FIA požádala při Grand Prix Monaka všechny týmy, aby zaznamenávaly data týkající se pneumatik použitých na trati, aby měl řídící orgán kvalitní základ pro posouzení jejich provozu. Jedná se o opatření, které vzešlo ze zpráv, že některé týmy přišly na způsob, jak snižovat tlak v pneumatikách pod povolenou hranici.
Sice se objevily zprávy, že nový způsob měření tlaku v pneumatikách by mohl být zaveden prakticky okamžitě, závodní ředitel FIA Charlie Whiting se nechal slyšet, že samotný proces šetření FIA je stále ještě v počáteční fázi.
"Jakékoli podobné plány nebo další akce jsou pořád ve stádiu zrodu. Musíme nějakým způsobem změnit stávající postupy. Údaje zaznamenané v Monaku jsou počátkem výzkumného programu, který se dále vyvíjí, ale je příliš brzy na to se ptát, zda s ním máme nějaké problémy," vysvětluje Whiting.
Pirelli chce rychlé reakce
Ačkoliv FIA vyjádřila přesvědčení, že zatím není potřeba okamžitá změna procedur, představitelé Pirelli mají na věc jiný názor - chtějí něco udělat co možná nejdříve. Paul Hembery v rámci kanadské Grand Prix vyslovil názor, že by nový způsob měření tlaků měl být realizován bez váhání - možná ještě předtím, než budou pneumatiky osazeny na vůz.
"V současné době tyto možnosti studujeme. Narazili jsme na několik oblastí, které jsou z našeho pohledu řekněme šedé, doufáme, že si je vyjasníme během příštího týdne. Pro výrobce pneumatik se jedná o klíčovou oblast. Pochopte, že s tlaky se operuje v reálných podmínkách, je to třeba dořešit ještě v tomto roce. Předejde se tím zbytečným investicím ve snaze najít optimální způsob. Nejde nám o to, aby lidé vyhazovali peníze," tvrdí Hembery.