DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli našlo šedé zóny kontroly tlaku pneumatik

Tahanice kolem minimálního tlaku v pneumatikách nadále pokračují, i když se přesouvají spíš do oblasti řešení daného problému. Jak naznačily kapacity F1, chvíli to ještě potrvá, než budou nové postupy pro kontrolu tlaku fungovat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli našlo šedé zóny kontroly tlaku pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 17.06.2016 20:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 17.06.2016 06:46
Tým si nemůže určovat tlak, protože ten je daný… »
» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 17.06.2016 10:57
Přefouknutá guma se opotřebovává jinak než… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    78.98.142.XXX
    Zajímalo by mne, jestli v Le Mans taky řeší hlavně gumy. 20

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Tomur

    Tomur

    188.175.122.XXX
    Řekněte si, na kolik chcete gumy nafoukat při dodržení minimálního předepsaného tlaku, a Pirelli je na požadovaný tlak nafouká. Následně si tlak v gumách můžete zkontrolovat. Vše samozřejmě při stanovené, nejlépe provozní, teplotě gum. Je to drahé? Je to složité? Nebo je na tom něco nereálného? 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Tým si nemůže určovat tlak, protože ten je daný výrobcem pneumatiky, ale jinak skutečně není problém pneumatiku po použití zkontrolovat a pokud je tlak nižší, než předepsaná hodnota, pilota ze závodu vyloučit. To jenom FIA z toho dělá kovbojku.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        77.240.188.XXX
        Dvě drobnosti, tým si může určit tlak, ale ten musí být roven a nebo vyšší než předepsaný minimální tlak.

        A druhá věc, doposud se tlak měří při nasazení kol na vůz, ale není dána teplota pneu... takže pokud by pneu respektive vzduch v pneu měl větší teplotu než má při zátěží, tak by po sundání z vozu musel být tlak nižší... problém je v tom že tlak v pneu je závidlí i na teplotě vzduchu v pneu...a tohle je místo které umožňuje s tím čarovat, aniž by byla porušena pravidla. Podle mě je nejlepším řešením tohle omezení tlaku prostě zrušit, dát týmům jasné info jaký tlak Pirrelli doporučuje, ale pokud tým zvolí jiný tlak a dojde k defektu a nehodě, bude to jen jeho problém.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Přefouknutá guma se opotřebovává jinak než nedofouknutá a s tím výrobce nemá šanci počítat. A co se týče toho druhého, tak pokud dojde při porušení doporučeného tlaku k defektu, nikdo nemá šanci se dozvědět o aktuálním tlaku v okamžiku nehody a hystericky se osočuje výrobce gum, neboli Pirelli. Stejné je to u doporučeného počtu kol. Loni v Belgii jel Vettel už jenom na plátně a když mu pak guma praskla, stejně spousta diváků vinila Pirelli. Podle mě to má být tak, že když výrobce má nést kůži na trh, musí se stanovit pevná pravidla. Porušíš je, diskvalifikují Tě.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            77.240.188.XXX
            Výrobce s tím nemusí počítat, on bude počítat se svým tlakem a při něm bude garantovat životnost gumy... to že v reálu bude životnost při nevhodném používání nižší je snad jasné, ale to je riziko do kterého mohou jít týmy pokud chtějí, bude to jejich riziko.

            Tlak v momentu nehody dnes nikdo nezná, protže tu technologii týmy a výrobce pneu nepoužívají (paradoxně v civilním provozu už existuje celkem dlouho). Ale není ji problém zavést, a opět bych to nechal na týmech jak nahustí pneu, pokud budou mimo rámec, je to jejich problém.

            Problém z pevnými pravidly je ten že ty se lehce nastavují teoreticky, ale v reálném provozu je to horší. V současnosti může mít pneu maximální teplotu 107 °C a zároveň Pirrelli definuje minimální tlak pneu... ale už se například nehovoří o teplotě vzduchu v pneu, či o teplotě disku a podobně... a hlavně tohle se dá dobře kontrolovat v laboratorních podmínkách, ale už moc ne v reálném závodě.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Když se nechá týmům volná ruka. Bude z toho bo.del. A navíc, málokdo uvažuje o tom, že prasklá pneumatika může znamenat mnohem více než jenom havárku pro konkrétního pilota. Kdo uvažoval třeba o tom, že při prasknutí kola letí vzduchem i několik kilo gumy. A teď si představ že do té letící gumy najede další pilot třístovkou a kus té gumy ho trefí do hlavy? Jakou má šanci přežít?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              si myslíš, že týmy nemonitorují tlak v pneu během závodu? Naivko...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            78.98.142.XXX
            Spousta diváků vinila Pirelli, protože guma praskla ve dvou třetinách uvedené trvanlivosti. 20

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama