MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Díky Bohu, že to šlo tak, jak jsme doufali. Opravdu mi docházejí slova. Doufal jsem v den jako je tento a splnilo se to. Strategie a délka na ultra-měkké sadě? To byl ten nejdelší stint. Musíte chápat, jak moc můžete pneumatiky využít, a myslím, že v posledním kole přišel jejich konec.
Gratuluji Danielovi, celý víkend jezdil fenomenálně. Je jedním z nejlepších, proti kterým můžete závodit, a těším se na další souboje. Měl by být na svůj dnešní výkon pyšný. Jeden z nejtěžších závodů, které si vybavuji. Necítím, že by to bylo dnes štěstím, musel jsem si to vítězství vydřít a zasloužit.
Nico Rosberg, 7. místo
Aktuálně nevím, jaký k tomu byl důvod, ale bylo to velmi náročné a na přechodných pneumatikách jsem se opravdu velmi trápil. Neměl jsem jistotu a nejel jsem tudíž vůbec na limitu, byl jsem daleko. A potom jsem dal s týmem šanci Lewisovi, který mohl vyhrát, já jsem neměl šanci a tak mě předjel. Ztratil jsem i čas v boxech. Je to zklamání.
Toto Wolff, šéf týmu
Skvělá jízda Lewise, neudělal nic špatně a trošku jsme zariskovali a štěstí se na nás usmálo. Byl to úžasný závod a to jsme po posledních týdnech potřebovali. Ale cítím se špatně kvůli Nicovi, měl špatný závod a chyběla mu rychlost, měl pomalou zastávku v boxech a stálo ho to místa. Zasekl se za Alonsem a nakonec z toho bylo sedmé místo. V prvním stintu jsme mu řekli, ať nechá Lewise projet, protože to byla naše nejlepší šance. Udělal to a ukazuje to gesto týmového hráče. Ale nesmíme se nechat mýlit, Red Bull ukázal rychlost a trápil nás a následující závody budou představovat jiné výzvy než Monako. Musíme se i nadále snažit a dostat se na kobylku problémům, které nás postihly. Ale dnes můžeme slavit skvělé Lewisovo vítězství.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 2. místo
Tento závod snad ani nechci komentovat. Chci hlavně poděkovat všem fanouškům. Bolí to. Ty pneumatiky měly být připraveny, já jsem byl zavolán, nebyl jsem to já, kdo se rozhodl k zastávce. Zavolali mě. Nechci o tom mluvit. Dva závody po sobě mi to pokazili. Myslel jsem, že jsem nejrychlejší za všech podmínek, ale druhé místo to neodráží. Stalo se to podruhé, už podruhé v řadě a to se hodně těžko snáší. Jsem opravdu hodně zklamaný.
V Barceloně jsem to zvládl tak, jak nejlépe jsem mohl, ale teď to nejde. Nesnáším, že se takto cítím, nechci být ve špatné náladě. Vím, že bych měl být rád, jsem druhý v Monaku a měl by být vděčný, ale nejde to. Cítím se, jako by mě podruhé přejel náklaďák.
Max Verstappen, nedokončil
Před nehodou jsem měl rychlost, cítil jsem se dobře. Ale byly to náročné podmínky a zablokoval jsem trošku a od té chvíle jsem byl jen spolujezdec. Byla tam jen jedna suchá závodní stopa, já z ní vyjel a výsledkem byl náraz do zdi. Myslím, že to bylo kvůli podmínkám opravdu náročné, ale to není omluva. Snad se mi to příště podaří lépe.
Helmut Marko, odborný poradce
Přenechali jsme vítězství Mercedesu. Bohužel došlo k nedorozumění a špatné komunikaci. Byla to lidská chyba. Musíme se na to podívat. Je mi to opravdu líto a Danielovi se můžeme jen omluvit.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 3. místo
Jsem nesmírně šťastný. Tým odvedl úžasnou práci se strategií, zastávkami v boxech a je to moje třetí pódium s nimi. A je speciální, že se to stalo v Monako a za těchto podmínek. Rád bych toto umístění věnoval mému šéfovi, Vijayovi Mallyovi, který je stále oddaný a obzvlášť v této době. Udělali jsme správné rozhodnutí s přezutím pneumatik a pro nás byla nejlepší nakonec super měkká směs. Na začátku jsem kontroloval rychlost. Seb byl rychlejší než my, ale já si šetřil pneumatiky a schovával si je na konec.
Nico Hülkenberg, 6. místo
Je to zklamání, i když jsem opět získal body. Načasování první zastávky bylo podle mě špatné a stálo mě to místa a dostal jsem se do provozu. To mi pokazilo závod. Je to frustrující, protože jsem měl rychlost a mohl být na pódiu, ale tak to v Monaku často bývá. Nakonec jsem se dokázal dostat před Rosberga, dobrý manévr v poslední zatáčce na opotřebených pneumatikách. Cítím, že to však byla promeškaná příležitost. Auto bylo dobré a byl jsem si jistý, měl jsem dobrý pocit, ale nemělo se to stát...
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
To byl ale závod! Je skvělé tu slavit čtvrté pódium týmu a třetí se Sergiem. Nebylo lehké zvládnout strategii, ale dostali jsme příležitost a Sergio ji bezchybně využil. Občas se to může pokazit, a abych pravdu řekl, prozkoumáme naši zastávku s Nicem, když se zasekl za Massou, což ho stálo závod. I přes Nicovo zklamání je to skvělý den pro tým a náš zdejší nejlepší výsledek. Budeme slavit. Ukázali jsme, že máme dobrý balík a zůstali pátí v tabulce konstruktérů. A míříme na okruhy, které nám budou sedět.
FERRARI
Sebastian Vettel, 4. místo
Nějakým způsobem odvedli lepší práci a dostali se před nás. Byli jsme ale rychlejší a zároveň si myslím, že jsme odvedli dobrou práci, že jsme během zastávek přeskočili Mercedes. Rychlost nám nechyběla. Byl to náročný závod, a myslím, že jsme mohl dokázat víc, když jsem vyjel za Felipem.
Strategie byla správná, ale měl jsem najít cestu, jak se dostat před něj, to mě myslím stálo pódium. Hodně to klouzalo, ale myslím, že jsem to měl zvládnout. Včera jsme neodvedli dobrou práci a nedostali auto tam, kde mělo být, ale i tak si myslím, že jsme byli rychlí, zastávky fantastické. Zbytek je na mě a omlouvám se, protože jsem se nedostal na pódium.
Kimi Räikkönen, nedokončil
Bylo to náročné najít přilnavost v mokru. Snažil jsem se jet co nejrychleji, ale byl jsem pomalý. V jednu chvíli jsem zablokoval zadní kola, jel rovně a nemohl zatočit do šikany, dotkl jsem se zdi a poškodil přední křídlo, ale nakonec auto jelo dál. Ale nemohl jsem moc pořádně jet, jel jsem tedy pomalu a pak zaparkoval vůz. Byl to náročný víkend se špatným koncem a výsledkem. Budeme dál pracovat a snad se nám příště bude dařit lépe.
Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Byl to náročný závod a výsledek byl ovlivněn naší kvalifikací. Agresivní strategie s brzkým přezutím na přechodné pneumatiky byla jediná možnost, jak získat pozice a nic nám nepomůže stěžovat si na ostatní, kteří nás na trati zdržovali. Kdybychom se lépe kvalifikovali, výsledek by byl lepší.
Závodní rychlost máme dobrou, ale ne dost a musíme se ujistit, že budeme konkurenceschopní po celý víkend. Nyní se těšíme do Kanady a nechceme být opět nachytáni a chceme být vepředu. Sezóna je dlouhá a v DNA Ferrari není vzdávat se. Musíme zapracovat na našich nedostatcích, zatím se ve všech oblastech a i těch, kde jsme už silní.
MCLAREN
Fernando Alonso, 5. místo
V jednu chvíli jsem si dokonce myslel, že můžeme dojet na pódiu. Po zastávce jsem byl pátý a zbývalo 50 kol. V těch náročných podmínkách šlo o to udržet vůz na trati a bylo by ot možné. Na pár sekund jsem mi to blesklo hlavou. Pokrok jde dobře, z výsledků je to zřejmé, jdeme správným směrem. Chceme být vepředu, bojovat o pódia, ale stále je před námi kus cesty. Tohle je unikátní okruh a z těch výsledků tedy moc nemůžeme číst. Udělali jsme dnes vše správně a páté místo je zasloužené, ale rychlost nebyla po celý víkend dostatečná. Celkově to byl náročný závod, ale získali jsme dobrý výsledek a oba vozy dojeli na bodech, takže musíme být spokojeni. Když se jedná o takto náročný závod, je to dobrý pocit - bylo to těžké co se koncentrace i řízení týče.
Jenson Button, 9. místo
Co se komunikace mezi mnou a týmem týče tak to dnes nebylo dost dobré. Kdybych věděl, že se dostanu za Manory a tady se nedá předjíždět, asi bych do boxů nejel. Myslím, že čekali, že Wehrlein také zajede do boxů, ale nevyšlo to. Co se pneumatik týče, byla to správná volba, ale ne co se provozu týče. Získali jsme 12 bodů, a kdyby bylo sucho, nepodařilo by se to. Pro tým jako celek je to skvělé, a já závodím za tým. Ty body jsme nezískali kvůli výkonnosti, ale kvůli správným rozhodnutím.
Eric Boullier, závodní ředitel
Jako před dvěma týdny v Soči jsme získali body a i když to není nic oslavného, když jsme v Monaku 15x vyhráli, je to povzbudivý pokrok. Jenson i Fernando během náročných podmínek a nehod ukázali svoji zkušenost. I když jsme doufali ve víc, jsme spokojeni, že jsme ukázali další pokrok.
Přijeli jsme do monackého knížectví s nadějí, že budeme o něco konkurenceschopnější, než jsme v závěru závodu skutečně byli. Jsme rádi, že jsem dnes poskytli více důkazů o stabilním vývojovém programu, výsledkem jsou obrovské porce tvrdé práce, která se nyní odehrává ve Velké Británii i v Japonsku. Za dva týdny pojedeme v Montrealu a doufáme v další zisk bodů.
TORO ROSSO
Carlos Sainz jr., 8. místo
Netěší mě, že jsem skončil osmý, protože dnes jsem popravdě cítil, že byly na stole velké body a my ztratili možnost je shrábnout. Dařilo se mi držet vůz daleko od bariér a být rychlý na všech třech použitých směsích, takže v tomhle směru jsem spokojený, ale zklamáním je ztráta pozic během našich zastávek. Rozhodně si musíme zanalyzovat, proč jsme jen tak zahodili hodně bodů.
Osmé místo, to jsou čtyři body, a kdyby mi je někdo nabídl před závodem v Monaku, byl bych šťastný, ale po startu z šestého místa a při chaotickém začátku jsem si byl jistý, že budeme lepší. Poprvé jsem jel ulicemi Monaka za mokra a byla to zatím nejtěžší věc, kterou jsem doposud v mém závodním životě absolvoval.
Daniil Kvjat, nedokončil
Byl to frustrující závod. Nevěřím na štěstí, ale dnes to byla vyslovená smůla... Na začátku závodu jsme měli problém s elektronikou, takže jsem prvních pár kol mohl jet jen 60 km/h. Snažili jsme se to vyřešit, pak jsem měl pocit, že vůz funguje dobře, ale ztratili jsme příliš mnoho času a bylo velmi obtížné se propracovat dopředu.
Pak přišel ten incident s Magnussenem, ani jeden nechtěl nechat toho druhého jít dopředu... Je to závodění a bohužel se stávají i takové věci. V Monaku jsme promarnili velkou příležitost, byli jsme po celý víkend silní, ale jediné, co teď můžeme udělat, je připravovat se na další závody, počínaje za dva týdny Kanadou.
Franz Tost, šéf týmu
Carlosovo osmé místo je velkým zklamáním, když víme, že vlastnosti našeho vozu nás mohou řadit do první pětky. Hlavním důvodem tohoto výsledku je první pit-stop, během kterého jsme ztratili dvě vteřiny a před nás se dostal Pérez, Vettel a Hülkenberg... Carlos se zařadil na konec tohoto vláčku a předvedl opravdu dobrý výkon.
U Daniilova auta byl problém se softwarem na začátku závodu, nastavení zůstalo v omezovacím módu a nemohl za safety carem jet rychleji než 60 km/h. I když jsme vyměnili volant, nepomohlo to, takže ve chvíli, kdy byl závod skutečně odstartován, byl o kolo zpět. Pak měl kolizi s jiným pilotem a závod nedokončil. Od tohoto závodu jsme očekávali mnohem více, musíme se nyní maximálně koncentrovat, abychom v nadcházejících závodech takovým chybám zabránili.
WILLIAMS
Felipe Massa, 10. místo
Byl to velice těžký den, začínali jsme na mokru s časy kolem 1:40 a více. Vypadalo to, že závod bude hodně obtížný až do konce, takže je pozitivní, že se mi podařilo získat bod. Byl to určitě jeden z nejtěžších závodních víkendů sezóny, ale bod je pořád lepší než nula.
Valtteri Bottas, 12. místo
Je samozřejmě zklamáním skončit mimo bodované pořadí. Myslím, že je třeba se pořádně podívat na naší strategii a zjistit, proč jsme ztratili dobrou pozici, jakmile trať začala osychat. Je možné, že jsme stavěli v nevhodnou dobu, ale dnes byly hodně zrádné podmínky a vůbec to nebyl jednoduchý závod.
Rob Smedley, šéfinženýr výkonnosti vozu
Získali jsme bod. To není přesně to, co jsme tu očekávali, ale jak řekl Felipe, pořád je to lepší než nic. Ale chceme jich víc a pokusíme se, jakkoli je to těžké, jich také více získat. Na suchých pneumatikách jsme byli ve středu závodního pole docela rychlí a Massa dokonce na zeleně označených pneumatikách zajel nejrychlejší kolo. Takže naše tempo nebylo tak špatné jako loni, což bylo pozitivní.
Felipe zajel velmi čistý závod a díky němu máme bod. Nechali jsme ho jet na mokrých pneumatikách, po výměně jel v čele skupiny za Wehrleinem, což do jisté míry závod ovlivnilo. Valtteriho jsme pro pneu do přechodných podmínek zavolali poměrně brzo a zkusili tak získat výhodu. Bohužel jsme měli problém s pistolí u zadního kola, která nás stála čas, takže se i Bottas zasekl za Wehrleinem. Nebýt toho, mohli jsme mít sedmé až deváté místo.
Co se týče Monaka, udělali jsme opravdu velký pokrok ve srovnání s posledními dvěma sezónami, ale nebyli jsme toto zlepšení převést v zisk bodů. Teď ale vzhlížíme k dalším závodům - Kanada, Ázerbájdžán, Rakousko a Velká Británie - což jsou trati, které jsou pro nás výhodné. Pořád držíme čtvrté místo v šampionátu, Red Bull nám bodově příliš neutekl. Náš vývoj je dobrý a rozhodně boj v této sezóně nevzdáváme.
HAAS
Esteban Gutiérrez, 11. místo
Byl to náročný závod a mám smíšené pocity. První část byla velmi dobrá, na mokru jsme měli dobrou rychlost. Ale když se to změnilo a přezuli jsme na ultra-měkké pneu, trápil jsem se. A když v Monte Carlu nemáte jistotu, jste vzadu. Celkově jsme se jako tým hodně naučili a musíme najít konzistentnější výkony a lépe pochopit pneumatiky, což je hlavním cílem.
Romain Grosjean, 13. místo
To byl frustrující den. Co se stalo? Kimi... On pokračoval v jízdě po tom nárazu a zatlačil mě na svodidla. Musel jsem zařadit zpátečku. Ztratil jsem tím pozice a to byl konec závodu. Bylo těžké držet se za Manorem, je tu jen jedna suchá závodní stopa a nebylo možné předjíždět. Jel jsem za stejným autem snad 60 kol a zkusil všechno. Dobré je, že šasi fungovalo dobře a i nastavení se podařilo. Myslím, že bychom jinak získali body, protože jsem byl před Massou, což by bylo skvělé.
Günther Steiner, šéf týmu
Byl to náročný závod. Hodně se toho stalo, ale bohužel nám to nepomohlo. Začali jsme s Romainem, kterému se nepodařilo předjet Kimiho s poškozeným autem a ztratil tak pozice. A ani jeho zastávka nebyla perfektní, byl vzadu. Zde se těžko dostáváte tam, kde byste chtěli být. Esteban byl v mokru rychlý, ale potom ztrácel pozice. Nebyl to úspěšný víkend, ale jsme si jistý, že to v Kanadě můžeme napravit.
MANOR
Pascal Wehrlein, 14. místo
Upřímně, dnes to bylo hodně těžké. Zpočátku závodu byla trať hodně mokrá, proto jsme se rozhodli zůstat déle na modře označených pneumatikách. Protože někteří soupeři zajeli pro přechodné pneumatiky, podařilo se nám posunout se v pořadí. Takhle ta strategie fungovala perfektně.
Dokonce jsem byl schopen udržet za sebou Haas až do šachovnicové vlajky, ale bohužel jsem byl potrestán a klesl za něj. Je to zklamání, ale skončit v takovém závodě čtrnáctý vypadá jako dobrý výsledek. Byl to náročný víkend, ale také vzrušující, poprvé jsem závodil v Monaku a bez ohledu na zmíněné zklamání jsem tu rozhodně získal nějaké zkušenosti.
Rio Harjanto, 15. místo
Bylo to hodně těžké. Je zřejmé, ze začátek byl s ohledem na mokro pro každého dost složitý, ale ve skutečnosti, jakmile se závod skutečně rozběhl, jsem byl schopen držet krok se soupeři. První dva stinty byly v mém podání v pořádku.
Pak už byl hodně hustý provoz a pod modrými vlajkami jsem se snažil udržet pneumatiky zahřáté, přesto jsem v časech na kolo ztrácel. Ačkoliv byly podmínky komplikované, bylo mi ctí absolvovat svou první Grand Prix Monaka. Teď už se těším do Kanady, což je trať, která by nám měla podstatně lépe vyhovovat.
Dave Ryan, závodní ředitel
V závěru závodního víkendu jsme viděli hodně incidentů v různých částech startovného pole, takže skončit závod s oběma vozy v cíli není špatný výsledek. Byla to pro nás všechny náročná Grand Prix, se začátkem na mokru a se všemi typickými aspekty, které jsou v Monaku k vidění.
Bylo proto velmi obtížné udržet tempo, s níž jsme závod zahájili. Oba piloti s ohledem na fakt, že zde debutovali, odvedli dobrou práci. S ohledem na problémy soupeřů to je slušný výsledek a je úžasné, že jsme projeli pod cílovou vlajkou. V Kanadě to bude docela jiný druh závodu a doufáme, že tamní prostředí bude hrát mnohem víc v náš prospěch.
RENAULT
Kevin Magnussen, nedokončil
Můj závod skončil, protože do mě Kvjat vrazil. Vůz byl trošku poškozen, narazil jsem do zdi, po pár kolech po tom, co do mě vrazil jsme se rozhodli nepokračovat. Pro mě to byl konec závodu. Start byl dobrý a také strategie, získali jsme díky dobrému rozhodnutí pozice.
Kvjat ale žel ztratil hlavu. Pokračovali jsme, ale nakonec jsem najel do bariéry, bylo bezpečnější nepokračovat. Je to škoda, protože jsme byli před víkendem optimističtí. Nyní se však zaměříme na Kanadu, kde bychom měli být silnější.
Jolyon Palmer, nedokončil
Trakce byla slabá a zaskočilo mě to. Na "zebře" mi to podklouzlo a už jsem nemohl nic udělat a byl jen pasažér a narazil do zdi. Bylo to náročné, jsem zklamaný, tento okruh mám rád a dařilo se mi tu v minulosti. Nyní se už ale těším do Kanady a pokusím se hodit tento závod za hlavu.
Fred Vasseur, závodní ředitel
Byl to náročný víkend pro oba naše piloty. Jolyonův závod skončil brzy po startu, měl silný a rychlý náraz a nemohli jsme nic dělat. Kevin přezul brzy na přechodné pneumatiky a byla to správná volba, i když se chvíli zasekl v provozu. Ale jeho závod ukončil incident s Kvjatem, což je škoda, zvlášť když naše strategie byla o krok napřed před ostatními. Nyní se zaměříme na Kanadu.
SAUBER
Marcus Ericsson, nedokončil
Jsem velice zklamán ze způsobu, jakým pro mě závod skončil. Zkusili jsme menší loterii, takže jsem zajel do boxů pro slicky jako první. Fungovalo to, ale nebylo to ideální, protože jsem často jel pod modrými vlajkami. Musel jsem opouštět ideální stopu a nechat ostatní projet, takže mé pneumatiky neměly dobrou teplotu.
Když mi začaly fungovat, dojel jsem Felipeho a zasekl jsem se za ním. Bylo mi řečeno, že Felipe potvrdil instrukce z rádia. Pak jsem viděl mezeru a snažil jsem se ho předjet, všichni viděli, co se stalo. Je to pro nás složitá situace, ale pro nás je důležité teď táhnout v obtížných časech za jeden provaz. Omlouvám se a jsem si jist, že se to v budoucnu nebude opakovat.
Felipe Nasr, nedokončil
Je škoda, že ani jeden z nás závod nedokončil. Pro tým je to nejhorší scénář, jaký vůbec může nastat. Marcus a já jsme byli na různých strategiích, takže jeho druhá zastávka v boxech proběhla dříve než moje. Teplota mých pneumatik se dostala na ideální úroveň, dostihl jsem vozy před sebou.
Moje výměna nebyla načasována správně. Najednou jsem v La Rascasse cítil, že jsem dostal ránu. Bylo to určitě zklamání pro všechny, protože velmi tvrdě pracujeme. Také já se omlouvám za to, co se přihodilo. Musíme se ujistit, že nic podobného už se nestane.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Od obou pilotů šlo o nepřijatelné chování. Dnes se celá práce týmu rozplynula ve zbytečné kolizi. Marcus i Felipe vědí, kolik práce pro nás představuje každý závodní víkend, jsou odpovědní, aby dovezli své vozy až do cíle. Po vyhodnocení celé situace bylo důležité, aby byl rychlejší vůz vpředu, takže jsme hodlali využít jakékoli šance. Naše rozhodnutí proběhlo na základě dat z obou monopostů.
Po závodě jsme si interně vyjasnili situaci, oba piloti jsou si vědomi svých povinností. Takový incident se nesmí opakovat. Chtěla bych také pogratulovat našemu bývalému jezdci Sergio Pérezovi a týmu Force India ke třetímu místu ve zdejším závodě.