci jsme mohli trošku bojovat na středních pneumatikách, na měkčích pneumatikách nám to vůbec nejelo. Zklamání není ani tak 7. místo, ale že jsme museli jet na 2 zastávky. Dneska jsme byli s pneumatikami bezmocní, Max měl ten samý problém.

Nerozumím tomu, proč jsme dnes měli takové problémy, mysleli jsme si, že jsme to vyřešili, ale nejspíše ne. Já s omezení rádiové komunikace nemám problém, mám všechny informace, co potřebuju. Pokud jde o bezpečnost, myslím, že by piloti dostat instrukce od týmu, ani nevím, jak motor vypadá (smích). Samozřejmě si dělám srandu.

Max Verstappen, 8. místo
Na konci jsme se přibližovali těm před námi. Na střední sadě jsme byli konkurenceschopní, ale měkčí směsi nám nesedly. Musíme se na to podívat, neměli jsme na pneumatikách dobré tempo. Myslím, že rádiové omezení není příliš strašné, mně to nevadí, pouze se pilot musí naučit vše před závodem.

Christian Horner, šéf týmu
Na měkkých a super-měkkých pneumatikách jsme měli strašně velkou degradaci, auto ožilo až na středních pneumatikách, teď musíme porozumět tomu, co se vlastně stalo. Nakonec jsme dosahovali podobných časů na všech druzích pneumatik. Ricciardo měl podobné časy jako Rosberg jednu dobu, ale potom bum a pneumatiky odešly.

 

MCLAREN

Jenson Button, 11. místo
Dnešní závod jsem si užil, dal jsem tomu všechno. Startoval jsem 19. a dojel jsem 11., to není špatné. Kdybychom startovali 11., asi bychom 11. i skončili. Měl jsem dobré souboje, auto se chovalo pěkně, mělo hodně přítlaku i pneumatiky se chovaly pěkně. Nikdy se nevzdávám. Naše auto se zlepšuje, pokud se na to podíváme tak, že nebereme v úvahu různost okruhů.

Fernando Alonso, nedokončil
Na převodovce vznikal nějaký problém, raději jsme odstoupili, aby se nepoškodil motor. Pravidlo ohledně omezení komunikaci mi nepřipadá užitečné, řídíme v podstatě kosmické lodě, které jsou komplikované, ale nemáme o nich dostatečné informace.

Eric Boullier, závodní ředitel
Po druhém závodě v řadě jedno jsme o jedno místo mimo body. Jen málo může zlepšit pocit po zklamání z těchto závodů. Přesto musíme být pragmatičtí a myslet na pozitiva. Z devatenáctého místa zajel Jenson skvěle a zvládal zmenšit ztrátu na Massu, ale nebyl dost blízko na to, aby jej předjel. Navíc stratégové pro oba piloty zvolili silné plány a i zastávky v boxech byly skvělé, takže oba jeli ve středu pole.

Ačkoliv jsme nebyli odměněni body, můžeme být s naší prací spokojeni. Fernando měl dnes smůlu a měl zvětšující se problémy s převodovkou a musel odstoupit. Je jasné, že musíme udělat víc, abychom se zařadili mezi stálé účastníky nejrychlejší desítky, takže cílem je snížit tuto ztrátu.

 

SAUBER

Felipe Nasr, 12. místo
Celkově jsem spokojen, tvrdě jsem bojoval od začátku až do konce a můžeme být spokojeni. Maximalizovali jsme výkonnost stejně jako strategii a byli jsme blízko bodům, ale ne dost. Stále nejsme tam, kde bychom chtěli, protože cílem jsou body a jsme motivováni, abychom se tam dostali.

Marcus Ericsson, 17. místo
Bylo to zklamání. Od začátku se pneumatiky chovali jinak, než jsme čekali. Vypočítali jsme, že vydrží déle, než jak tomu pak bylo. Hodně brzy odešly a museli jsme tak změnit strategii na dvě zastávky. Celkově se mi nedařilo je dostat do správného provozního stavu, takže rychlost nebyla dostatečná. Zlepšilo se to až ke konci a to kvůli chladnějším teplotám.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Nový závod je vždy výzvou a Baku byl úspěch. Tým odvedl také dobrou práci, Felipe převedl slušný výkon a využil příležitosti. Marcus měl horší startovní pozici a zlepšoval své časy, ale trápil se s pneumatikami kvůli vysokým teplotám. Na těchto výsledcích však můžeme stavět.

 

HAAS

Romain Grosjean, 13. místo
Auto bylo dobré, postupně se objevilo opotřebení zadních pneumatik a musel jsem přezout na měkké. Plánem bylo jet až do konce, ale nakonec jsem musel znovu do boxů kvůli nečistotám. To nás stálo výkon a musel jsem jet na středně-tvrdé sadě až do konce, protože už jsme neměli měkké. Udělali jsme, co jsme mohli, ale stále nejsme tam, kde bychom chtěli být.

Esteban Gutiérrez, 16. místo
Nebyl to dobrý den. Měl jsem poškozený vůz po startu a potom jsem se snažil získat, co to šlo. Neměli jsme rychlost na to zaútočit na ty před námi. Trápil jsem se s předjížděním a získáváním pozic. Celkově to nebylo dobré. Nyní se musíme soustředit na další závod a zůstat pozitivní. Nejsme tam, kde bychom chtěli, ale stále se snažíme a chceme dostat z auta maximum.

Günther Steiner, šéf týmu
Byla to výzva. Na startu měl Esteban kontakt s Hülkenbergem a ztratil část křídla a podlahy. Musel do boxů a to pokazilo jeho závod. Romainovi se dařilo dobře. Chtěli jsme, aby na první sadě pneumatik zůstal déle, ale po přezutí to vypadalo dobře, než musel opět do boxů kvůli očištění radiátorů. Rychlost byla dobrá, ale nemohli jsme riskovat přehřátí motoru. Stále jsou cílem body. Měli jsme dobré zastávky a děláme pokroky, takže se nyní těšíme na další závod.

 

RENAULT

Kevin Magnussen, 14. místo
Myslím, že to byl vlastně dobrý závod. Vzhledem ke startovní pozici to není špatné. Něco jsme se naučili, což je dobré. Hlavním pozitivem tohoto víkendu je to, jak si tým udržel chladnou hlavu a zůstal pozitivní. Jsou to vítězové a byli šampiony, takže kvalifikace z posledního místa je pro ně těžká, ale viděl jsem, že jejich reakce byla silná.

Jolyon Palmer, 15. místo
Opět jsme ukázali, že je naše závodní rychlost mnohem lepší než ta kvalifikační, za což jsme vděčný. Závodit na tomto okruhu je zábava a je škoda, že jsme na to dnes neměli auto. Měl jsem problém s pneumatikou, proto jsme ji museli vyměnit, ale do té doby byla rychlost dobrá. Super-měkká směs se chovala dobře, ale bylo těžké s nimi pracovat. Navíc chyba na startu vlastně rozhodla můj závod. 

Fred Vasseur, závodní ředitel
Vzhledem ke startovní pozici to je dobré. Oba piloti zůstali soustředěni a udrželi si chladnou hlavu a získali co nejlepší výsledek. Po včerejšku jsme Kevinovi změnili převodovku a nastavení a startoval z boxové uličky. Zvolili jsme jednozastávkovou strategii a využil toho. Jolyon také jel na jednu, ale změnili jsme to. Tento výsledek ukazuje, že se nevzdáváme, ať to stojí, co to stojí, snažíme se dál.

 

MANOR

Rio Harjanto, 18. místo
Nebylo to moc dobré. V zatáčce č. 1 došlo ke kontaktu, při kterém jsem si poškodil křídlo a musel jsem do boxů. A navíc to samozřejmě znamenalo delší zastávku a tak jsem se propadl. Zkusili jsme jednu zastávkovou strategii, ale 49 kol bylo příliš a trápil jsem se s opotřebením.

Každé kolo byl brzdný bod jinak. Ale myslím, že všichni tu očekávali příležitosti, tak jsme se museli pokusit na ně případně reagovat. Nakonec na ně nedošlo a byl to přímý závod. Ale zaměřme se na pozitiva - měl jsem dobrou kvalifikaci a dojel do cíle, takže to je dobré.

Pascal Wehrlein, nedokončil
Je to škoda, doufali jsme ve víc. Myslím, že jsme zvolili odlišnou strategii, která by se vyplatila, kdyby se závod vyvíjel v náš prospěch. Začali jsme na měkkých, přezuli na super měkké a potom na středně-tvrdé. Jejich rychlost byla dobrá, snižoval jsem ztrátu na Saubery, ale trápily mě brzdy. Když jsem dojel do první zatáčky, nefungovaly a nebyla tedy jiná alternativa, než závod ukončit. Nic víc... Musíme se dívat kupředu, jinak jsem si tu ale okruh v Baku užil.

Dave Ryan, závodní ředitel
Po včerejší kvalifikaci a GP2 závodech jsme se rozhodli pro rozdílné strategie, abychom pokryli různé možnosti. Riovi se závod pokazil hned po pár metrech,  když jej do zdi vytlačil Haas. Pascal měl deset kol před koncem problém s brzdami a musel odstoupit. Nebyl to náš den, ale těšíme se již do Rakouska.

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz jr., nedokončil
Celkově to byl obtížný víkend, i když se nám povedlo se v dnešním závodě pozvednout, bohužel mé představení ukončil problém se závěsem. Je to škoda, protože jsem měl z auta velice pozitivní dojem, naše strategie a rychlost byla slušná... Ale brzy to bude lepší!

Když se něco takového stane, pak to musíte jako pilot hodit za hlavu a tvrdě se připravovat na další závod. Od Barcelony až do dneška jsme měli hodně dobré tempo, na to nesmíme zapomenout, takže mě dnešní neúspěch moc nerozhodil. Jen šlo o neproduktivní víkend, víc z mé strany opravdu udělat nešlo, zatím jsem se svou sezónou pořád spokojený. Teď už se těším do Rakouska.

Daniil Kvjat, nedokončil
Jsem dnes zklamaný, protože jsem mohl závodit jen pár kol a pak jsem musel do boxů kvůli zavěšení zadních kol. Od začátku závodu se vůz dal obtížně ovládat, přesto bylo první kolo docela slušné, ale pak jsem musel zastavit. Je to samozřejmě škoda, ale život jde dál, je to součást závodění. Musíme zjistit, co se stalo a v čem byl problém, ale budeme dál bojovat.

Ohledně ovládatelnosti vozu jsem nadále pozitivní, byla po celý víkend dobrá, takže budoucnost se jeví hodně slibně. Snad budou následovat pro nás příznivější závody, které vytěsní z mé mysli dnešní neúspěch. Potřebujeme pokračovat v práci stejně, jako jsme to udělali včera, protože před závodem vypadalo vše velmi slibně."

Franz Tost, šéf týmu
V první řadě bych chtěl poblahopřát Baku, že uspořádalo tento fantastický závod - bylo opravdu příjemným překvapením sem dorazit a vidět, co všechno se tu udělalo. Je to krásné měst a lidé jsou opravdu přátelští, v každém směru nás podporují. Proto bych rád organizátorům poděkoval, také odpovědným osobám a zejména Berniemu, že se rozhodl zařadit tento podnik do kalendáře F1.

Co se týče našeho výkonu, nebyl dnes vůbec dobrý, protože ani jeden vůz nedokončil závod kvůli problémům se zadním zavěšením. Musíme počkat na demontáž vozů, abychom zjistili, co se přesně stalo, ale jak to vypadá, došlo k defektu tlumiče, který bránil normálnímu pohybu závěsu.

Je to škoda, zvláště poté, co se nám povedlo ve včerejší kvalifikaci. Daniil mohl předvést dobrou show, proto litujeme, že skončil už v šestém kole. Carlos se během působení na trati předvedl velice dobře, myslím, že by z toho dnes opět byly nějaké body. 

Teď už se těšíme na příští Grand Prix v Rakousku, což je pro nás s ohledem na domácí prostředí pro Red Bull velice prestižní a zvláštní víkend.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: Někteří piloti se zlobí na omezení komunikace s inženýry

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 20.06.2016 10:51 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg a Sergio Pérez se po tréninku sešli i na stupních vítězů

Rosberg vítězí v GP Evropy, Hamilton bojoval s technikou, Vettel s igelitovým…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud