DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli našlo šedé zóny kontroly tlaku pneumatik
Tahanice kolem minimálního tlaku v pneumatikách nadále pokračují, i když se přesouvají spíš do oblasti řešení daného problému. Jak naznačily kapacity F1, chvíli to ještě potrvá, než budou nové postupy pro kontrolu tlaku fungovat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli našlo šedé zóny kontroly tlaku pneumatik
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Tomur
19:38 16.06.2016 188.175.122.XXXŘekněte si, na kolik chcete gumy nafoukat při dodržení minimálního předepsaného tlaku, a Pirelli je na požadovaný tlak nafouká. Následně si tlak v gumách můžete zkontrolovat. Vše samozřejmě při stanovené, nejlépe provozní, teplotě gum. Je to drahé? Je to složité? Nebo je na tom něco nereálného?-
-
airwar1939
08:04 17.06.2016 77.240.188.XXXDvě drobnosti, tým si může určit tlak, ale ten musí být roven a nebo vyšší než předepsaný minimální tlak.
A druhá věc, doposud se tlak měří při nasazení kol na vůz, ale není dána teplota pneu... takže pokud by pneu respektive vzduch v pneu měl větší teplotu než má při zátěží, tak by po sundání z vozu musel být tlak nižší... problém je v tom že tlak v pneu je závidlí i na teplotě vzduchu v pneu...a tohle je místo které umožňuje s tím čarovat, aniž by byla porušena pravidla. Podle mě je nejlepším řešením tohle omezení tlaku prostě zrušit, dát týmům jasné info jaký tlak Pirrelli doporučuje, ale pokud tým zvolí jiný tlak a dojde k defektu a nehodě, bude to jen jeho problém.-
Pepan
10:57 17.06.2016 89.24.157.XXXPřefouknutá guma se opotřebovává jinak než nedofouknutá a s tím výrobce nemá šanci počítat. A co se týče toho druhého, tak pokud dojde při porušení doporučeného tlaku k defektu, nikdo nemá šanci se dozvědět o aktuálním tlaku v okamžiku nehody a hystericky se osočuje výrobce gum, neboli Pirelli. Stejné je to u doporučeného počtu kol. Loni v Belgii jel Vettel už jenom na plátně a když mu pak guma praskla, stejně spousta diváků vinila Pirelli. Podle mě to má být tak, že když výrobce má nést kůži na trh, musí se stanovit pevná pravidla. Porušíš je, diskvalifikují Tě.-
airwar1939
13:17 17.06.2016 77.240.188.XXXVýrobce s tím nemusí počítat, on bude počítat se svým tlakem a při něm bude garantovat životnost gumy... to že v reálu bude životnost při nevhodném používání nižší je snad jasné, ale to je riziko do kterého mohou jít týmy pokud chtějí, bude to jejich riziko.
Tlak v momentu nehody dnes nikdo nezná, protže tu technologii týmy a výrobce pneu nepoužívají (paradoxně v civilním provozu už existuje celkem dlouho). Ale není ji problém zavést, a opět bych to nechal na týmech jak nahustí pneu, pokud budou mimo rámec, je to jejich problém.
Problém z pevnými pravidly je ten že ty se lehce nastavují teoreticky, ale v reálném provozu je to horší. V současnosti může mít pneu maximální teplotu 107 °C a zároveň Pirrelli definuje minimální tlak pneu... ale už se například nehovoří o teplotě vzduchu v pneu, či o teplotě disku a podobně... a hlavně tohle se dá dobře kontrolovat v laboratorních podmínkách, ale už moc ne v reálném závodě.-
Pepan
14:42 17.06.2016 89.24.157.XXXKdyž se nechá týmům volná ruka. Bude z toho bo.del. A navíc, málokdo uvažuje o tom, že prasklá pneumatika může znamenat mnohem více než jenom havárku pro konkrétního pilota. Kdo uvažoval třeba o tom, že při prasknutí kola letí vzduchem i několik kilo gumy. A teď si představ že do té letící gumy najede další pilot třístovkou a kus té gumy ho trefí do hlavy? Jakou má šanci přežít?
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek